Trumpeter 1:35 Mil Mi24-V Hind-E

Alles met betrekking tot helikopters en autogiros
BasG

Re: Trumpeter 1:35 Mil Mi24-V Hind-E

Bericht door BasG » 15 okt 2012, 22:33

Dat is wat aan de kleine kant inderdaad, maar die motoren zien er alvast strak uit hoor. Daar mag je best wel wat van zien als het model klaar is.

erikztm

Bericht door erikztm » 15 okt 2012, 23:38

Voor beide verhalen is wat te zeggen. Je kunt natuurlijk ook de PE weglaten en de riemen alleen van tape oid maken. Eventueel kun je dan met een paar splintertjes plastic wel iets van gespen en dergelijke simuleren. Helemaal kaal laten zou ik niet doen in die glasbak, want je ziet alles.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Caretaker

Bericht door Caretaker » 16 okt 2012, 11:52

De PE delen zijn de gespen en die zijn dus maar max.2x2 mm.. ik ga er nog steeds meer over nadenken. Het is echt een hele toevoeging in de pit... gelukkig hoeft de romp nog niet meteen dicht dus kan het nog steeds doen. Eerst de wielbakken en dergelijke erin plakken.
Ook wat raampjes en wat klein spul.. dan pas kan de pit erin en de romp dicht...
\m/ (-_-) \m/

erikztm

Bericht door erikztm » 16 okt 2012, 16:36

Ik bedoelde dus dat je die PE niet per s├â┬® hoeft te gebruiken als je dat te klein vind, en dat kan vervangen door plastic wat iets groter kan zijn . Ik zie liever riemen met te grote gespen dan helemaal niets.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 16 okt 2012, 19:44

Gewoon erin zetten die riemen. Die gordels zelf moeten wel lukken, die zijn groot zat. Als je die eerst eens doet ziet het er al heel anders uit. Die gespen kun je later dan wel toevoegen en met een beetje geduld en precisie lijkt het me te doen. Dergelijk kleine delen plaats ik altijd met een stukje bluetac. Ik draai daar een klein puntje aan waardoor het PE deel net vast blijft zitten aan de blue tac. CA op het te plakken onderdeel en plaatsen maar, werkt altijd.

Ronald

Caretaker

Bericht door Caretaker » 16 okt 2012, 20:02

De gordels moet ik zelf van tape of papier(volgens de beschrijving) maken en dat zal wel lukken denk ik.
Gewoon netjes recht snijden :)

Ik ga het gewoon doen van de week dus als het goed is zien jullie dat in de komende update...
\m/ (-_-) \m/

Caretaker

Bericht door Caretaker » 28 okt 2012, 21:04

Vandaag weer een beetje zin om te bouwen na al het moois op ESM te hebben gezien.
De bouw gaat redelijk vlot door. De gordels zijn nog niet gedaan maar wil ze wel doen voordat de canopy dicht gaat..

De cockpit unit in de romp gemaakt en ook de gearbays zitten erin. Ook ergens achteraan een soort van maintenance bay erin geplakt.
Rompdelen zitten op elkaar en hij staat...
Wielen doe ik later pas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een dryfitje met de vleugels en wielen erop.
Afbeelding

Afbeelding

En hier staat ie naast een 1:48 Intruder van revell.. (ook in aanbouw)

Afbeelding
\m/ (-_-) \m/

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 28 okt 2012, 21:09

Je kan je wel een hoeveelheid schuurwerk besparen door secuur die rompdelen op elkaar te plakken en vast te tapen tijdens het drogen.
Met name daar tussen de wielbakken moet je nu best veel herstellen.
Waar is dat "sleutelgat" achtige gat eigenlijk voor?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Caretaker

Bericht door Caretaker » 28 okt 2012, 21:17

Met tape vastplakken had ik gedaan maar helaas zijn er een paar stukken toch gaan schuiven door druk van andere kanten.
Maar ook dit komt wel weer goed..
Beetje plamuur ertussen en het is opgelost. Het zijn redelijk smalle sleufjes..

Ik denk dat het gat een soort onderhouds toegang is maar dat zal ik eens moeten opzoeken.
\m/ (-_-) \m/

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 28 okt 2012, 21:28

Naast de recente tip van Bert denk ik persoonlijk nog wel dat je een en ander kan aanbrengen voordat het e.e.a. dicht gaat. Het geheel komt mij erg kaal en saai over en mist diepte, details en visuele uitdagingen.. inclusief de motoren. Als ik heel eerlijk ben zien die er eigenlijk niet uit en zou je het beste deze kunnen onzichtbaar moeten inbouwen. Over de cockpit is natuurlijk ook al e.e.a. gezegd.

Ik denk -zeker gezien deze schaal- dat je heel veel laat liggen.
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Plaats reactie