Revell 1/32 Tornado F2 ADV EINDE

Ronald1903

Re: Revell 1/32 Tornado F2 ADV

Bericht door Ronald1903 » 16 aug 2009, 18:10

Mooi werk man!

Ik heb even foto's opgezocht van het echte toestel voordat ik begon met reageren. Ik kan er vanuit gaan dat jij alles goed nakijkt maar ook opmerkingen weet te waarderen.
Komt er nog een zwart streepje op de bovenkant staart en formatielichten op de intakes? Verder valt me op dat de lettercode AE iets te ver naar achteren zit?

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 16 aug 2009, 18:47

Ja joh; er is nog zat wat erop moet komen. De main wheeldoor actuators moeten nog wit/zilver, de lichten moeten nog zilver met glaasjes, dat zwart moet nog (pak ik in 1 keer mee als ik de wash op de pylons en tanks aanbreng) en ook de formatielichten komen er zometeen op. De burnercans moeten nog, de refuelling probe moet er nog op, antennes, probes, de canopy en cockpitcoaming zijn nog niet af, en ik zit hevig te twijfelen over het plaatsen van sidewinders. En RBF tags trouwens. En als ik straks het tape van de cockpit aftrek weet ik ook niet hoe alles zich daaronder gehouden heeft de afgelopen tijd.

Die plek voor de staartcode is idd wat aan de "achterlijke" kant. Na twee lagen future niet meer op te lossen vrees ik. Ik zal het bij de F3 beter doen. :oops:
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 aug 2009, 18:55

indrukwekkende kist.

heb je die delen voor het afdichten (wingseals) van de romp zelf gemaakt? en waarvan?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 16 aug 2009, 19:43

Gewoon plastic plaat ingegraveerd. Ik heb net ook de wijnfles-folie oplossing gezien, die is denk ik mooier uiteindelijk. Ook voor de F3 dus. En nu ik daaraan denk; daar heb ik geen decals voor.... en die zijn er denk ik ook niet als je de homemade MdV exemplaren niet meetelt.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 17 aug 2009, 16:10

Ik zat er eigenlijk ook niet over in dat je het zou vergeten 8-)

Ronald

Eric2020

Bericht door Eric2020 » 18 aug 2009, 20:47

Ik zou er niet echt mee zitten dat AE iets te ver naar achteren is. De markings worden ook geverfd en ook meer dan eens, dus echt druk hoef je je niet te maken, het komt voor op die manier. Het wordt aangebracht door een schilder en op je model mag je dat ook best zien. ;)

erikztm

Bericht door erikztm » 18 aug 2009, 21:16

Niet geheel mee eens. Ja, het is handwerk en er zijn wellicht minimale verschillen, maar de schilders werken wel volgens regels en richtlijnen. Bij deze toestellen, waar slechts 1 squadron kortstondig mee vloog, en waarvan de kisten dus ook vast door 1 ploegje mensen zijn geschilderd, zitten alle staartcodes volgens alle mij ter beschikking staande foto's op dezelfde plek. Zoveel centimeter van de rand, zoveel van boven, enzovoorts.

Artistieke vrijheid kan best leuk zijn als je daarvan houdt, maar ik hou er niet zo van en foutjes zoals dit vind ik alleen acceptabel als dat op deze kist in het echt ook zo was. Bijvoorbeeld als een KLu-schilder de nl-roundel verkeerd om heeft gespoten en je dat ook op het model doet. Dan kan het. In dit geval niet. En dus is de opmerking terecht. Maar ik slaap er niet minder om, en het model krijgt nog steeds een mooi plekje in de vitrine. In elk geval tot ik een betere maak.

Even een tekstuele update: Alle antennes zijn inmiddels aangebracht. De lampjes ook, het zwart zit erop, het roetspoor op de staart ook (commentaar hierover zie ik graag tegemoet als de foto's morgen komen), en de remkleppen zitten erop. De tanks zijn klaar (merkwaardigerwijs ontbrekende filler caps nog ingegraveerd) en de sidewinderpylons wat opgeleukt. De probes moeten nog en dan begin ik aan de cockpit coaming en canopy details terwijl de halfmatte laag erop gaat. Ik zit erover te denken om toch de hele kermis te monteren. Dus 4x skyflash en 2x sidewinders. Dummies natuurlijk, want die skyflashes hebben dan die leuke stip op de vinnen en bovendien heeft dit geval vast nooit operationeel met live wapens gevlogen.

erikztm

Bericht door erikztm » 24 aug 2009, 00:40

Nou, nog geen raketten, de canopy is nog niet klaar en het windscreen ook nog niet, maar even wat plaatjes maar weer. Hij nadert nou toch echt eindelijk het einde:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gescratchte refuelling probe met zijn behuizing. Moet nog een rood lampje op.

Afbeelding

Afbeelding

Gescratchte air brakes van plastic en afterburner nozzles van.... papier.

Afbeelding

bovenkant van de airbrakes aan de binnenkant ook behandeld met smoke.

Afbeelding

Afbeelding

Met Tamiya smoke het reverserspoor aangebracht. Puur zwart leek me iets tè... wat denken jullie?

Afbeelding

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 24 aug 2009, 16:38

Ik denk dat je hier een prachtig, origineel, model hebt neergezet tot nu toe.

De thrust reverse zou ik inderdaad zo laten. Alleen zwart is te "hard" of je moet nadien toch nog met grijs, smoke of iets in die orde aan de gang.
Ik zag zaterdagmiddag op de regiodag nog een PE set "drooped flaps & slats" liggen voor een 1:32 Tornado. Natuurlijk niet gevraagd maar het merk van de set weet ik niet. Was wel een heel pak metaal. Was jij daar van op de hoogte dat dat voorhanden was, of? In ieder geval heb jij wel meer eer van je werk door het zelf te maken en dat is ook goed gelukt :!:

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 24 aug 2009, 16:40

zo, dat ziet er prima uit.
De canopy opzich is wat kaal (nog) maar de rest en zeker de flaps ziet er toch wel erg goed uit.
de smerigheid van de trustreversers lijkt oook goed
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Plaats reactie