HK B25j Mitchell 1/32

BasG

Re: HK B25j Mitchell 1/32

Bericht door BasG » 25 nov 2012, 23:50

Nice! En deze gaat inderdaad niet voor de kerst klaar zijn al ik zie hoeveel tijd er alleen al in de pit is gaan zitten.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 26 nov 2012, 07:27

Over het algemeen zijn die hendels juist wel enigszins met kleur en vorm gecodeerd.. dit om te voorkomen dat die domme jongens voorin aan de verkeerde knopjes en hendels zitten..
Qua kleur denk ik dat Eduard het inderdaad niet helemaal correct heeft en zwart liever gebruikt dan het donkere groen.
Maar er zijn wellicht heel veel verschillen in kleurtjes..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

pieter

Bericht door pieter » 26 nov 2012, 17:03

Bedankt Sid,

mooie foto's! nog maar ff aanpassen denk ik
in het boekje wat ik gebruik staan ook dit soort foto's ,maar dan zijn de kleuren weer net ff anders
zo ook het gele vierkantje op het instrumenten paneel,dat zit er bij mij niet op maar is wel weer een blikvanger,
ik er nog eens mee aan de slag,
ook zie ik hier het stukje vloer tussen de knuppel en de stoelen van een ander matriaal,enig idee wat dat is?
daar heb ik namelijk geen duidelijke foto van....
pieter

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 26 nov 2012, 17:12

Ik denk dat dat post-ww2 rubber vloermatten zijn, die er in het echt ongetwijfeld niet zaten. Hooguit wat anti-slip verf oid.
Dat gele vierkant (lijntje) is waarschijnlijk iets om de basic-6 ofwel de belangrijkste vlieginstrumenten makkelijk aan te geven. Er waren een paar modellen vliegtuigen die dat hadden, maar ik twijfel of dat er ook in ww2 heeft gezeten.

pieter

Bericht door pieter » 26 nov 2012, 21:52

Tja somige dingen zijn lastig.
Zo staan in mijn boekje ook allemaal kisten die nu nog vliegen,en die hebben bijv,allemaal groen getint glas op de boven ruitjes.
Was dit nu ook al bij de orginele kisten?,want op zwart wit foto's kan ik dat niet goed zien/
Op de dd decal instructie staan bijv,de ruitjes hewoon helder getekend,al weet ik niet of ik daar vanuit kan gaan.

overigens heb ik de gordels nog redelijk kunnen aanpassen ;)
en kan ik voorlopig nog vanalles aanpassen,want de romp gaat nog lang niet dicht
heb intussen het bommen ruim gedryfit en gespoten,nu maar eens kijken hoever ik kom met de bekabeling

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 26 nov 2012, 21:56

Die gordels had ik inderdaad gezien en ogen een stuk beter in mijn ..uhh.. ogen.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze in oorlogstijd getint glas hadden of enige vorm van andere luxe aan boord hadden.
Het nadeel van getint glas is natuurlijk dat er e.e.a. uit het zicht zou kunnen vallen daardoor, en dat is het laatste wat je wilt.

Hier wat kleurenfoto's uit die tijd.. van Mitchell's. Ik zeg niet doen..
http://www.warwingsart.com/12thAirForce/planes5.html

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 28 nov 2012, 10:15

Zeg nooit nooit.. een plaatje met getint glas. Alhoewel het grijs lijkt te zijn ipv groen...

Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 28 nov 2012, 17:05

in het Squadron boekje over de B-25 zie je ook foto's van kisten met getint glas.

Soms na-oorlogs mischien wel.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

pieter

Bericht door pieter » 20 mei 2013, 21:42

om dat ik verschillende grote projekten heb lopen gaat alles wat traag maar dat vind ik niet erg.

de motoren in progress
Afbeelding
Afbeelding
een motor zal zonder kappen getoond worden
de motoren bestaan uit een berg onderdelen,die bij elkaar een waar kunstukje vormt.
ware het niet dat het geheel zo complex in elkaar zit, dat er verschillende passings problemen optreden
die dan weer zijn weerslag hebben op het eindresultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de achterkant waar je niks meer van ziet na de montage,maar de verwering is altijd leuk om te doen
de verwering is gedaan met de Tamiya weaterings setjes in combinatie met gunze verf
en washes van AK.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
gr pieter

pieter

Bericht door pieter » 20 mei 2013, 21:47