1:48 Seaking Mk41 Revell (Hasegawa)

Alles met betrekking tot helikopters en autogiros
erikztm

Re: 1:48 Seaking Mk41 Revell (Hasegawa)

Bericht door erikztm » 27 jun 2012, 22:17

Als je een kadertje hebt met daarin zwarte tekst, kun je dat natuurlijk ook doorsnijden en het op die manier kleiner maken door het over elkaar te schuiven oid.. Het is 9 van de 10 keer toch niet leesbaar en dan past het beter. Werkt natuurlijk ook zonder kader.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 29 jun 2012, 21:51

lastige doorzichtige decals van HaHen.

En op de foto's lijkt de kleur groen waardeloos, dat komt door de flits ondanks indirect geflitst.
Verder is het wel een leuke kist met die SAR letters er op

Afbeelding

Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 29 jun 2012, 22:27

Nou zie ik aan de rechterkant een wit ondergrondje van het wapenschild; is dat van jezelf of heeft HaHen dat erbij gedaan? In dat geval is het gek dat het niet bij allemaal zit, maar ik zie er eerlijk gezegd niets slechts aan zo; aan de kleur groen evenmin. Mooie kopter hoor.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 29 jun 2012, 22:36

Voor sommige dingen zit er wel een wit onder grondje bij, maar voor de Duitse vlag weer niet, maar ik kan wel wat stukjes knippen maar het blijft wel lastig.

En laat ik nu een bak met oude decals hebben maar wat simpele benodigde stencil kan ik dan weer niet vinden.

Wat ik later ook nog moet doen is een stuk touw dat van het linker piloot raampje loopt naar een oogje onder de neus.
In het echt een meter of twee en een half, dik touw, maar heb geen idee waarom dat touw daar zit.
Op een van de voorgaande foto's is dat touw wel te zien.

erikztm

Bericht door erikztm » 29 jun 2012, 23:12

Ik denk dat wat generieke 1/48 zwarte tekstjes hier wel volstaan hoor. Of staan er hele specifieke teksten?

Ik probeer al sinds jaar en dag te achterhalen waar dat touw voor dient. Het enige dat ik me zelfs maar een beetje voor kan stellen, is dat het bedoeld is om de deur of iets dergelijks (wellicht met reddingsvlot) bij de heli te houden als hij in het water omkiept. Maar ja, als het ding zinkt is dat weer niet handig. Kortom; geen enkel idee. Ze hebben het trouwens niet allemaal, maar de uitzonderingen zijn vrij zeldzaam. Maar eens in een boekje opzoeken.

BasG

Bericht door BasG » 29 jun 2012, 23:51

Die kabel zit ook op Engelse zeekoningen en ik denk dat ze gebruikt worden om op zee de kist de hangaar in te trekken. Op een fregat ontbreekt nou eenmaal een fatsoenlijke trekker en gebruiken ze een lier. Ik zou er anders ook geen verklaring voor hebben.

erikztm

Bericht door erikztm » 30 jun 2012, 00:12

Nee, ik heb net gelezen dat ze op schepen het ding ook met een kabel midden onder de romp in de schuur trekken. De heli laat een lijn zakken, die wordt verbonden met de lijn die aan de lier zit, en een klem onderin de heli die de "bear trap" wordt genoemd sluit zich. Dan wielen ze het zaakje naar binnen. Een kerel in de cabine kan het ding manueel sluiten, openen of doorknippen, en de vlieger kan datzelfde electrisch.

In een e-boekje (aeroguide 10) vond ik dit:

"The sea anchor cable is stowed up the side; the anchor itself residing behind the co-pilot's seat.
The cable also serves as a tow-rope for use in the event of an emergency landing."

Dat zal dan dus wel zo'n grote plastic zak zijn die ze overboord laten hangen en die in het water volloopt, sleept en daarmee de drift vertraagt.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 30 jun 2012, 08:28

Ha, weer wat geleerd.

pieter

Bericht door pieter » 01 jul 2012, 19:16

evenals altijd bij jou zit ook deze heli weer strak in de verf
decals zitten er strak op,gewoon een mooi ding

72$chaal48
Site Admin

Bericht door 72$chaal48 » 01 jul 2012, 19:43

Maar nu heb ik toch wel een beginners fout gemaakt 2 :oops:
In mijn ijver om de fuselage klaar te hebben voor het plaatsen van het filter en de rotor heb ik de kist netjes in de blanke mat gespoten.
Dat had een hoogglans laklaag moeten zijn voor de sludgewash.

Plaats reactie