Revell 1/32 Tornado F2 ADV EINDE

erikztm

Re: Revell 1/32 Tornado F2 ADV

Bericht door erikztm » 08 jun 2009, 18:20

Dat zwart spuiten lijkt me een goeie tip; die kan ik wel even proberen. Heel herkenbaar, dat "kan er net net bij" verhaal... ;)

Ik heb wel looddraad, maar dat is 0.56 mm dik. Ruim het dubbele van dit koperdraad. Als er 0.2 mm looddraad bestaat koop ik meteen een rol, maar ik kom het nooit ergens tegen.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 jun 2009, 18:59

Plusmodel Lead wire (looddraad) 0.2mm
Plusmodel Lead wire (looddraad) 0.2mm
Productcode : PLM230
Op voorraad : 5

Prijs ex btw : ├óÔÇÜ┬¼ 1,13
Prijs : ├óÔÇÜ┬¼ 1,35
www.plasticmodelbouw.nl

verschillende maten zijn er ,ik vind het zelf erg fijn werken.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 08 jun 2009, 19:09

Tsss. Die had ik zelf moeten (en kunnen) vinden. Ik ken Mol wel. Niet naast de deur, maar ik ben er weleens geweest tijdens een winkeldag. Vond het een typische zaak. Industrieterrein, eigenlijk helemaal geen winkel. Meer een soort magazijn. Maar blijkbaar wel eentje die goed gesorteerd is, want dat draad heb ik werkelijk nergens anders kunnen vinden. Vandaar de dikkere variant die ik wel heb.

Thanks!

P.S. Heb afgelopen weekend bij de LHS een 144 Flash gescoord. Die lag er heel lang, maar was ineens verdwenen. En nu lag hij er ineens weer. Voor de goede orde ook maar even een 1/40 Nike Hercules meegenomen. Altijd leuk om in de kast te hebben staan toch? Mag ik wel weer eens naar Soesterberg om foto's te maken.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 jun 2009, 19:16

een 144 Flash? dat is zeldzaam en heel erg leuk.

is dat ongeveer de zelfde kwaliteit als de Streak?

erikztm

Bericht door erikztm » 08 jun 2009, 20:22

Da's ook typisch, nu is er nog maar 1 rolletje 0.2 looddraad 8-)

Exact hetzelfde, minus de tanks en met voor ons onbruikbare decals. Tijdje terug dacht ik erover om de Streak te kopieren, en daarna om te bouwen naar een flash. Hoeft nu niet meer ;)

Heb je al een nieuw projectje op stapel staan? Het valt me trouwens op dat er nergens in NL nog een Hasegawa F-16 A of B verkrijgbaar schijnt te zijn. Je mag wel zuinig zijn op je voorraadje ;)

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 jun 2009, 21:26

Gelukkig heb ik nog wat hasegawa spul op de plank :)

'k weet nog niet wat ik wil gaan maken.
Ik heb zat leuk spul en de ene keer denk ik daar ga ik straks mee beginnen, en dan kijkt het werk mij weer aan en zoek wat anders.
De 1:35 Huey en de 1:48 Chinook zijn wel favoriet, maar een 1:48 NF-5B of een 1:48 Canberra staan ook boven aan de lijst.

erikztm

Bericht door erikztm » 08 jun 2009, 21:41

Die Huey is toch die welke je bij de schuurverkoop hebt gekocht? Dat is een hele mooie kit, maar wel weer een grote vrees ik. En vitrineruimte is schaars...

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 11 jun 2009, 21:41

Looddraad werkt erg fijn! Het is iets zwakker dan koperdraad, maar het verwerkt wel enorm veel beter!!

Ik heb ze in alle maten inmiddels, en de 0,2 0,3 en 0,4 is voor 1/48 wel de meeste ideale.

En die wielpoot, ziet er erg strak uit!

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 21 jun 2009, 22:20

Inmiddels zijn de beide remkleppen gedetailleerd, de wieldeuren, en de refuelling probe. Die laatste is volledig scratch. De nieuwe hoofdwielvelgen zijn klaar, en ik kan dus morgen alles wit spuiten wat wit moet worden. Ik heb de wielpoten eerst zwart gespoten zoals Ronald tipte, dus ik moet maar even zien wat dat gaat worden straks. Foto's volgen zodra alles wit en droog is.

erikztm

Bericht door erikztm » 28 jun 2009, 18:23

Je gelooft het niet, maar een half uurtje voordat ik wilde gaan spuiten gooide mijn vriendin een tube lijm naar me toe en die ving ik niet. De Tornado ving hem echter wel. Opvallend weinig schade, alleen bleek een van de velgen van het neuswiel foetsie na de klap. Nergens meer te vinden. Nou heb ik nog zo'n apparaat, maar dan zou ik daarvoor weer zonder velg zitten. Dus heb ik een resin kopie gemaakt van de overgebleven velg:

Afbeelding

Dit was de tweede poging. Ben niet 100% tevreden, er zat een klein gaatje in en precies in het midden is de locknut op de kopie een luchtbelletje geworden, maar ik vind het, zoals men zegt:"close enough for government work". En aangezien mijn rubber en hars zo'n vijf jaar oud zijn valt het me alleszins mee. Heb dus het gaatje gevuld en later druk ik een nieuwe locknut nog even op zijn plaats.

Plaats reactie