ESM 22 oktober 2011

BasG

Re: ESM 22 oktober 2011

Bericht door BasG » 24 okt 2011, 09:19

Ik wil er nog wel wat moois van maken hoor, alleen zo uit de doos. Als lukt wat ik in gedachte heb, dan is senior niet ontevreden, maar anders gaat ie zeker naar junior zijn collectie natuurlijk. Uiteraard zal ik binnenkort eindfoto's plaatsen. Ik wil je niet zieken, maar heb je al op luckymodel gekeken. :cry: :cry: En dan met name naar de Academy sale :cry: :cry:

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 24 okt 2011, 20:06

Ik verwacht een natuurgetrouw model en geheel gedetailleerd natuurlijk! haha

Waar we het afgelopen zaterdag ook al over hadden: 1/72 kisten zag ik in vele gevallen zo glanzend als een spiegel op de tafels staan; Als je dat maar niet doet. Waarom wordt dat door zovelen zo uitgevoerd? 1/48 en 1/32 zie je het zelden/nooit.

Op een ander forum lopen ze allemaal te miepen over dat het te druk was en dat de prijzen te hoog lagen. Ik vond het zelf druk maar prima te doen. Prijzen is een kwestie van een beetje orienteren, zoeken en "soms win je wat, soms verlies je wat". Hoe hebben jullie dit ervaren?

Ronald

pieter

Bericht door pieter » 24 okt 2011, 20:46

Ik heb ook een geweldige dag gehad zaterdag,
ik vond de opschaal tafel erg geslaagd,en profesioneel eruit zien ;)
helaas niet iedereen gesproken,maar dat lag meer aan mezelf omdat ik niet zo makelijk praat.
maar jongens wat een juweeltjes stonden er op de tafel zeg...
ook het koopspook deed weer aardig zijn best,
te weten:
revell mig29 ub 1/32
AC130 spectre 1/72 italeri
Tamiya F14 1/32 plus jolly roger decals (golfoorlog1)
Acedemy F18c 1/32 plus Gunslingers decals (golfoorlog 1)
Fuimi seaking 1/72 plus decals van onze buren ;)
Nog twee F4's bijde 1/72
En dan het kleine grut van een verfje en een tooltje
tja ik ging zeer tevreden naar huis.....

BasG

Bericht door BasG » 24 okt 2011, 21:10

Ik heb veel mooie dingen voor leuke prijzen zien liggen. Maar kunt wel vergeten dat een kit net twee a drie jaar oud is voor 25% van de winkelprijs wordt aangeboden en ik heb het idee dat men dat wel verwacht. Daarnaast waren er ook bij die over de prijs liepen te klagen die pas na de middag ten tonele verschenen en dan kun je toch wel bedenken dat de echte koopjes er al uit zijn. Al lag er echt in mijn ogen voor ieder wils.

En Ronald, ik zal er pilotenpoppetjes inzetten die ik wat minder natuurgetrouw maak, zodat je in ieder geval daaraan kunt zien dat het een model betreft.

Nog even over de glans op al die 1/72 rakkers. Kennelijk valt dat in de smaak, want al die rakkers vielen in de prijzen.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 24 okt 2011, 21:24

Ik heb het idee dat de oudere generatie modelbouwers veel gebruik maakt van Glitsa celulose lak of Glitsa acryl lak of iets dergelijks.
Je leest dat namelijk nog wel eens, het schijnt niet te verkleuren.
In het IPMS blad zie je veel hooglans modellen in 1:72, het zal wel een generatie kloof geval zijn.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 25 okt 2011, 04:02

Ik wil je niet zieken, maar heb je al op luckymodel gekeken. En dan met name naar de Academy sale

Ziek mij dan ook niet! :lol: Ik ben nooit iemand geweest die het internet afstruint op zoek naar de laagste prijs voor een kit. Ik wil de doos in handen hebben en neuzen enzo, en dat kost nou eenmaal altijd iets extra's. Online bestellen doe ik alleen als ik iets NU moet hebben en geen winkel hier heeft het. Als ik moet wachten totdat een winkel het voor me bestelt doe ik het zelf wel. Dan moet-ie maar een voorraad aanhouden vind ik.

