T-27 Tucano 1:48 !! EINDE !!

Bertvdm

T-27 Tucano 1:48 !! EINDE !!

Bericht door Bertvdm » 07 dec 2011, 20:38

Ik ben begonnen met een bouwdoosje dat ik een tijdje geleden uit Brazilie heb laten komen.
Mijn idee was om er een Engelse Shorts Tucano T1 van te maken.
Daarna kwam AllyCat met een heel mooie resin Shorts Tucano T1 op de markt. Daarvan heb ik de zwarte versie en de rood witte versie aangeschaft.
Daarom ga ik proberen een Embraer EMB 312 Tucano te maken van de brazilaanse luchtmacht.
Deze kisten worden daar als T-27 aangeduid, in de aanvals rol komt daar een A bij dan wordt het AT-27.
De T-27 is op bepaalde onderdelen verschillend met de Shorts Tucano met als opvallende onderdeel de motor met de 3 bladige prop

Dit schema was dus eerst mijn idee voor dat de AllyCat kit op de markt kwam.
Dit ga ik maken met de AllyCat kit
Afbeelding

Dit ga ik proberen te maken
Afbeelding

Doosje
Afbeelding

Decals van een twijfelachtige afkomst maar ik ga ze wel gebruiken.
Afbeelding

Onderdelen van metaal, wat grof spul maar daar is wel wat aan te doen
Afbeelding

Onderdelen, ruw materiaal.
Het lijkt wel of ik de master van dit produkt te pakken heb.
Het lijkt meer op een soort putty of klei dan op resin.

Afbeelding

Het spul is vrij makkelijk te krassen.
Ik gebruik de Allycat kit voor de paneellijnen.
Niet alles is 1 op 1 over te zetten want er zit echt verschil in de kisten
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Re: T-27 Tucano 1:48

Bericht door BasG » 07 dec 2011, 21:19

Ik begrijp helemaal dat voor dat schema hebt gekozen. Wederom een leuk onderwerp, al was het maar omdat je ze niet dagelijks tegenkomt. Succes Bert en maak er wat moois van.

erikztm

Bericht door erikztm » 07 dec 2011, 22:13

Er zit toch wel duidelijk verschil tussen beide toestellen; de uitlaten bijvoorbeeld. De decals die je daar hebt lijken niet helemaal goed voor de kist uit de foto (AT ipv T enzo), maar ik neem aan dat er niet veel keus is. Er is wel nog een kit uit diezelfde streek, zo te zien iets andere onderdelen, met ook iets andere decals zo te zien:

http://modelingmadness.com/reviews/mod/ ... review.htm

Wel een erg aantrekkelijk schema. Een beetje als het Fanta Can MB 326 schema. Een zwarte engelse met die zwart-witte prop en gele strepen is ook prachtig. Ben benieuwd wat het wordt. En in hoeverre je in staat bent het geen tailzitter te laten worden. Mogelijk kun je die neus wat uitboren om ruimte te scheppen voor het lood.

-edit- zie trouwens net dat de engelsen een 4-bladige prop hebben. Maar dat is makkelijker aan te pakken dan die uitlaten. Ik neem aan dat ze die 4-bladige prop in de mooiere kit hebben gestopt?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 07 dec 2011, 22:51

Van de decals hoeft alleen de T verwijderd te worden, en zelf moet ik de letters FAB even bij elkaar zoeken.
En het schildje dat te zien is onder de canopy heb ik niet.

De neus van deze kit is massief putty dus vrij zwaar
De Allycat neus is hol en heeft twee blokjes op maat gemaakt lood, dat zat al in de kit.

Die AllyCat kit is een zeer fraaie kit met voor een resin kit, betere details dan menig plastik bouwdoosje.
Na een beetje schoon maken van de giet randjes klik je hem bij wijze van spreken zo in elkaar.
En die is dan ook geheel bedoeld voor de Engelse versie van de Tucano met alles er op en aan.

Ik kan nu straks met de Allycat kits een zwarte en een roodwitte Engelse tucano T1 bouwen.
Daarom wil ik de "Fanta" Braziliaan bouwen, om het originele van deze speciale kit te behouden.
De brazilianen vliegen met een demo team met blauw groen schema, echt heel mooi maar kan daar geen decals voor vinden. jammer genoeg.

erikztm

Bericht door erikztm » 07 dec 2011, 23:11

Misschien even een mailtje wagen aan deze lui?

1/48 kit of T-27
The Elaga kits, a new company producing plastic kits in Brazil, is preparing to release still this year the first plastic kit of T-27 Tucano in 1 / 48 scale. This kit will have two presentations to the market: An armed version and a second kit with the acrobatic Brazilian squad: "Esquadrilha da Fumaça" (E.D.A.).

Die mensen van FCM (brazil decal bedrijfje) hebben deze info op hun site.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 07 dec 2011, 23:51

done !

erikztm

Bericht door erikztm » 07 dec 2011, 23:56

Don't get your hopes up... Aan hun eerste kitje te zien zijn deze jongens heel serieus en goed bezig, maar de ervaringen met bijvoorbeeld Braziliaanse decalleveranciers is niet de beste uit de geschiedenis als het op leveren aankomt. En je vraagt natuurlijk iets geks; kit-decals voor een kit die niet van hun is... maar wie weet vinden ze het leuk als iemand uit Europa "hun" demo kist wil maken. Ik hoop dat je gauw iets hoort. Het is inderdaad een mooi in het oog springend schema!

pieter

Bericht door pieter » 08 dec 2011, 16:07

Dat is weer een appart onderwerp Bert.
Jij weet het ook altijd wel op te zoeken
ben benieuwd,mooi schema ook.

gr pieter

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 08 dec 2011, 17:05

antwoord;

Hello Bert,

I mentioned in my website not a decal for T-27, but a plastic kit that is being produced to be released further, and this kit will have a decal for E.D.A.
Aside this release I intend to produce decals for the kit in my FCM Decals range, but I need to receive the test shots to work on.
All FCM Decals are printed by MicroScale in USA, and are top quality decals, I do not know the quality of the decal from this kit you mentioned...

regards
Felipe C. Miranda
FCM Decals from Brasil

erikztm

Bericht door erikztm » 08 dec 2011, 23:42

Kijk, dat is tenminste een antwoord waar je niets mee kunt... :roll:

Ik kan uit ervaring zeggen dat die FCM decals prima werken. In elk geval die voor airliners, maar ik zie geen reden waarom militaire sheets minder van kwaliteit zouden zijn.

Volgens mij moet je gewoon met de botte bijl uitleggen wat je nodig hebt, dat de kit je niet boeit, dat-ie op moet schieten met zijn decals, en dat hij blij mag zijn dat iemand uberhaupt geinteresserd is. :lol: Hoe kan een land waar de mensen zo traag van begrip zijn zo goed voetballen en zulke leuke carnavals organiseren? ;)

Plaats reactie