Revell 1/32 Hawk T-Mk1A KLAAR!

pieter

Re: Revell 1/32 Hawk T-Mk1A

Bericht door pieter » 07 nov 2011, 22:51

de reparaties zien er goed uit,maar toch heb ik het idee dat je windscherm niet helemaal lekker op de romp aansluit.

gr pieter

erikztm

Bericht door erikztm » 07 nov 2011, 23:02

Dat klopt; met een laagje houtlijm had ik het spul even gefixeerd zodat ik alles opnieuw kon spuiten. E.e.a. is inmiddels weer verwijderd en ik ben nu met de cockpit bezig. Het valt niet mee om de identiteit te bepalen. Het wordt iets uit Valley, maar welke is nog niet helder. Dus ook de HUD niet. Of GPS. Ik kan er ook geen heldere plaatjes van vinden. Later zal ik met wat extra aandacht het windscherm weer plaatsen. Dat is nu iets smaller dan de romp uitgekomen, dus ik moet iets overbruggen met plamuur oid. Geen ramp, want er zijn een paar plekjes die nog wel een mooier laagje kunnen gebruiken en de neus is er 1 van.

Ik kreeg trouwens een mailtje van Revell. Voor 8 euro incl. verzending sturen zij mij twee kappen op. Handig voor die Vac die ik nog heb.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

erikztm

Bericht door erikztm » 08 nov 2011, 01:37

Nou; ik ben eruit. Het wordt de XX307 in het normale Valley schema, dus blauw-geel.
Die kist heeft GPS, en laat ik daar nu mooi twee plaatjes van vinden:

Afbeelding

Afbeelding

En dus ben ik met wat stevig folie en een PE buigding wat aan de gang gegaan om de houders te maken waar de apparaatjes in zitten. So far so good, het lijkt er nog op ook. Hopelijk straks de tomtoms ook ;)

Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 nov 2011, 17:27

die houders zijn goed gelukt.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 08 nov 2011, 19:14

Knap priegelwerk Erik, maar ik ga er vanuit dat je toch nog een schuurpapiertje over je windscreen haalt. Dat blokje met die pin indicatoren moeten ook niet te lastig te maken zijn denk ik.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 nov 2011, 20:18

Vandaag is een Red Arrow piloot op de flightline onbedoeld met zijn stoel door zijn canopy gegaan.
Door de zeer zware verwondingen is hij hier aan overleden.
Zou het kunnen dat de stoel geactiveerd kan worden als je de safety pin verwijderd, en zou het mogelijk kunnen zijn dat het detonatiekoord niet werkt of niet actief is?
Vreemd ongeval.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 08 nov 2011, 20:25

Goh, das inderdaad triest nieuws zeg.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... toel.dhtml

Jan P

Bericht door Jan P » 08 nov 2011, 21:33

Volgens mij moet je altijd nog zelf aan de D handle trekken??? Er gaat niks elektrisch/automatisch dus een zwerfspanning tijdens verwijderen van de pin kan het niet zijn. Maar inderdaad een triest ongeluk.
De Reds hebben wel pech dit jaar....

Jan

PeterL

Bericht door PeterL » 08 nov 2011, 22:49

Tenzij er een of ander hannes wat heeft zitten prutsen tijdens onderhoudswerkzaamheden en ergens onbedoeld sluiting heeft gecreëerd. Op Volkel heeft jaren geleden iemand van de ground crew op slag grijze haren gekregen omdat er wat gelanceerd werd vanaf een 104 die in z'n shelter stond.

erikztm

Bericht door erikztm » 09 nov 2011, 02:05

Hm. Dit topic trekt geen bijzonder goed nieuws aan :roll: En ik maak niet eens een Red Arrow...
Het schijnt trouwens wel vaker voor te komen dat het MDC niet werkt. Om die reden zitten die canopy breakers op sommige stoelen (Harrier bijvoorbeeld). Het blijft toch een soort rotje, en we weten vast allemaal wel dat die het niet altijd doen. Ik las dat zijn chute niet openging ook. Ik neem maar aan dat hij als gevolg daarvan is overleden, niet door het uitstappen. Het blijft tragisch. Het 2e vervelende aan dit soort zaken is dat airshows hun protocollen steeds verder aanscherpen. Zou er een tijd komen waar je in een stadion op een groot tv scherm naar een airshow moet kijken waar je niet meer in de buurt mag komen?

Anyway, de coamings worden natuurlijk nog aangepakt en voorzien van het nodige. Dit is natuurlijk geen gezicht. Het is een beetje houtje-touwtje als je het zo in het echt ziet vind ik. Die twee stangetjes die het ding tegenhouden... Ik hoop dat het een voor te programmeren geval is waar meteen het hele vluchtplan etc op is opgeslagen. Ik ben wel benieuwd naar de besturing; ik kan me niet voorstellen dat het een touchscreen is. Dat werkt nooit met die maffe witte handschoenen van ze. Ik moest maar even opzoeken waar de pinnen precies zitten op een Mk10.

In elk geval ben ik erg content met het buigapparaatje waarvan ik tot dusverre altijd heb gedacht dat het een nogal nutteloos stukje gereedschap is voor mensen die echt niks zelf kunnen. Het werkt echt een stuk strakker en makkelijker dan handmatig klooien. Zo leer je elke dag wat bij :)

Plaats reactie