1/48 BAe Hawk T mk1 Airfix

de Koning
Contacteer:

Re: 1/48 BAe Hawk T mk1 Airfix

Bericht door de Koning » 24 okt 2011, 10:10

Volgens mij bedoelen jullie Wing fences ipv stall trips.
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

BasG

Bericht door BasG » 24 okt 2011, 11:49

Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Maar een stall trip is ook niet wat je meewilt maken, haha.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 24 okt 2011, 16:33

Volgens mij gaat het wel om stall strips dat zijn de driehoekige strippen twee stuks die op de voorrand van de vleugel zijn geplakt.
Op de foto's zijn ze wel te zien in zilverkleur

Hier uitleg

Afbeelding

De wing fences zijn de recht opstaande platen op de vleugel, die heeft de Hawk trouwens ook.

Voor de mensen die hebben door geleerd
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 24 okt 2011, 16:37

BasG schreef:Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Maar een stall trip is ook niet wat je meewilt maken, haha.
:lol: :lol: :lol:

misschien moet ik mijn tekst eens nalezen voordat ik op bevestig druk..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

BasG

Bericht door BasG » 24 okt 2011, 18:03

Ik zie inderdaad dat Erik gelijk had, maar ik heb ze geheel niet op mijn Hawk zitten. Ik zal ze dus even moeten maken. Ik dacht dat hij die dingen bedoelde die inderdaad vleugel hekken heten. Zo komt toch de leek in mij naar boven, maar al doende leert men.

erikztm

Bericht door erikztm » 25 okt 2011, 04:32

Ach, ik ben ook een leek, maar heb ook eens wat gelezen joh... :lol: De 1/32 Hawk heeft ze wel trouwens. Ik weet zo 123 even niet of de Goshawk ze heeft, maar ik denk het niet aangezien die een slat op die plek heeft zitten. Afgezien daarvan is een "stall trip" best een aardige ervaring hoor, mits het opgeheven wordt voordat je plotseling stil staat, boem hoort en het heel warm wordt. Maar ik ben een liefhebber.

Over nare ervaringen in combinatie met een Hawk gesproken, zoals jullie weten heb ik 2 kitjes in 1/32 op de plank in aanbouw. Die welke bijna af was, voorzien van een prachtig glanzende zwarte laklaag, wachtend op decals, heeft vannacht een 1 kilo zware behuizing van een TL balk op zijn kop gekregen. Geen idee wat de oorzaak was, maar de gevolgen zijn zowel akelig als duidelijk. De schade valt niet mee. De romp is op 5 plaatsen gescheurd, de rechtervleugel op 1 plek, het glaswerk is ge-explodeerd en de restanten ervan moest ik uit de cockpit schudden. Dat ging makkelijk, aangezien de hele neussectie slechts nog aan een flintertje plastic hangt. Ik heb Revell inmiddels de kwestie uitgelegd, want ik weiger het ding op te geven na al het werk wat ik eraan heb gehad. Hij valt namelijk niet in een avondje in elkaar. Wel uit elkaar kennelijk. Merkwaardig genoeg heb ik slechts 1 van de inmiddels roemruchte wing-fences nodig, en 1 windscreen en canopy. En superlijm in combinatie met plamuur, maar daar wilde ik Revell niet om vragen. Ik ben benieuwd. Ik heb aangeboden om ervoor te betalen, dus ik wacht maar even af.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 25 okt 2011, 16:59

dat is pech hebben Erik :shock:
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 25 okt 2011, 18:50

Das flink balen zeg, maar dat krijg je wel als je natuurlijk geen verslag bijhoudt. Das natuurlijk een vals geintje, maar in ieder geval veel succes met het herstel.

pieter

Bericht door pieter » 25 okt 2011, 20:43

VERDIKKE ZEG :o :o :o :o :o

Das geen grapig verhaal,ik zou me geen raad weten even denk ik,

maar vind het wel stoer dat je er mee door gaat
zelf heb ik,de canopie aan het verkloten geweest,wel weer gepolijst maar toch niet naar mijn zin :(
ook het intrieur is totaal niet wat ik ervan wilde maken
Al met al gaat hij hier waarschijnlijk niet meer afgebouwd worden.

En nu jij zo vasthoudend bent, kan jij de hele zwik zo van me krijgen voor reserve onderdelen!
laat maar weten of je hem wilt.
of stuur anders een pb

Gr Pieter

erikztm

Bericht door erikztm » 27 okt 2011, 02:55

Daar zeg ik geen nee tegen! Dank je wel voor je aanbod. Niet dat ik zo masochistisch ben om er nog eentje op te knappen; het is nog erger. Ik heb nog een 1/32 Combat Models Vacform liggen die ik tot een T-45 wil omtoveren en daar kan ik wel wat onderdelen voor gebruiken. Maar een Hawk-100 heeft ook niet iedereen denk ik, dus er zijn mogelijkheden genoeg. Ik stuur je een PB!

Opvallend trouwens dat ik van deze kit ook geen enkel exemplaar op de ESM heb gezien. Je zou toch denken dat Revell minstens een recensiekit heeft geleverd.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Plaats reactie