1:72 F-27 MPA Airfix EINDE !

de Koning
Contacteer:

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door de Koning » 14 jan 2010, 19:26

Met herkenbaarheid bedoel ik niet pers├â┬® de registratie, maar eerder de vorm -en daarmee de aanwezigheid- van een vliegtuig.
Als ik zo de plaatjes bekijk, denk ik dat het mogelijk is vanuit de cockpit de buitenste paar meter van de vleugel wel te zien.
Je wilt als koele aviateur natuurlijk niet boven een passagier uit het raampje kijken of er iets raars mis is met de vleugel...

Op een 737 zitten ze net iets hoger en voor de vleugel.. Bij een 747 net achter de 2e deur, onder het tweede raampje.

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 14 jan 2010, 20:14

Irak is wel het laatste land waar ik duidelijk zichtbaar boven zou willen vliegen. Binnen reikwijdte van een Sa-6 of 7 dan. De plaatsing van die lichtjes op Boeings zal ik eens bekijken. Nooit geweten. Lees net dat het een onderdeel is van de walkaround van een 747. Nou ben ik niet current op die produkten, dus ik neem het mezelf niet kwalijk ;)
Echter, het ontbreken van die lamp op de linkermotor van de F27 hebben we daarmee nog niet rond dacht ik.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 14 jan 2010, 20:21

Ik heb zojuist gevraagd aan een maatje van me die Fokker 50 heeft gevlogen. De vleugel is wel degelijk zichtbaar vanuit de cockpit. En volgens hem was er ook een wing-light.

En de burgerluchtvaart heeft over het algemeen niet zo'n last van SAM's. Als een gebied een actief oorlogsgebied is mogen/willen wij er vaak niet eens vliegen, of enkel via bepaalde corridors. Wij zijn beter af als de vijaard weet dat het de goedverlichte KL807 naar Bangkok is, ipv en donker spionagevliegtuig wat niet reageert op UHF communicatie (die wij niet hebben). Maar meer is het van belang in een gebied wat geen goede verkeersleiding heeft. 's Nachts kunnen we dan beter elkaar in de lucht zien, en op tijd, actie ondernemen..

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 14 jan 2010, 20:40

even de foto's ingescand die ik heb van de Soesty kist

toch als je dit soort foto's bekijkt dan heeft Airfix die motoren qua vorm veel beter gemaakt dan ESCI
Afbeelding

Afbeelding

Ben nu eigenlijk wel nieuwschierig hoe het ook al weer zat met de Revell F-27
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 14 jan 2010, 20:54

Pffff. dat scheelt.... die linkermotor heeft er ook eentje. Dan kunnen we deze ook weer opbergen onder het kopje opgelost. :D

Ik zit net even naar je kit te kijken en de basis is er. Maar 1/94, dus weinig details en erg ondiep allemaal. Voor een perfecte replica zou ik deze gondels niet gebruiken. Vergeet ook de z-vormige naad aan beide zijkanten niet... Hij gaat onderweg overigens. Hoop hem morgen te kunnen posten voor je.

@Sid; thx voor het navragen. Je mag wel blij zijn dat je niet bij DHL vliegt... ;)

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 14 jan 2010, 21:28

erikztm schreef:Ik zit net even naar je kit te kijken en de basis is er. Maar 1/94, dus weinig details en erg ondiep allemaal. Voor een perfecte replica zou ik deze gondels niet gebruiken. Vergeet ook de z-vormige naad aan beide zijkanten niet... Hij gaat onderweg overigens. Hoop hem morgen te kunnen posten voor je.
Ben benieuwd, doe je de rekening er bij :?:

Ik heb de hoofdwielpoten er uitgebroken en er iets verdiept in gemonteerd.
Het lijkt iets beter zo.
Maar ik heb mijn ESCI kist er naast gezet en nu vind ik dat de wielen te groot zijn, ze zijn ook ruim 1mm groter in doorsnede den de ESCI wielen.
Ik blijf toch problemen houden met die neus, het is maar goed dat ik geen plastisch chirurg ben want dan had ik zeker klachten gekregen :lol:

Afbeelding

Als je deze motorgondel bekijkt met die hier onder van de ECI kan je zien dat deze klopt want hij komt op d vleugel uit en dan kan je daar het inhammetje maken wat bij de ESCI kit niet mogelijk is.
Afbeelding

Afbeelding

Als je het niet weet zie je weining verschil, maar hoe langer je kijkt hoe meer je ziet.
Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 14 jan 2010, 21:34

De wielen zijn beter zo. Ik vind ze ook niets te groot egenlijk. En het helpt om de kist een beetje meer de 'nose down attitude" te geven die hij moet hebben. Je moet het idd even weten van die gondels; maar nu je het zegt valt het wel op. Aan de andere kant, dat is nog wel op te lossen bij de Esci kit. Vind wel altijd de Esci vleugels smaller lijken dan die van de Airfix kit. Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 jan 2010, 15:16

spuitwerk

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 16 jan 2010, 15:44

Strak spuitwerk, maar moet dat geel niet wat geler eigenlijk? Dat hoort toch dezelfde kleur te zijn als de roundels? Of is dat ook gezichtsbedrog?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 jan 2010, 17:11

ik vind dat lastig om te bepalen, ondanks dat ik er een decal velletje naast heb liggen.
direct uit de verfpot gespoten leek het te geel, dus een druppel rood er door gemengd.

schilderwerk:
minder strak dan het lijkt, ik had een nieuw soort plakband maar dat werkte toch niet zo goed als ze gezegd hadden.
Tamiya is dus echt beter.

Afbeelding

Plaats reactie