1/72 Sud Aviation Alouette II Extratech KLAAR

Alles met betrekking tot helikopters en autogiros
erikztm

1/72 Sud Aviation Alouette II Extratech KLAAR

Bericht door erikztm » 21 jan 2012, 02:41

Nou, het volgende project maar uitgezocht; al enige tijd in mijn bezit, maar Nooit aan begonnen. Het ziet er ook wel een beetje imponerend uit. Een cockpitje van 2 bij 3,5 cm, en vrijwel alles erachter PE. Aangezien ik nog nooit in mijn leven iets met PE heb gedaan en deze kit volgens reviewers alleen voor gevordere PE-freaks is, moet het wel haast een leuk beginnetje zijn. Ik had ook nog nooit een vacform gebouwd tot aan mijn 1/72 B747, en dat ging ook goed.

Dit is m dus:

Afbeelding

en voortgangsfoto's volgen uiteraard.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Re: 1/72 Sud Aviation Alouette II Extratech

Bericht door Bertvdm » 21 jan 2012, 12:08

Ik denk dat ik zelf liever de grotere Revell kit had gepakt want dit is wel erg klein materiaal.

Ben wel nieuwschierig naar de inhoud van dit doosje.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 21 jan 2012, 14:30

Inhoud doosje:

Check dat decaltje voor de Varta batterij...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 21 jan 2012, 14:43

Ik zat nog wel te twijfelen over die 1/32 versie, maar ik zit al zo lang tegen dit machientje aan te hikken dat ik de knoop nu maar eens doorgehakt heb. Ik heb er nu eindelijk het gereedschap voor, en ik beschouw mezelf als voldoende gevorderd om in elk geval een poging te kunnen wagen. En bovendien, ik geloof nooit dat mijn ogen beter worden naarmate ik langer wacht.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 21 jan 2012, 16:12

Petje af voor al dat giet werk, zeker de collective en cyclic, dat kleine spul is enorm lastig te maken.

weer opvallend is de blokjes waarom de rotorbladen zijn gemaakt voor het gieten, dat lijkt me lastig.
Zelf had ik daar liebver een heel dun stripje ondergedaan.

De rest ziet er toch wel erg strak uit
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 21 jan 2012, 17:56

Ik vind het alleen wel jammer dat er hier en daar wat hoekjes zijn afgesneden door Extratech. Zo is het frame van de vliegerstoelen massief. Je ziet de buizen wel, maar ertussen zit een groot harsblok. De achterbank heeft wel PE pootjes, dus iets voor de voorstoelen had ook wel gemogen. Gezien de grootte is het helaas vrijwel niet op te lossen, tenzij ik het buizenframe eraf haal en zelf wat maak. Dat ben ik eigenlijk niet van plan; het moet wel leuk blijven en dit ding is klein genoeg om me daar overheen te zetten. Zelfs de handvaten van de sticks zijn apart...bizar.

Ik was vanmiddag even in de LHS en daar vond ik -naast de harrier conversie- een mooi nieuw produkt, te weten looddraad in ronde en platte variaties. Maten van 0.2 tot 0.9 mm en alles er tussenin. Ook de platte draden zijn er in 4 of 5 maten, van 1 mm x 0.5 ofzo tot aan 2.0 mm x 1 of zoiets. 1.90 per zakje. Ik maak straks wel even foto's van de Harrier conversie.

pieter

Bericht door pieter » 21 jan 2012, 21:10

dat is een geweldige uitdaging zeg :shock:
dat kan zomaar een juweeltje worden

gr pieter

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 21 jan 2012, 21:40

Origami voor gevorden..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 25 jan 2012, 00:14

Niet normaal dit. Ik neem aan dat jullie dit gewend zijn, maar dit is me toch een geneuzel op de vierkante mm... anyway, de stand van zaken:

Afbeelding

Ronald's truc met de witte wijzertjes door de achterkant van het folie wit te maken en dat te sandwichen tussen het resin en de PE afdekplaat. Je moet wel heel erg goed kijken.

Afbeelding

Nee, dat is geen literblik Gunze wat daar staat.

Afbeelding

BasG

Bericht door BasG » 25 jan 2012, 00:32

Gelukkig dat dit allemaal in een redelijke vissekom ingebouwd gaat worden, want het smoelt gewoon erg lekker. Dat met die witte wijzers komt er in ieder geval op de foto goed uit hoor. Dat gepiegel op de de vierkante mm is ook wel eens leuk. Stiekem flans ik wel een een 1/144 in elkaar en het verbaasd me wel eens wat je daar nog van kunt maken. Vooral die Dragon kitjes zijn erg leuk.

Ps, waar haal jij die grote potten Gunze???? :P

Plaats reactie