1:72 F-27 MPA Airfix EINDE !

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door Bertvdm » 11 jan 2010, 22:53

dat inlaat rekje is alleen aangberacht bij kisten waar para's uit springen.
Overigens vrij simpel te maken met het welbekende stretched sprue.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door erikztm » 11 jan 2010, 23:02

Weer wat geleerd. Ik neem aan dat jij een boek over de F27 hebt... ;)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door Bertvdm » 11 jan 2010, 23:13

nope, ik heb alleen het IPMS blaadje en de detail foto's van Soesty niks aparts dus.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door erikztm » 11 jan 2010, 23:20

Dat dat IPMS blaadje... dat heb ik niet dacht ik. Maar geeft niet. Ik zag dat jij het over een lamp had op MB. Rechter motorgondel. Ik zag wat vaags zitten op die plek, maar ik vind het zo'n gekke plek voor een lamp. Heb jij enig idee?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door Bertvdm » 11 jan 2010, 23:30

aan bijde kanten zitten lampen haaks in de motoren die naar mijn mening bedoeld zijn om vanuit de cockpit te kunnen zien of er ijs op de de-icing bladders/boots zit. (hoet heet dat exact?)
anders zou ik niet weten waarom daar lampen op die manier zouden moeten zitten.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door erikztm » 12 jan 2010, 00:08

ben al even aan het zoeken geweest maar kan er niets over vinden. Weer zo'n dingetje. Klinkt niet onaardig, van dat ijs, maar de vleugels lijken mij vanuit de cockpit niet of nauwelijks te zien. Waar is Sidney als je hem nodig hebt... ;)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door Bertvdm » 12 jan 2010, 21:41

stapje verder
Afbeelding

je zou kunnen zeggen dat hij iets dieper mag zitten, ik kan nog wel wat van de banden af doen maar veel is dat niet.
Afbeelding

MPA hoofdwielpoot die afwijkt van bijvoorbeeld een Troopship
Afbeelding

Aagepaste en naar mijn idee wat meer gelijkende neuswielpoot
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door erikztm » 12 jan 2010, 21:46

Fraai tot dusverre. Staat idd wat hoog op de pootjes. Zo aan foto's te zien hoort de onderkant van de romp min of meer gelijk te zijn aan de bovenkant van de hoofdwielen. De radome zit werkelijk niet ver van de grond. Misschien de pootjes aan de bovenkant inkorten?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Berichten: 1443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 20:48
Locatie: Beekbergen
Contacteer:

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door de Koning » 13 jan 2010, 18:53

Hier ben ik... :oops:

Ik heb er nog geen foto van gevonden, maar ik zou zeggen dat Bert idd gelijk heeft, en dat het een wing light is. Die kun je o.a. gebruiken om te kijken of er ijs op de de-icing boots (opblaasbaar rubber strips die ijs losbreken van de vleugelvoorranden) zit. Op onze 747's en 737's zit wel zo'n lampje, maar niet zo'n strip.
'Wij' gebruiken het wing light ook heel af en toe 's nachts om de vleugels (en dus de kist zelf) goed verlicht te laten zijn boven 'gevaarlijk' terrein, bv. sommige landen boven Afrika met zeer slechte verkeersleiding en ook Irak. Maar primair zou ik toch zeggen voor inspectie van de vleugels.

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:72 F-27 MPA Airfix

Bericht door erikztm » 14 jan 2010, 02:13

Ah; daar is-ie. :lol:
Herkenbaarheid; daar had ik nog helegaar niet aan gedacht. Alleen zou ik dan verwachten dat de vleugel met de registratie van onderen verlicht zou worden, en dan zit het lampje aan de verkeerde kant. Dus dan toch ijs, al verwacht ik het dan ook weer op beide gondels en ik heb nu veel plaatjes zitten te bekijken maar ik kom eigenlijk geen foto's tegen waar het ding op de linkermotor zit. Sterker nog, de meeste foto's van Friendships laten het lampje op de rechtergondel evenmin zien. En ik blijf maar denken dat het lastig is om ijs op de vleugel te zien vanuit een positie onder diezelfde vleugel. Dat hebben ze bij de 70 en de 100 (soms) met die zwarte streep opgelost, maar daar kijk je dan ook op de vleugel. Vanuit de cabine gok ik, want het ding is vanuit de cockpit niet te zien. Ben trouwens wel benieuwd waar die lampen zitten op een Boeing. Ook dat is me tijdens mijn bezoekjes aan Oost ontgaan blijkbaar.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Plaats reactie