Revell 1/32 Hawk T-Mk1A KLAAR!

erikztm

Re: Revell 1/32 Hawk T-Mk1A

Bericht door erikztm » 09 dec 2011, 23:53

32-039. Echt mooi spul hoor; en alles leesbaar (met leesbril) :shock:
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 11 dec 2011, 19:12

Blink 8-)
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 11 dec 2011, 20:54

Ik heb dat nieuwe Alclad aqua gloss geprobeerd aan de onderkant, maar ik ben niet te spreken over het resultaat. Een beetje als een slechte coat Future. Zeg maar voordat Sidney het instraalde. Ik heb meteen na het afmaken van alle kleine decals op de onderkant dus het hele apparaat maar weer voorzien van een laag Future speciaal. Die moet weer lang drogen, dus ik kan in de tussentijd wel al het rode spul gaan maken natuurlijk.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 11 dec 2011, 22:28

Dat is slecht om te horen en fijn om te weten.. :oops:

erikztm

Bericht door erikztm » 11 dec 2011, 23:02

Je moet maar even experimenteren denk ik. Er staat op de fles: Do not Thin; Do not shake.
Ik heb eigenwijs als ik ben er natuurlijk levelling thinner doorheen gegooid (ik kan niet meer zonder denk ik) en zelfs na een "wet coat" bespeurde ik niet al teveel glans na droging.
Het loopt ook teveel. Future lijkt -zelfs stevig verdund- wat dikker. Met Alclad had ik meteen lopers, terwijl ik met de speciale mix bijna een halve cup op 1 plek kan verspuiten zonder dat het druipt. Het vormt een mooi plasje, wordt melkachtig wit, en trekt waanzinnig strak.

Ik wil nog wel wat verder experimenteren (niet verdunnen bijvoorbeeld), maar als dit de meest glanzende van het stel is dan hou ik mijn hart vast want het is gewoon satijn. Misschien ligt het aan de omstandigheden, maar daar heb ik bij de andere oplossing geen last van.

erikztm

Bericht door erikztm » 18 dec 2011, 00:37

Ik heb me twee dagen bezig gehouden met het maken en aanbrengen van wat Bas noemt: "RBF toei". Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heb ik ze wel zo'n beetje allemaal. Je kunt op foto 1 ook de rivets van houtlijm zien die de achterromp "sieren".

Nu bezig met de kap; die decals daarvoor zijn echt dra-ma-tisch. Het enige alternatief is zelf schilderen, maar dat trek ik op dit moment niet, dus ik avontuur de decals maar. De eerste set is reeds gesneuveld, de tweede lijkt iets beter te gaan. Na een paar lagen Future zou het wellicht acceptabel zijn. Vreemd genoeg heeft setting solution als effect dat de decals melkwit worden. Niet handig.

BasG

Bericht door BasG » 18 dec 2011, 01:08

erikztm schreef:Ik heb me twee dagen bezig gehouden met het maken en aanbrengen van wat Bas noemt: "RBF toei". Dit is het resultaat:
En daar in slaag je beter als Bas zelf, ik vind het echt een hele gave toevoeging op je Hawk. Ik vind het echt "by far" de beste Hawk die ik gezien heb online. Die Canopy zal dus moeten slagen. Ik vind het tegenwoordig ook echt een mooie kist. Jammer dat ik er zelf minder kritisch naar gekeken heb, maar ik wil er echt ooit nog eens een bouwen die beter is als de Airfix die ik afgeleverd heb.

Er is een tijd dat ik ze wel kon vervloeken die Hawks, zoals tijdens de Weekly War tijdens de Fost.

check onder andere rond de 33 tot 35 seconde. Zo kwamen ze ook bij ons voorbij.

http://www.youtube.com/watch?v=8JLTUBIwx_Q.

Ik bedoel, je wist dat ze kwamen, maar als ze kwamen brachten ze altijd ellende met zich mee.

erikztm

Bericht door erikztm » 18 dec 2011, 01:28

De beste wil ik niet zeggen, maar het valt me niet tegen hoe hij er begint uit te zien, als je weet hoe hij daar gekomen is. Dat lijkt een re-occurring event hierzo. De kleur en de decals doen veel natuurlijk. De kap ligt nu na een eerste Future badje te drogen onder een dekseltje. Morgen na het werk maar eens verder met de scharnierpunten; die zijn toch wat gecompliceerder dan waarin Revell heeft voorzien (niets).

Bij mijn weten is het Goalkeeper systeem voorzien van de GAU-8A, hetzelfde 30 mm kanon als in de A-10. Effectief tot op 4,5 kilometer. Daar kan zo'n "MiG-29" echt niet tegen hoor. Dan ga je toch niet klooien met een .50 op 35 sec in het filmpje..... Die is veel leuker tegen Somalische avonturiers in te zetten. Daarnaast lijkt 8.08 me toch ernstiger van aard. Geen kroepoek, geen pindasaus. Ik zou als opvarende zeggen, laat ze dan ook maar live wapens gooien. :lol:

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 18 dec 2011, 06:50

Ik zou die RBF tags nog even aandrukken t.o.v. romp en/of andere plekken waar deze ergens op liggen.. het ligt er nu een beetje stuntelig op net zoals een menig een PE riempjes op de stoelen heeft staan..

De toevoeging an sich is een hele goede en breekt mooi met het zwart.

erikztm

Re: Revell 1/32 Hawk T-Mk1A KLAAR!

Bericht door erikztm » 25 dec 2011, 20:27

Maar even de laatste foto's van dit gebakje. De kap was nog een heel gedoe om in orde te krijgen; er zit een hoop ingewikkelde rommel aan ze zijkant, die ik zo goed mogelijk heb gereproduceerd. Nu kan hij eindelijk de kast in...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie