Italeri 1/48 F-84 Thunderstreak

Project klaar? Zet hem in de galerij!
Plaats reactie
HartDeco

Italeri 1/48 F-84 Thunderstreak

Bericht door HartDeco » 21 mar 2016, 21:26

Hallo Allemaal.

Dit kitje heb ik een paar jaar geleden gebouwd om voor mij nieuwe verf te testen. Na tig jaar Humbrol, Revell en Testord verf te hebben gebruikt, wilde ik overstappen op acryl verf. Dat is dus Gunze geworden. Daar heb ik dus nog geen seconde spijt van gehad.
Deze kit bouwt super makkelijk en zat dan ook in 1 dag helemaal in elkaar. Ik kon dus lekker snel aan de slag met de nieuwe verf.
Het Griekse schema was een bijna logische keuze in dit geval. Geweldige camo voor dit toestel. De decals uit de kit gebruikt. Die zijn van Cartograf, dus erg goed.
Weathering heb ik met postshaden gedaan en een test met Tamiya smoke. Het resultaat met smoke is redelijk maar, voor mij, niet genoeg te controleren. Ook heb ik de Tamiya make-up set gebruikt. Dat is dus wel fijn spul.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Ren├®

de Koning
Contacteer:

Re: Italeri 1/48 F-84 Thunderstreak

Bericht door de Koning » 21 mar 2016, 22:11

En erg goed gelukt met een nieuwe verf! Erg mooi spuitwerk!
Gunze vind ik samen met Mr.Color ook de lekkerste verf.. alhoewel ik dan ook weer uit kijk naar de nieuwe Mr. Paint..

Waar heb je die Tamiya poeders voor gebruikt?

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

HartDeco

Bericht door HartDeco » 22 mar 2016, 19:06

Over Mr Paint lees ik ook alleen maar goede berichten. Ik heb ook Akan verf. Dat is ook lekker in het gebruik. Behoorlijk sterk pigment dus het moet flink verdund worden.
Het Tamiya spul heb ik hier en daar gebruikt om wat weathering op de flaps en hier en daar op de romp te maken. Dit is ook niet echt geschikt hiervoor. Betere resultaten heb ik met pastelpoeder bereikt.

Ren├®

darka76

Bericht door darka76 » 22 mar 2016, 19:49

erg mooi. Ik heb zelf ook een streak gebouwd en ben sindsdien erg weg van deze kist. supermooi om te zien. de bouw, in mijn geval een kinetic kit, ging bij mij ook prima.
Het is al weer even geleden en heb de kist destijds met vallejo gespoten. Ik was er toen helemaal weg van. Tegenwoordig raak ik het spul niet meer aan. Daarom zou ik graag nog eens een zelfde streak bouwen, maar dan met mijn huidige kennis.

Het lijkt alsof de kleine klepjes voor je hoofdlandingspoten verkeerd zitten. de linker moet aan de rechtervleugel, en andersom. Maar, dat kan door de foto's en de stand van de kist helemaal vertekenen.
Leuk om deze en die a4 van je te zien. zou mooier zijn wanneer we eens een complete bouw van je mogen volgen. Je merkt dat tempo hier lager ligt dan bij diverse buur-fora.

Marco_Lips

Bericht door Marco_Lips » 22 mar 2016, 20:55

Hallo Ren├®. Wat een mooi resultaat. Ik heb de voorganger liggen in 1:48 van tamiya. Die ziet er zo out of de box behoorlijk gedetailleerd uit. Maar ik moet haar dus nog bouwen.

Ik krijg op dit moment nog steeds het mooiste resultaat met de humbrol en testor verven. Ben de vallejo verf aan het uitproberen omdat ik ook wel graag over wil op waterdragende verf. Stinkt een stuk minder. Maar ik krijg het nog niet echt onder de knie.

Maar nogmaals, erg goed gelukt. Mooie camo.

HartDeco

Bericht door HartDeco » 22 mar 2016, 22:15

Dank je Marco.

De Thunderjet van Tamiya is een pracht kit. Ik heb 'm ook gebouwd.

Afbeelding

En ja, de lampjes zitten nog verkeerd om.

Ren├®

Marco_Lips

Bericht door Marco_Lips » 22 mar 2016, 22:34

En ook die is goed gelukt

Plaats reactie