Trumpeter 1:35 Mil Mi24-V Hind-E

Alles met betrekking tot helikopters en autogiros
Caretaker

Re: Trumpeter 1:35 Mil Mi24-V Hind-E

Bericht door Caretaker » 28 okt 2012, 21:58

Dank je voor je antwoord. Fijn dat je eerlijk bent .

Zoals al eerder aangegeven komen er nog wel gordels in maar verder ga ik nog niet veel toevoegen.
Dat komt wel als ik een aantal modellen verder ben.
De motoren vind ik er zelf wel aardig uitzien en die worden dus niet helemaal weggestopt.
Het gaat mij persoonlijk meer om de buitenkant omdat ik straks de binnenkant toch niet zie als hij af is.
\m/ (-_-) \m/

pieter

Bericht door pieter » 28 okt 2012, 22:44

Ik moet me wel een beetje aansluiten bij de vorige sprekers
en het is niet eens moeilijk hoor Jij kan het ook
ga eens rustig naar je cockpit kijken en met een washje en wat verfjes bereik je al zoveel meer
kijk eens hoe anderen het doen hier ,en je zal zien dat het jou ook lukt een hoger level te halen
wat betrefd je lijmnaden,kan het altijd gebeuren dat er tijdens het proses wat verschuifd,waar je later pas achter komt
gewoon rustig stukje bij beetje schuren en plamuren,en je klinknagels eerst uitboren ,voordat je in het betrefende gebied gaat plamuren zodat je niet gelijk van die gladde plekken krijgt

pieter

Caretaker

Bericht door Caretaker » 11 nov 2012, 20:22

Inmiddels wel wat vooruitgang en een hoop foto's op het net bekeken.
Ik ben hierdoor tot de conclusie gekomen dat ik de heli mooier vind met alle luiken en deuren dicht.
Vraag me niet waarom maar dit komt bij mij mooier over..
Ook is het op deze manier makkelijker spuiten. En dat wordt de volgende horde die ik moet nemen..
Ik zit te denken om de camo/tijger strepen te spuiten in plaats van de decals te gebruiken die er bij zitten. Maar daar kan ik nog ff over nadenken..

Ik heb de wheelbays grotendeels dicht geplakt,
Afbeelding

de canopy is in elkaar geplakt en de ventilator van de gunner is in elkaar geplakt. Bestaande uit 3 delen en ook de fanbladen moesten uit PE geknipt worden en verbogen worden omdat ze aardig plat waren :)
Pokkeding is KLEIN......
Afbeelding

Afbeelding

De pilotendeur is geplakt, ook met PE en wat kunststof delen..
Allemaal priegelwerk maar het zit er netjes op.. Alleen nog even matzwart spuiten.
Afbeelding

De staart is gevuld met allerlei sensors en antenne's (denk ik...)
Afbeelding

En ook hier wat PE werk geplakt..
Afbeelding

Afbeelding

De neus voorzien van zijn pukkels, alleen de machinegun laat ik nog even achterwege omdat deze niet ind e kleuren van de rest van het toestel gespoten gaat worden maar een metaalachtige kleur moet gaan krijgen..
Afbeelding

Afbeelding

De vleugels zitten erop..
Mooi geheel wordt het nu..
Afbeelding

Afbeelding

De motorunits mooi pas gekregen met wat schuurwerk en passen en meten..
Ook de de-icer zit er nu mooi strak in.
Afbeelding
\m/ (-_-) \m/

BasG

Bericht door BasG » 11 nov 2012, 20:56

Op foto's is het altijd lastig te zien, maar er lijkt nog wel een berg werk in te zitten om het allemaal naadloos te krijgen. Ik zou in ieder geval niet te lang wachten met het spuiten van een controle laagje. Als je nog moet gaan schuren als alle kleine dingetjes erop zitten heb je een uitdaging.

Caretaker

Bericht door Caretaker » 11 nov 2012, 21:05

Hallo Bas,
De foto's kreeg ik helaas niet scherp genoeg.
De naden zijn allemaal zo glad als ik ze maar krijgen kan. De meesten zijn geschuurd en geplamuurd.
Alleen zie ik nu op de foto dat de neus nog iets strakker kan onder de canopy..
\m/ (-_-) \m/

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 11 nov 2012, 21:15

Er zijn nog wel meer plekken die strakker kunnen, nu is de onderkant niet zichtbaar als de kist op zijn wielen staat maar de neus en de boven kant destemeer.
Net wat je zegt onder canopy daar valt wel wat eer te behalen met wat plamuur en schuurpapier.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

pieter

Bericht door pieter » 11 nov 2012, 22:19

dat word een bruute heli zo!
dat pe heb je toch maar mooi gedaan zo :!:
verder is een controlle laagje spuiten,absoluut van belang
want als jij of ik denk iets glad te hebben dan nog word je veraden door een laagje verf
die ervaring heb ik al zo vaak gehad

pieter

erikztm

Bericht door erikztm » 12 nov 2012, 00:10

Als twee plastic oppervlakken niet dezelfde hoogte hebben, dan zul je de naad altijd blijven zien. Maar blijven doorgaan totdat hetstrak genoeg is naar je zin. Bedenk bij zo'n heli wel dat het russisch is. Niet alle naden zijn even strak afgewerkt. Die op de neus natuurlijk wel, want daar hoort helemaal geen naad.

Goed bezig met dat ventilatortje. Dat ding is idd erg klein, maar ziet er prima uit; zo'n maf bolletje net zoals het origineel.

Heb je dat roostertje nou op of in de staart geplakt?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Caretaker

Bericht door Caretaker » 12 nov 2012, 13:25

Dank voor jullie commentaren.
Het PE op de staart is erop geplakt, Trumpie had er uitsparingen voor gemaakt. Misschien ooit eens gaan zagen op een komend model om het erin te plaatsen.
Moet wel zeggen, erg dun en buigzaam dat spul. Eerste keer dat ik er serieus mee. bezig ga en het valt me niet tegen..

De naad op de neus is nu een heel stuk strakker en ook de bovenkant van de romp en staart nog ff behandeld gisteravond voor het slapen.. en dan moet ik me er echt van los rukken omdat het zo weer een uur of 1 half 2 is...

Even een vraag over de controle laag, wat en hoe is hier de bedoeling? Gewoon primer neem ik aan... goed dun
\m/ (-_-) \m/

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 12 nov 2012, 13:31

Primer inderdaad. Ik doe het dekkend.
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Plaats reactie