1/72 Lockheed P-2V 7B MLD Hasegawa KLAAR!

BasG

Re: 1/72 Lockheed SP-2H MLD Hasegawa

Bericht door BasG » 20 mar 2010, 20:25

Door wisselende diensten heb ik niet veel kunnen doen, maar gister en vandaag kon ik toch doen. Ik de cockpit afgemaakt.
Het instrumentarium staat niet geheel zoals ik zou willen, maar het is geheel van PE en daarmee gewoon wat lastig. Je schuurt niet even de boel op maat. Het staat wat te schuin naar mijn zin, maar ik laat het zo. De canopy bestaat namelijk uit twee delen en ik wil daar geen spanning op krijgen. Het overheadpanel zit wel keurig en daar ga je denk ik maar weinig van zien.
Verder heb ik ook de kap afgeplakt, gaat ook altijd veel tijd in zitten.

Tot slot zitten ook de vleugels op hun plek en wel nagenoeg naadloos gelukkig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 20 mar 2010, 22:26

Op de een of andere vreemde manier komt de cockpit me aardig ruim over. Dat is in het echt volgens mij niet zo want het is allemaal wel heel erg knus als je naar binnen kijkt, maar ik zou zo even niet weten waardoor dat nou precies veroorzaakt wordt in de kit. Misschien iets te kleine stoelen?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 20 mar 2010, 23:15

ik dacht dat het nog mee viel met die cockpit.

Op Soesty kon je altijd zo mooi in die afgezaagde kist kijken, met het vlonder er naast.
Dus ook mooi wat plaatjes schieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stoeltje van de waarnemer in de neussectie
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 21 mar 2010, 11:30

Wauw Bert, voor deze plaatjes ben ik dus laatst afgereisd naar het MLM, maar toen was de Neptune niet bereikbaar helaas, dus ook geen plaatjes.

Ik ga met jouw foto's nog even het een en ander aanpassen. Ik zie al dat de zijkanten van het overheadpanel grijs moeten, die heb ik nu zwart. Hetzelfde geld voor de armleuningen van de sofa's.

Ik kan helaas niets meer doen aan de middenconsole. Die zit bij mij duidelijk te ver naar achter toe. Ik heb de PE al verder naar voren moeten plaatsen als de originele plastic uitvoering van Hasegawa.

Nogmaals, ik ben erg blij met deze plaatjes.

erikztm

Bericht door erikztm » 21 mar 2010, 13:39

Ja die plaatjes heb ik ook nog wel ergens op een stapeltje liggen. Je kon toen vanuit de cabine een beetje naar voren kijken in de cockpit en ik vond persoonlijk altijd dat je aardig lenig moest zijn om erin te kunnen klimmen. Voor zo'n grote kist zit de cockpit goed vol en deed het mij altijd wat claustrofobisch aan in tegenstellig tot een jager met een grote kap erop. Zeker als je het vergelijkt met zeg maar een 737/747 enzo. Daar kun je bijna in feetsvieren zoveel ruimte als je er hebt. En de Tracker is helemaal ernstig bekrompen. Misschien komt het door het overhead panel.

BasG

Bericht door BasG » 21 mar 2010, 20:06

Er stond een Tracker op MVKV in hangaar 6 en daar heb ik aardig wat keer een bakkie in gedronken. Ik moest toch ergens zitten :roll: Ik kan me alleen niet voor de geest halen dat ik moeite had om erin te komen.

Ik heb vandaag nog even de kwast door de cockpit van de Neptune gehaald en ik heb de zaken aangepakt die ik nog kon veranderen. Ik heb ook de plotschijf gemaakt in het midden van het panel. Ik was hier al aan begonnen, maar nu is hij af. Ik ben alleen vergeten er een plaatje van de maken. Die houden jullie tegoed zeg maar.

Ik had vandaag enorme drang om weer eens wat kleur te spuiten. Ik heb de motoren aangepakt. De straalmotoren wel te verstaan. Hier moest ook wat Alclad op en dat wilde ik niet afplakken als ze gemonteerd zaten. Deze rakkers hebben dus alvast een behandeling gehad. Echter is het niet wijs om te enthousiast te werk te gaan, want ik heb een panel teveel Alclad gespoten. Gelukkig kan ik het zo afplakken en grijs maken.

Voor het metalen gedeelte van de straalpijp heb ik eerst een laag burned metal gespoten en vervolgens heb ik de de panels ingekleurd met magnesium. Ik vind het een mooi effect geven. Op het grijs en zwart heb ik alleen wat post shading toegepast.

Afbeelding
Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 21 mar 2010, 20:18

volgens mij moet je die inlaat kleppen wel afplakken en schilderen, dat kun je niet op deze manier zo laten.
Het grijs is prima vind ik maar het zwart moet ook wat "harder"
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 21 mar 2010, 20:46

Ik moest even kijken wat je bedoelde met het afplakken van de inlaatdeuren, maar op de walkaround is te zien dat ze grijs zijn. Ik heb geen internet boven op zolder en gebruik vooral een boek met foto's. Ik heb nog een aantal plaatjes waarop de inlaatdeuren zwart zijn. Ik heb ze dan ook gewoon zwart gehouden. Ik moet nu echter toch nog met grijs aan de bak en maak ik ze grijs. Een inderdaad, dan wordt het afplakken.

Ik zal het zwart ook een tint harder maken. Ik ben geen voorstander van zwart zwart op een model dus gebruik altijd de donkerste grijs. Maar, verbaas u niet, verwonder u slechts, bij de volgende update zullen ze harder zijn.

Ik ben blij dat je me scherp houdt en corrigeert daar waar nodig. Op een gegeven moment ben zo lang met een model bezig dat ik eigenlijk uitkijk naar het eindresultaat. Daar gaat het nog wel eens mis met me.

erikztm

Bericht door erikztm » 21 mar 2010, 20:50

"wat harder" is een eufemisme denk ik. Het is gewoon echt zwart. De inlaatdeuren zijn hetzelfde sea grey als de rest. Met witte opschriften trouwens.

Afbeelding

Het mag ook gezegd worden dat de kleuren van de museumkist nogal verweerd zijn. De versie met de dichte neus die je maakt mag wel wat frisser zijn gezien zijn leeftijd op dat moment.

BasG

Bericht door BasG » 21 mar 2010, 21:22

Het grijs zal ook zeker niet meer verweerd worden als dat ik nu heb gebruikt. De Neptunes zijn inderdaad nieuw geleverd in Nieuw Guinea, en ik maak ook nog eens de uitvoering met witte rug. Later kregen ze allen een grijze rug. Toch wil ik wel een beetje kleurnuance erop, want dat smoelt gewoon lekker en het oog wil ook wat.

Ik zal zo die rakkers eens aan gaan passen en ze maken zoals het hoort.

Plaats reactie