1/72 Lockheed P-2V 7B MLD Hasegawa KLAAR!

Bertvdm

Re: 1/72 Lockheed P-2V 7B MLD Hasegawa KLAAR!

Bericht door Bertvdm » 15 apr 2010, 16:51

Ik vind hem mooi hoor, uitlaat sporen zijn ook mooi gelukt.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 15 apr 2010, 20:18

Mooi resultaat. En inderdaad op schaal die dischargers. Heel fraai. Ik zou er zeker tevreden mee zijn! De uitlaatsporen zijn niet helemaal goed van vorm maar zien er wel mooi uit, al had je in het midden nog een beetje lichtkleurige aanslag kunnen doen. Lastig in 1/72 met een airbrush, dat weer wel natuurlijk. Het enige wat me niet goed lijkt is de plaats van de propellor warning strepen. Die hoort op de plek van de bladen om de romp te zitten en niet erachter. kijkend naar foto's zou ik zeggen dat je hem aardig op de juiste plek op de romp hebt zitten, maar dat de props in de kit te ver naar voren staan door te lange motoren of iets dergelijks. Of de romp is ter plekke iets te kort. Kan de vinger er niet precies op leggen, maar goed, het is natuurlijk echt knies-oren-werk dus who cares? Ik vind hem geslaagd zat!
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

BasG

Bericht door BasG » 16 apr 2010, 00:34

erikztm schreef:Mooi resultaat. En inderdaad op schaal die dischargers. Heel fraai. Ik zou er zeker tevreden mee zijn! De uitlaatsporen zijn niet helemaal goed van vorm maar zien er wel mooi uit, al had je in het midden nog een beetje lichtkleurige aanslag kunnen doen. Lastig in 1/72 met een airbrush, dat weer wel natuurlijk. Het enige wat me niet goed lijkt is de plaats van de propellor warning strepen. Die hoort op de plek van de bladen om de romp te zitten en niet erachter. kijkend naar foto's zou ik zeggen dat je hem aardig op de juiste plek op de romp hebt zitten, maar dat de props in de kit te ver naar voren staan door te lange motoren of iets dergelijks. Of de romp is ter plekke iets te kort. Kan de vinger er niet precies op leggen, maar goed, het is natuurlijk echt knies-oren-werk dus who cares? Ik vind hem geslaagd zat!
Erik, je hebt het helemaal bij het rechte eind. Ik heb er ook even mee zitten stoeien hoor, maar er was gewoonweg geen andere plaats voor die decals door die dikke radar eronder. Mijn gevoel zegt dat de motor wat te lang is uitgevallen, maar het zou zo maar kunnen dat de romp wat te kort is. Ik zou het zo na kunnen meten, want het mijn boek staan ook alle maten. Ik kan er echter toch niet aan veranderen dus vind ik het wel best. Maar als je er dwars tegenaan kijkt dan valt het wel degelijk op. Die uitlaat sporen zijn inderdaad lastig met een airbrush, want er zitten drie uitlaten op en ze zitten ook nog eens op onmogelijke plaatsen. Ik heb het daarom gewoon op gevoel gedaan.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 16 apr 2010, 09:51

Wat een plaatje!

Ik heb trouwens ervaring met een hoop laagjes Future, d.w.z. tussen elke stap.. Voor mij werkt het, maar, wat Erik ook al zegt, de panellines worden hierdoor wel snel te ondiep voor een wash. Vandaar dat ik ze dan ook uitdiep.

De static dischargers zijn een mooie touch! Zaten die in de PE set? Ze zijn ook zelf goed te maken m.b.v. dun visdraad. Lang niet zo breekbaar op die manier.

Heb je als laatste nog een laag Future/P+ aangebracht? Het ziet er nog zo glanzend uit. Maar misschien is dat wel het felle zonlicht. Zo'n fotostudio kun je ook kopen bij de Xenos voor een paar tientjes. Incl. een paar lampen op statiefjes.

Het is, denk ik, de eerste keer dat ik een Neptune goed gebouwd zie op het net. Ben benieuwd naar je spook.

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Plaats reactie