Mirage F1b, 1:48 kitty hawk

Project klaar? Zet hem in de galerij!
Plaats reactie
darka76

Mirage F1b, 1:48 kitty hawk

Bericht door darka76 » 09 feb 2016, 22:40

Ik kreeg na een heller mirage 2000c bouw en een frisian flag editie, de inspiratie om meer fransozen te bouwen. Donders mooie vliegtuigen die je soms te weinig gebouwd ziet. Kitty hawk was voor mij relatief nieuw toen ik deze F-1b aanschafte. Het is een model waar de nodige verbeteringen aan gedaan kunnen worden. Er zijn wat punten waar ik verre van tevreden was toen ik deze net klaar had. Nu een paar jaar verder ben ik nog altijd wel blij dat deze in mijn vitrine staat.
Deze versie is de D-day special livery, 60 jaar d-day uit, uiteraard 2004. Invasie strepen zijn afgeplakt en gespoten. De gehele kist is gespoten met gunze. Alles is oob.

Het origineel:
Afbeelding

Mijn versie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Opmerkingen? Vragen? Shoot..

de Koning
Contacteer:

Re: Mirage F1b, 1:48 kitty hawk

Bericht door de Koning » 11 feb 2016, 21:57

Ik vind die strepen de boel erg leuk opfleuren! Hoe bouwde deze kit van Kitty Hawk eigenlijk?? De Mig-25 is een draak.. deze?
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

darka76

Bericht door darka76 » 11 feb 2016, 22:06

De bouw ging prima. Het landingsgestel is meegeleverd en eigenlijk het enige waarvan je zelf maar uit moet zoeken hoe het onder de kist komt. Ook doordat het sowieso al een lastige constructie is bij de F-1.
Ik ben blijk dat ik de invasiestrepen gespoten heb want de decals zijn echt een draak van deze kit. Ze schijnen door om maar wat te noemen. Ik denk dat deze kitty hawk doos misschien wel 1 van de beteren is. ik hoor inmiddels ook verhalen van andere KH-kits dat ze waardeloos zijn. Ik heb bijvoorbeeld de Lightning II liggen, maar ik durf er na mijn jaguar, ronald z'n MiG gewoonweg niet aan te beginnen. Het is alleen zo tegenstrijdig dat ze wel met erg mooie onderwerpen komen. Vandaar dat ik het toch in huis haal.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 11 feb 2016, 22:59

Ik heb ook die Mig-25, Jaguar en de Voodoo.. en ben aan het peinzen over de AH-1Z.. tsja, errug leuke onderwerpen..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Plaats reactie