Revell 1/32 Tornado F2 ADV EINDE

erikztm

Revell 1/32 Tornado F2 ADV EINDE

Bericht door erikztm » 17 mei 2009, 22:51

Inmiddels ben ik wat verder met de Tornado. Ik heb de 8 flapsecties aan de vleugel zitten, nadat ik ze er weer af had gehaald om de kier tussen de kleine en de grote flaps wat te verkleinen. Ik ben nu tevreden over de stand en de afstanden tussen vleugel, tussenflaps en de grote flaps. Nu kan ik verder met de slats. Zal morgen even foto's maken en uploaden.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Re: Revell 1/32 Tornado F2 ADV

Bericht door Bertvdm » 18 mei 2009, 16:10

heb jij toevallig ook foto's of zo gezien van de update set? of doe je gewoon alleen aan de hand van je eigen referentie materiaal?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 18 mei 2009, 16:24

Ik heb er weleens een plaatje van gezien, maar ik heb de set gezien de prijs nooit aangeschaft. Ik zat nog wel met het idee te spelen om deze te kopiëren, maar daarvoor vind ik hem toch niet goed genoeg. Ik werk nu puur op basis van plaatjes. Maar op die manier kom je er ook wel... ;)

erikztm

Bericht door erikztm » 22 mei 2009, 00:52

En weer een stapje verder. Wat een pokkewerk zeg! Maar 1 vleugel is af.
Zie plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 22 mei 2009, 16:14

dat ziet er prima uit.

erikztm

Bericht door erikztm » 01 jun 2009, 21:40

Doorgegaan met de wielpoten. Een poot in een heel weekend. Als dat zo doorgaat ben ik in 2010 pas klaar met dit ding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan de bewerkte voorpoot met de standaard achterpoot. Niet te geloven dus. Eigenlijk moet die helemaal nieuw gemaakt worden, maar dan wordt hij niet sterk genoeg. Dus dat betekent camoufleren met plastic, daarvan de volgende x plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 jun 2009, 21:55

Die voorpoot is erg strak :!:

Die achterpoten moet zover ik mij nog kan herinneren van mijn kist nog een aardig gewicht dragen dus daar kan je niet zo veel mee maar de wieldeur camoufleert ook wel wat.

erikztm

Bericht door erikztm » 07 jun 2009, 22:46

Verder met het hoofdlandingsgestel. De nieuwe manchetten om de hoofdpoot en wat extra armen die ontbraken zijn aangebracht en met putty vloeiend gemaakt. De walgelijke schuine arm die in de kit zit is dikker gemaakt, maar helaas kan ik die niet vervangen ivm de stevigheid. Hier zitten ook al de nieuwe scissor links op de poten. Die zijn nu nog beweegbaar, zodat ik ze goedkan uitlijnen aan het dak van de wheelbay later. Het is erg lastig om alles precies pas te maken als het MLG nog niet op zijn plek zit. De torque links zijn nog niet eens zo slecht, maar het zijn gewoon vierkante staafjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik uit 9 onderdelen per poot de nieuwe torque links gemaakt heb, ben ik begonnen met het leidingwerk en de bevestigingen daarvan. Je kunt nog goed zien dat de arm beweegbaar is. (gaatjes boren, staafje plastic erdoor, kop van staafje smelten, klaar) Het leidingwerk is nu op 1 poot voor 70% klaar. De andere is net zover, maar dan zonder het koper. Waarom maken ze geen koper~ of soldeerdraad in het zwart? Nu moet ik alles straks netjes zien te verven, en dat is net zo moeilijk zo niet moeilijker dan dit gepriegel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 08 jun 2009, 07:34

Misschien een tip voor het koperdraad: Ik heb bij mijn project allereerst de gehele wielpoot zwart gespoten, inclusief leidingen, en dan pas de daadwerkelijke kleur van de wielpoten. Met verven van de leidingen krijg je het bijna nooit voor elkaar om "net daarachter waar je net niet bij kunt" om alles (dekkend) zwart te krijgen. Als je van te voren alles gespoten hebt heb je wat meer kans dat je in ieder geval het koper nadien niet meer ziet.

Knap werk verder aan de wielpoten.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 jun 2009, 16:41

prima stukje werk wat je hier laat zien.

Ik gebruik trouwens graag looddraad, dat kan je namelijk ook prima in een keer schilderen met acryl.

Plaats reactie