1/144 Trumpeter Il-76 Candid

Alles met betrekking to civiele luchtvaart
BasG

Re: 1/144 Trumpeter Il-76 Candid

Bericht door BasG » 07 okt 2012, 14:11

Je dacht, ik doe het gewoon??? Je moet volgens mij een blik tijd open getrokken hebben, want ik kan me niet voorstellen dat je dit in een paar uurtjes voor elkaar hebt gekregen. Dat wit zit er goed op trouwens. Ik begrijp dat ie voor de ESM klaar is.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 07 okt 2012, 14:40

Die resin motoren zijn wel 200procent beter dan dat plastic werk.
Die neus is goed gelukt.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 07 okt 2012, 16:29

Mooi werk en het ziet er strak uit. Dat wit is prima gelukt.

Ronald

pieter

Bericht door pieter » 07 okt 2012, 18:57

strak werk weer hoor!
staat mooi met al die raampjes zo strak,maar de spijltjes ogen wat aan de dikke kant
je motoren,zien er prima uit
gr pieter

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 07 okt 2012, 19:03

Gaat als de bliksem.. ligt dat aan mijn tempo, jouw tempo of 144??
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 07 okt 2012, 23:31

Dit is een van de traagst verlopende bouwsels in recente tijden naar mijn idee. Het afplakken en spuiten van de romp heeft me al drie dagen gekost, waarvan ik 2 avonden bezig geweest ben met de raampjes. Nou ja, avonden, uurtje hier en uurtje daar, je kent dat wel. Het resin paste niet lekker op de kitmotoren en zo zijn er nog wel wat dingetjes. Zo zijn de gaten in de wielen bijvoorbeeld veel te groot voor de asjes waar ze op moeten. Da's lastig om goed te krijgen, ik heb het liever passend of desnoods andersom. Er zit trouwens niet veel research in die wielen. De binnenste exemplaren (elke poot heeft er namelijk 2 aan elke kant) zijn identiek aan de buitenste, maar dat is natuurlijk onmogelijk aangezien ze over de as heen moeten schuiven. Het etssetje is beter uitgedacht; alleen voor de buitenste wielen hebben we van die dekseltjes met die merkwaardige leidinkjes erop. Geen idee overigens wat die doen. Zal wel met de bandenspanning te maken hebben. Russische moving ground targets hebben dezelfde soort deksels op de wielen.

De raamstijlen ogen wat massief, maar dat doen ze in werkelijkheid ook wel. Wit valt nou eenmaal op. Maar dit zijn gewoon de frames zoals ze op het glaswerk zitten. Ik zat in elk geval wel goed met mijn summiere aanpak van de cockpit en navigatieplek. Je ziet er helemaal niets van terug.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

erikztm

Bericht door erikztm » 10 okt 2012, 22:41

Goed. Dit zijn niet de beste decals die ik ooit heb gebruikt.
Ten eerste zijn ze vrij dik. Da's op zich geen drama. Erger is dat ze 100% 2-D gemaakt zijn. Dat betekent dat er nergens aanpassingen zijn gedaan om de vormen van de te bedekken onderdelen te volgen. Wat ook weer niet zo erg zou zijn, als de decals een beetje fatsoenlijk op decalvloeistoffen zou reageren. Na meer dan 10 applicaties van zowel Mr Mark Softer, Daco Strong en Micro Sol resteert slechts een wat gekreukeld geheel. Nog nooit meegemaakt. Op de vlakke vlakken gaat het prima, maar rondom de scharnieren van het rudder en de staartkegel etc is het resultaat -nog- niet fraai. Dit is een vaker voorkomend probleem met civiele decals in deze schaal. De oppervlaktes zijn zo groot dat ze eigenlijk ingesneden zouden moeten worden, maar in verband met strepen enzo is dat weer niet aan te bevelen. Je krijgt dan namelijk een mismatch. Ik heb hier en daar wat plastic scharnieren en bobbels verwijderd om dat later weer aan te brengen als de decals eenmaal op hun plek zitten en blijven. Het is gewoonweg onmogelijk deze decals daar strak omheen te laten trekken.
Uitsmijter is dat decals voor de binnenkant van de motoren en voor binnen~ en buitenkant van de pylons geheel ontbreken. Er zijn wel twee HeavyLift logo's aanwezig die ik niet kan plaatsen, ongeacht welke foto ik bekijk.

Anyway, foto's. Da's toch de leukste vorm van leedvermaak :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BasG

Bericht door BasG » 10 okt 2012, 22:53

Het ging zo voorspoedig. Nou trek jij altijd wel zaken aan die het bouwproces bemoeilijken en daarom kon je het verwachten. Het ging te gemakkelijk. Al gun ik jou ook wel eens een "hatsie flatsie val in elkaar kit".

erikztm

Bericht door erikztm » 10 okt 2012, 23:00

Ach, als ik ooit zo'n kit zou tegenkomen dan verbouw ik er onmiddellijk zoveel aan dat het die kwalificatie meteen weer verliest vermoed ik... Maar niet getreurd, we ploeteren gewoon verder en wie weet wat er nog aan eer te behalen valt. Het blijft een geinig ding om in de kast te hebben tenslotte.

BasG

Bericht door BasG » 23 okt 2012, 21:29

Hoe staat het met deze rakker eigenlijk. Tis al even stil na een vliegende start.

Plaats reactie