Glitsa (eiglans enzo) kwam ik alleen tegen in het IPMS blaadje en dan nog in artikelen die geschreven zijn door mensen met een IPMS-NL lidmaatschapsnummer onder de 100. Kennelijk is dat inderdaad iets van die generatie. Of het niet verkleurt weet ik niet. In mijn beleving verkleurt elk model op den duur. Als Glitsa zo perfect is gebruikte de hele wereld het wel. Hoogglans maakt de meeste modellen trouwens ook niet mooier vind ik. Sid's thunderbird uitgezonderd. Die Lightning die goud kreeg zat wel heel (te) mooi in de lak, maar de paneellijnen waren totaal niet aangezet, waardoor je gewoon zo'n zilveren gootje zag. Dat is ook niet mijn ding en daarom verbaasde mij die prijs ook.

Tot slot over de ESM-beleving; sinds jaar en dag wordt er "voor beurs" gehandeld door zowel de organisatie als de handelaren. Dat is niet helemaal fair voor het koopjesjagende publiek, maar dat is gewoon niet uit te roeien lijkt het. Sowieso is het echt particuliere aanbod met kleine prijsjes de laatste 10 jaar steeds verder afgenomen. Vrijwel de hele handel bestaat nu uit bedrijven of particulieren die opkopen en verkopen zoals de firma Dol of de mensen van de SIG schepen; zoldervoorraad is er nauwelijks meer te vinden, en dat geldt voor elke beurs waar ik kom. Maar ook voor ebay en marktplaats trouwens. Kennelijk gewoon een "sign of the times".

Ik vind dat erg jammer, maar ik kan het tij onmogelijk keren en eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik tegenwoordig liever een nieuwere/betere kit koop dan een tweedehands oude rotkit voor een habbekrats. Tenzij het een uniek ding is natuurlijk.

Spotprijsjes kom je alleen nog maar tegen op de rommelmarkt of in de verkoopssecties van fora denk ik. Ik vermoed dat die dronken engelsman van KitKrazy die jarenlang de beursvloer teisterde de laatste jaren door de organisatie is geweigerd. Die had altijd leuke aanbiedingen, zoals drie halen twee betalen. Naarmate de dag en zijn promillage vorderde werd het 4 halen, 2 betalen, en zo verder. Jammer dat hij altijd op de doosjes zijn roes uitgeslapen leek te hebben, want die zagen er meestal niet uit al was de inhoud doorgaans prima.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

BasG

Bericht door BasG » 25 okt 2011, 19:00

erikztm schreef:Ik wil je niet zieken, maar heb je al op luckymodel gekeken. En dan met name naar de Academy sale

Ziek mij dan ook niet! :lol: Ik ben nooit iemand geweest die het internet afstruint op zoek naar de laagste prijs voor een kit. Ik wil de doos in handen hebben en neuzen enzo, en dat kost nou eenmaal altijd iets extra's. Online bestellen doe ik alleen als ik iets NU moet hebben en geen winkel hier heeft het. Als ik moet wachten totdat een winkel het voor me bestelt doe ik het zelf wel. Dan moet-ie maar een voorraad aanhouden vind ik.
Ik had hem tijdens een zelfde aanbieding op lucky en dat was feest, totdat de postbode ook zijn deel wilde hebben en ik net zoveel als jij kwijt was hoor. Moge het een schrale troost zijn.

erikztm

Bericht door erikztm » 27 okt 2011, 02:50

Het gaat er uiteindelijk om dat het ding zijn geld waard is denk ik. Of hij nou een tientje goedkoper of duurder is maakt dan wat minder uit toch? Ik heb alleen nooit veel zin om erop te wachten, tenzij het echt een boel scheelt. Tenslotte heb in in de tussentijd nog wel wat te doen als ik goed zoek. :lol:
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Plaats reactie