Trumpeter 1:35 Mil Mi24-V Hind-E

Alles met betrekking tot helikopters en autogiros
de Koning
Contacteer:

Re: Trumpeter 1:35 Mil Mi24-V Hind-E

Bericht door de Koning » 26 nov 2012, 14:48

Afbeelding

en
Afbeelding

Afbeelding

Laten nog wel wat strakker afplakwerk mogelijk zien.
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Caretaker

Bericht door Caretaker » 26 nov 2012, 18:12

Als jij het zegt.. ik zie het niet..
\m/ (-_-) \m/

erikztm

Bericht door erikztm » 26 nov 2012, 19:55

Zo te zien heb je kleine stukjes gesneden en die langs de frames opgeplakt en die misschien nog wat bijgesneden. Als alternatief zou je het hele glaswerk kunnen bedekken en dan met een nieuw, scherp mesje, strak langs de frames kunnen snijden. Kleine haaltjes daarna met een tandestoker wegduwen. Dat zou strakke randen moeten opleveren. Nu zie je naast de frames hier en daar nog wat glas onbedekt (zie de close-ups) en er zit hier en daar wat tape over de frames. Het is natuurlijk allemaal erg klein, dus hoeveel je er nog van ziet na het spuiten is een tweede. Maar Sidney heeft wel gelijk; het kàn strakker.

Afbeelding
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Caretaker

Bericht door Caretaker » 26 nov 2012, 20:24

Ah, op die manier.

Ik zal die methode de volgende keer eens een kans geven.
Ik heb het zo gedaan omdat ik bang ben te hard te duwen met een nieuw mesje. Ik heb nog wel eens een harde hand namelijk...

Ik heb wel na het plakken nog een laagje vloeibare maskering over de tape gedaan. Maar ik zal het in de gaten houden..
\m/ (-_-) \m/

BasG

Bericht door BasG » 26 nov 2012, 20:52

Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete manier om een glasbak af te plakken, al is het nooit mijn favoriete klus geweest.

Ik gebruik altijd Jammy-Dog tape, en dan die blauwe. Die is lekker flexibel en je kunt er aardige bochten mee maken.

Afbeelding

Vervolgens vul ik de rest op met gewone Kip-tape.

Afbeelding

Het gaat wel eens mis, maar over het algemeen krijg je zo wel een strakke glasbak.

Wat je zou kunnen overwegen is de kap eraf halen, schoonmaken, polijsten met tandpasta of andere toei, een p+ bad geven en opnieuw afplakken en plaatsen.

Als je de kap er dan toch af hebt dan zou je kunnen kijken of je niet via de achterste stoel dat raampje kunt fixen van de achterdeur. Ook al moet je daarvoor de stoel eruit halen, dat is wel een plek die je weer makkelijk kunt maken.

Caretaker

Bericht door Caretaker » 26 nov 2012, 21:00

He, dat is een mooie optie Bas..
Ik ga eens ff zo'n rolletje regelen bij ASA..

Wat betreft het verwijderen van de canopy en stoel. Daar schiet ik helaas niets mee op want er zitten 2 schotten achter waar ik moeilijk langs kan komen.
Misschien met een metalen pen die ik dan moet buigen.. Hmmm......
\m/ (-_-) \m/

pieter

Bericht door pieter » 26 nov 2012, 22:01

het meeste is al gezegd dus dat ga ik niet nog eens doen

maar waar ik wel bang voor ben is dat er spuit nevel door je openingen naar binnen kruipt ,en een soort residu veroorzaakt op je glaswerk

probeer je deurtje in zijn geheel eruit te krijgen zodat je het glas kan schoonmakenen goed kan verlijmen,
je model in deze staaat afwerken zou zonde zijn.

gr pieter

Plaats reactie