1/144 Trumpeter Il-76 Candid

Alles met betrekking to civiele luchtvaart
erikztm

Re: 1/144 Trumpeter Il-76 Candid

Bericht door erikztm » 24 okt 2012, 03:12

Super. De decals van Silver F*x (invullen wat het eerst bij je opkomt) waren nauwelijks te bewerken met weekmakers, maar met een hoop Microset ging het een beetje. Echter, ze waren niet compleet, dus ik heb de belijning op de binnenzijdes van de motoren en de pylons moeten spuiten. Toen dat allemaal klaar was mooi gesealed met twee lagen Future. Toen wilde ik een grijze wash proberen. Dus Revell enamel gepakt, revell verdunner, en lustig aanbrengen maar. Dat ging prima. Bovenkant van de vleugel gedaan om even te proberen, dagje laten drogen, je kent dat wel. Toen met een vochtig doekje met diezelfde verdunner (niet nat, slechts vochtig) de bovenkant van die vleugel afgeveegd. Fantastisch resultaat. De wash kwam er zo vanaf, evenals de Future, de decals, en zelfs de witte onderlaag, de Alclad slats, en de rode vleugeltips. :shock:

Inmiddels heb ik de zaak gerepareerd. Opnieuw gespoten en gelukkig had ik in de kit decals nog zo'n RA lettersetje, dus die zit er nu op. Ik heb het PE trapje oranje gespoten en onderaan tegen de dichte deur aangelijmd voor de echte "candid" look. Op de ruitewissers na is hij compleet, maar dit is er eigenlijk niet eentje waar ik trots op ben en ik denk dan ook niet dat hij meegaat naar de ESM. Ik zal morgen wel even een fotootje plaatsen ten behoeve van het leedvermaak.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 24 okt 2012, 08:04

Het enige juiste antwoord in deze is... GRRRRRR

Denk dat de Future niet tegen zo'n lange inweekperiode kon, maar dat had je zelf vast ook al uitgedokterd..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 24 okt 2012, 13:02

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik denk echter dat ook de agressieve samenstelling van de Revell verdunner er weleens wat mee te maken kan hebben. Een testje achteraf met wasbenzine als verdunner voor de wash en om het weg te halen pakte namelijk beter uit, maar omdat de grens qua reserve-decals voor dit kistje al is bereikt hou ik deze nu maar zoals hij is. Zoals gezegd, wissertjes en een laagje satin, en dan gaat hij de kast in. Ik zit me nu ook ernstig te beraden of ik het 1/72 model -als ik dat ooit bouw- toch maar niet gewoon in de Beriev A-50 versie ga maken. Hoe het ook zij, ik weet wel weer waarom ik ooit uit de SIG Airliners gestapt ben :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 24 okt 2012, 15:53

Toch een erg fraai model geworden. Zo op foto ziet ie er keurig strak uit in ieder geval. Blijft een lomp onderstel om te zien bij dit toestel.

Ronald

Jan P

Bericht door Jan P » 24 okt 2012, 18:52

ooit zo'n ding een verkeerde afslag zien nemen op Kandahar, stond hij voor een van onze sun shades......Daarna dekking moeten zoeken omdat de kist ging draaien en bijna een ton grindstenen onze kant op blies. Daarna een uur lang stenen lopen zoeken.
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit op de foto's.

Jan

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 24 okt 2012, 19:04

Ik vind hem ook mooi.
Als je ruimte hebt kan je hem best mee nemen, je zal ze niet massaal zien.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 24 okt 2012, 19:28

Heel af en toe is er weleens eentje op Schiphol te bewonderen. Daarvoor rij ik dan ook even een stukje om. Het blijft leuk om dat gedoe met die towbar te zien na de pushback.

Op de foto's lijkt het nog wel wat, maar irl is het echt niet best hoor. Ik moet maar even kijken. Zoals het er nu uitziet ben ik maar in mijn eentje en er moet het eea mee. Eerst maar eens kijken of die c-5 ergens in past.

pieter

Bericht door pieter » 24 okt 2012, 20:35

zo op de foto ,een erg strak resultaat!
meestal zie je alleen zelf wat er aan mankeert,die een gemiddelde kijker niet eens opvalt

pieter

BasG

Bericht door BasG » 24 okt 2012, 23:37

Ook ik vind het zeker niet verkeerd en mij lijkt het ook wel wat om er zaterdag eens goed naar te kunnen kijken. Gewoon meenemen, want voor de diversiteit alleen al is het geweldige kist om erbij te hebben. Zelf heb ik ook nog een B-2 ingepakt die niet perfect is, maar daarvan zeg ik wel dat jij die gemaakt hebt ;) Dan geef je mij maar de schuld van de imperfecties in deze.

erikztm

Bericht door erikztm » 25 okt 2012, 01:43

Jij hebt makkelijk praten; jij hebt geen Galaxy bij je :lol:

Ik heb er nog aan zitten te denken om die B2 te bouwen, een Tu-95 of de B1, en ik heb net vorige week een Tu-22M2 in 1/144 opgepikt. Maar binnen een week is dat allemaal niet te doen en ik ben zo verkouden dat precisiewerk er ook bijna niet in zit. Ben nu bezig met een klein fantoompje uit SSB, maar ik heb de benodigde decals niet. Gek genoeg is er werkelijk een sheetje geweest met CR staartcodes in 1/144, maar de tekst "AF 68" daarbij is zwart. Het serienummer is wel wit. Nou hoop ik op de ESM zo'n kleine Revell Phantom te pakken te krijgen, daar zitten de witte serials wel in. De staartcode heb ik inmiddels uit decalstrips gemaakt. Ook heb ik totaal geen stars-n-bars in kleur in deze schaal, dus ook dit kistje is niet af voor de ESM.

Afbeelding

Er gaan een aantal 1/144 kitjes mee:

1. C-5 Galaxy
2. T-33
3. Hunter T7
4. TF-104G
5. F-16B
6. NF-5A
7. NF-5B
8. IAI Kfir C2
9. B-52
10. C-130 Hercules
11. F-4F Phantom

en ik twijfel nog over de C-17.

Ook wil ik de 1/48 Su-27UB en de 1/72 Alouette II meenemen.
Het kan zo maar zijn dat er simpelweg geen plek voor die Il-76 is in mijn dozen. Mocht er iets moeten afvallen, dan lijken de C-17 en deze Candid me de aangewezen slachtoffers. Die kleintjes frommel ik wel ergens tussen.

Plaats reactie