1/32 Revell EC-135 KLPD KLAAR!!!!! [04/12/11]

Alles met betrekking tot helikopters en autogiros
erikztm

Re: 1/32 Revell EC-135 KLPD

Bericht door erikztm » 25 nov 2011, 02:05

Misschien kun je iemand van het KLPD van het nut van de radioset die bij die antenne hoort overtuigen? Scheelt spuitwerk...En als je niet wilt afplakken kun je ook een rechthoekig stukje decal blauw spuiten en dat op die plek aanbrengen. Zeker na een laklaag is dat zo goed als onzichtbaar. Dan verwijderen we deze beide laatste postings en weet niemand ervan ;)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

BasG

Bericht door BasG » 26 nov 2011, 01:17

Ik heb het zoeklicht ook deel gereed nu. Het was wel lastig om de lens enige knappe vorm te geven, daar Revell een punaise levert om erin te stoppen. Ik heb het gehele zaakie glad geschuurd en in in de Alclad chrome gezet. Hier heb ik vervolgens minstens 10 lagen P+ overheen gespoten en daarna een laag transparant geel en een toefje smoke.
Nadat ik de lens in de lamp had geplaatst heb ik een aantal lagen P+ in gedruppeld. Er zit nu een laag P+ van minsten 1mm op. Yep, dat glimt lekker en geeft onder de meeste hoeken het idee van een lens. Recht van voren is het effect minder, maar voor de rest smoelt het goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 26 nov 2011, 01:32

Ingenieus, alleen de holle concave vorm oogt nog niet echt lekker denk ik en het effect van de Alclad is helaas niet meer te zien. Tenminste, ik zie het niet. Is het iets om een stukkie plastic te verhitten, dat over de achterkant van een potlood oid te trekken en daar zo een half bolletje uit te snijden? Dit kun je dan in de buis lijmen als reflector. Een soort van lampje erin pielen en dan hetzelfde proces herhalen met een stukkie doorzichtig plastic en dat als lens monteren. Zo zou ik het denk ik doen. Zo maak ik de taxilichten van wielpoten enzo in 1/32 vaak, al laat ik dan het lampje weg. Maar ik kan me voorstellen dat je na al dat gewacht op de P+ het gerommel met dit apparaatje wel zat bent en het zo laat.

BasG

Bericht door BasG » 26 nov 2011, 09:29

Er zit een coating op de lens waardoor je er niet doorheen kunt kijken, het is er een gouden spiegel. Zoals jij voorstelde is een mooi idee, maar zou zonde zijn.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 26 nov 2011, 10:10

Heb je niet wat alclad2 goud? Een dun laagje van dat over je lens heen, moet volgens mij een heel mooi effect geven..

Afbeelding
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 26 nov 2011, 12:49

Ik dacht aan de vorm te zien dat het een standaard nightsun zoeklicht was, maar je hebt gewoon gelijk. En Sidney ook, want er lijkt inderdaad wel een goudlaagje overheen te zitten.

Afbeelding

Sommige links naar foto's zijn in het voorbeeld prima te zien, maar komen niet op het forum als je op bevestig drukt. Is dat soms een overtreding qua pixels/formaat?

BasG

Bericht door BasG » 04 dec 2011, 22:14

Nou zijn de beste referentieplaatjes de plaatjes die je zelf gemaakt hebt en na lang zoeken vond ik ze.
Hier testte junior het interieur
Afbeelding
Afbeelding

En dit is de plaat waar ik naar opzoek was. Duidelijker kun je hem niet krijgen geloof ik.

Afbeelding

Op dit moment nader ik echt het einde. Sterker nog, ik had voor mijn gevoel de eindfoto's zojuist gemaakt, maar ik moet de rode decals bovenaan de schuifdeur nog plakken. Dat is het beschermkapje om in geval van nood de ruit eruit te halen. Wel een opvallend detail en komt er natuurlijk nog op. Dan moet er nog een beetje smoke op de stuurboorduitlaat, want om de een of andere reden geeft alleen die wat roetuitslag. Ook moet ik nog even kijken of ik de rotorbladen wat netter kan buigen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 04 dec 2011, 22:32

Mooi hoor! Het is inderdaad net een spiegel, dat zoeklicht. Misschien de fuel filler cap nog rood maken en wat drybrushen op de skids o.i.d?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 04 dec 2011, 23:19

kist geplaat op Teuge.
Afbeelding

Komt toch aardig in de buurt, uitlaat lijkt wat te zilverkleurig.
Toch wel een mooie decal set, alles lijkt er wel bij te zitten zo te zien.
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 04 dec 2011, 23:44

Ik gok dat je op de kleur blauw doelt Bert en ik zie ook wel verschil. Mijn EC is natuurlijk onder de "allerbeste" lichtomstandigheden gemaakt. ;)

Er zijn nog steeds wel een flink aantal kleine zaken die ik zou kunnen toevoegen. De echte heeft net wat meer antennes en bobbels. Ook heeft deze static dischargers op zijn rotorbladen. Drie per blad, maar er is gewoon geen vlees om ze stevig vast te maken. Dan liggen ze er zo af en dat vind ik ook weer zonde. Je moet ergens een grens trekken en nu vind ik hem wel af. Ook is de antenne onder de staartboom net even anders en lichter van kleur. Maar omdat hij anders van vorm is heb ik hem bewust blauw gelaten om het minder op te laten vallen. Ook de camera is van een ander type en zo zijn er nog wel een paar punten te noemen.

Hierbij laat ik dan ook de eindfoto's zien en verklaar ik hem klaar. Het was niet de makkelijkste kit, maar ik ben wel tevreden. Met name het oranje plastic is niet prettig om mee te werken. Iemand die er nog meer tijd en energie insteekt kan er een schitterende kist van maken en ik denk dat de nieuwe eigenaar er straks heel erg blij mee is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's van junior zijn trouwens ook gemaakt in de PH-PXE
Afbeelding

Dit exemplaar heeft mijn zoontje van de vlieger gehad voor wie ik bovenstaande maakte, voorwaarde was dat hij hem zelf op Schiphol kwam ophalen. Vandaar dat we daar mochten loeren. En op het moment dat we weg zouden gaan kreeg hij een oproep en konden we mooi vanaf het platform kijken hoe hij opsteeg en daar echt de tijd nam om een vliegende heli aan junior te laten zien.

Afbeelding

uhh, stofdoekie zou geen kwaad kunnen.

Plaats reactie