1:48 Fokker S-14

Bertvdm

Re: 1:48 Fokker S-14

Bericht door Bertvdm » 22 apr 2010, 20:50

ik zal eens een plaatje er bij zoeken.
De flap is wel op maat maar ze gleden er steeds af, de kit ligt naar links met de vleugel punt op de grond dus scheef
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 22 apr 2010, 21:01

Plaatje van mij zelf van de onderkant van de flaps
Afbeelding

Plaatje van de Flevodecalboys (aleen weet ik dat niet zeker) van de binnen zijde van de flaps waar je de buizen kan zien, ik weet niet of ik dat nu wel of niet moet maken en hoe.
Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 22 apr 2010, 21:10

't Zijn wel aardig kenmerkende dingen dus ik zou ze wel maken, en wel door een buisje warm te maken en plat te drukken, en daarna de ronde vorm erin vijlen zodat de dikte afneemt en het een getrompt uiterlijk krijgt. Dat gezegd hebbende, ik heb werkelijk geen enkele flauwe notie wat ze zouden moeten doen. Die drie grote lijken me nog wel iets van een aerodynamische functie te hebben al snap ik niet welke, maar die kleine met die flens? Beats me. Als ik echt vanuit de diepste krochten van mijn hersens iets moest verzinnen, dan zou het zijn dat er lucht doorheen gaat die het openen zou vergemakkelijken, maar dat acht ik zo vergezocht dat ik het eigenlijk niet hardop wil zeggen.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 22 apr 2010, 21:27

Als ik echt vanuit de diepste krochten van mijn hersens iets moest verzinnen, dan zou het zijn dat er lucht doorheen gaat die het openen zou vergemakkelijken, maar dat acht ik zo vergezocht dat ik het eigenlijk niet hardop wil zeggen.

dacht ik ook, iets in de trand van vaccuum opheffen of zo iets.

Ik zal eens zien of ik wat kan fabriceren wat er op lijkt.

erikztm

Bericht door erikztm » 22 apr 2010, 21:32

Zouden die jongens van Geromy of iemand die in het boek vermeld staat het niet weten? Het intrigeert me wel moet ik zeggen.

BasG

Bericht door BasG » 23 apr 2010, 12:21

Het is inderdaad een interessant onderdeel van de flap. Ik heb ook zitten zoeken, maar het komt ook nergens op uit. Je zou zeggen dat de getrompeteerde vorm ergens overheen zou vallen, maar als je naar de binnenzijde van de vleugel kijkt dan lijkt het wel of het nergens overheen valt.
Afbeelding
bron: http://aircraftwalkaround.hobbyvista.com

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 23 apr 2010, 19:39

Dan doe ik ook nog een duit in het spreekwoordelijke zakje.

Die openeningen waarover jullie het hebben zitten precies tegenover de draaipunten en koppellingen waar de flaps mee worden aangestuurd. Toegangsopeningen om te smeren? Lekgaten voor smeermiddelen zodat het niet in de flaps blijft liggen? Inspectiegaten?

Goed bezig verder Bert. Vol bewondering zit ik weer te kijken, je durft het toch allemaal maar aan.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 25 apr 2010, 18:57

Men moet dan toch wel erg veel zelf doen bij deze kit.
Zelfs iets van detail op wieldeurtjes endergelijke ontbreekt.
het zijn veel de dikke platte plaatjes met wat hoekjes en daar moet je het mee doen.
het zaakje maar eens zwart gespoten om het plamuur werk te bekijken.
Ik heb de Mike Grand instrument decals nog niet dus ik kan de cockpit nog niet verder afmaken en het windscreen er op zetten dus van af nu ligt het een beetje stil.
Afbeelding

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 25 apr 2010, 19:10

Ik zie dat die buisjes er alvast mooi opzitten. Hoe heb je dat nou gedaan?
En waarom heb je de onderkant van de flaps niet meegespoten eigenlijk?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 25 apr 2010, 19:26

ik heb de buisjes gemaakt met rechthoekig strip,waarvan ik eerst de hoekjes heb weg gevijld.
Daarna een beetje platgeknepen met een speciale tang, daarna met de aansteker verhit en direct tegen een metalen plaatje gedrukt om de tromp vorm te maken, daarna het geheel afgevlakt en een beetje uitgefreesd.
Het is het niet helemaal maar het lijkt er op.

Alles is nu wel zwart, maar ik ga er nog een glans zwart laag over heen zetten om dat ik vermoed dat het een wat gladder resultaat geeft straks als er aluminium op zit.

Plaats reactie