T-27 Tucano 1:48 !! EINDE !!

erikztm

Re: T-27 Tucano 1:48

Bericht door erikztm » 30 dec 2011, 23:20

Dat lijkt al heel wat zo. Jammer van het gewicht in de staart, maar vastlijmen werkt ook. Mooie kleurstelling zo. Welke 2 nieuwe kitjes heb je binnen?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 30 dec 2011, 23:49

MiG-21bis van Eduard en de G222 van Italerie
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 30 dec 2011, 23:53

Fraai! Allebei trouwens. Die MiG ziet er heel goed uit en die G222 is ook echt leuk. Het is dat ik hem niet mag kopen, anders wist ik het wel. Sam vind hem lelijk en hij past niet in de collectie.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 31 dec 2011, 10:11

De G222 is geen schoonheid dat klopt.
Maar een G222RM MM62139/14-20 met oranje strepen lamgs de romp lijkt toch wat anders.

erikztm

Bericht door erikztm » 31 dec 2011, 12:54

Ik vind het windscreen en glaswerk van die kist helemaal top. Sommige toestellen hebben zo'n "gezicht" wat me aanspreekt en dit is er ├â┬®├â┬®n van. De C-119 heeft dat ook. En een DC-10/MD-11. Hij gaat er dus ook wel komen hoor. Ik vertel haar alleen niet dat het een G222 is...
De rest van het kistje is trouwens wel zo fantasieloos als het maar zijn kan.

Typische beschildering wel, die G222RM MM62139. Dat oranje rudder heeft iets duits en dat bevalt me wel samen met de andere kleuren, maar die streep is ronduit vreemd. En heeft deze kist een zoeklicht onder de neus of wat is dat?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 31 dec 2011, 20:08

ik heb ook geen enkel idee waarom dat zoeklicht daar zit

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 jan 2012, 20:57

laatste plaatjes van deze Braziliaanse T-27 Tucano

Dit is geen bouwdoos voor iemand die alleen Tamyia en dergelijke gewend is.
Er moet veel aan gebeuren, uiteraard ga je deze kit helemaal niet meer kopen als je de AlleyCat kit hebt gezien die is voor een resin kit echt 100 procent beter.
Maar de AlleyCat kit is een Shorts Tucano en die is dan weer op diverse onderdelen verschillend van de Embrear Tucano.
Jammer genoeg zijn er voor deze kit geen aftermarket decals beschikbaar of beter gezegt nog niet beschikbaar.
Maar als je van knutselen houd, resin kan gieten en wielpootjes en paneellijnen kan maken dan is het wel te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en de reacties

erikztm

Re: T-27 Tucano 1:48 !! EINDE !!

Bericht door erikztm » 01 jan 2012, 21:15

Ik vind het een prachtig kistje geworden, hoe slecht de kwaliteit ook was. Petje af dat je dit naar zo'n niveau hebt opgewerkt. Ik vind de kleur uitlaten prachtig; die kleur probeer ik altijd te bereiken maar dat lukt me hoogst zelden. Welke kleur(en) is (zijn) dat? Kan het zijn dat ik een gordijnframe onder de canopy en een bladantenne onder de romp mis? Of heeft dit serial die beide niet? Oh ja, en gele prop tips denk ik. En kleine horizontale antennes aan weerszijden van het kielvlak. Zo zie je elke keer wat.

Afbeelding

En een resin figuurtje is misschien ook wel leuk. En wat voor een figuurtje...

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 01 jan 2012, 21:22

Hoewel, hier zie ik weer andere antennes, maar nog wel dat frame en ook een glasplaat.

Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 jan 2012, 21:31

Ik vind het een prachtig kistje geworden, hoe slecht de kwaliteit ook was. Petje af dat je dit naar zo'n niveau hebt opgewerkt. Ik vind de kleur uitlaten prachtig; die kleur probeer ik altijd te bereiken maar dat lukt me hoogst zelden. Welke kleur(en) is (zijn) dat? Kan het zijn dat ik een gordijnframe onder de canopy en een bladantenne onder de romp mis? Of heeft dit serial die beide niet? Oh ja, en gele prop tips denk ik. En kleine horizontale antennes aan weerszijden van het kielvlak. Zo zie je elke keer wat.

Die foto van dat figuurtje had ik ook gevonden, bijna te mooi om echt waar te zijn.

De uitlaten zijn een Vallejo mengsel van Messing, Goud en Bruin dat is altijd weer proberen.
Het gordijn frame hebben ze niet allemaal en heb ik bewust weg gelaten omdat ik de vacuumform canopy op zijn plaats moest drukken bij het lijmen.

Het risico dat je het frame kapot drukt is dan wel groter, en open maken van de canopy wordt na het verf proces geen pretje.De glas plaat heb ik wel getracht te maken maar dat wilde niet goed lukken, daarom weg gelaten

Eigenlijk moet de antenne onder de romp vervangen worden voor een grotere antenne, of anders om.
Inprincipe moet boven en onder de antennes het zelfde zijn dus of de blad antennes of de puntige soort.
De blad antennes op de staart moeten er nog op, had ik al wel gemaakt maar ben ze kwijt geraakt in de rommel op het bureaublad :oops:
Mischien ga ik nog even van die kleine rode hoesjes maken om de tips van de prop dat voorkomt draaien op de wind of anders nog een likje gele verf

Op de laatste foto kum je nog meer dingen zien zoals de tydown ringen, ook onder de motorkap bij die luchthappers zit ook een uitsteeksel wat ik net precies weet wat dat is en ik heb dat ook niet gemonteerd.
Tevens zie je onder de gele pijl achter de canopy kleine uitlaatjes die ik ook bewust heb weggelaten want daar krijg je die beroerde decals nooit over heen.

Plaats reactie