1/32 Harrier T8N

erikztm

Re: 1/32 Harrier T8N

Bericht door erikztm » 09 mei 2010, 19:51

Het is een feit; de eerste scratchbuilt stoel die ik ooit in rubber goot en in resin kopieerde:

Afbeelding

Afbeelding

Niet ideaal, maar met de rest van de riemen en wat kleur erop moeten we maar eens zien wat het uiteindelijk is. De voorzijde zal ik wel even uit plastic moeten toevoegen.
Als alles goed is krijg ik overigens 4 dual kappen uit Engeland opgestuurd. Iemand daarheeft ooit eens een 1/32 dual gemaakt en hij had de mal hiervan nog.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 09 mei 2010, 19:57

Heeft nog wel wat liefde nodig maar zeker een goede basis om verder mee te werken. Ik blijf het knap vinden wat je hier laat zien.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 09 mei 2010, 20:59

Voor een eerste keer helemaal niet gek.
Maar hij kan beter gegoten worden, je moet even kijken of er niks in het malletje achter gebleven is.
Beetje talkpoeder er in, uit kloppen en gieten maar.
Wat ik vaak doe, is de mal 80 procent volgieten en dan pak ik hem met twee vingers op de hoeken en knijp er in en dan zie je toch weer belletjes ontsnappen, dan weer verder gieten en hard laten worden.
Tevens kan je twee snedes maken boven die "vinnen" aan de stoel, dan kan de lucht daar ook nog even weg
Het is een heel leuk project :!:

Ook wel mooi dat je op die manier canopys krijgt, natuurlijk weer de vraag of die op jouw set past.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 09 mei 2010, 21:16

Ik heb het precies zo gedaan met dat knijpen. Volgens mij ligt mijn probleem steeds bij het gieten van het rubber. En daar kan ik zonder vacuum niets aan doen. Lego laat zich niet knijpen. Ik heb nu een tweede gedaan en de eerste zwart gespoten. Die verf ik later even af en dan maak ik er de rest van de riemen op en laat ik hem weer even zien. Maar hij ziet er in kleur al beter uit moet ik zeggen.

Die kappen moeten wel passen, maar het hoeft niet perfect. Ze komen toch open te staan. Ik vind het al super dat de man het wil doen. Het enige wat werkelijk cruciaal is, is de lengte van de glassecties. Daar kan ik weinig aan verdoezelen. En mocht het helemaal niet passen zal ik zelf een mal moeten maken en het zelf moeten doen.

erikztm

Bericht door erikztm » 09 mei 2010, 21:29

Maar even plaatjes dan. De tweede gieting is wat beter gelukt, maar ook die moest wel wat worden bijgepeuterd. Eerst maar eens deze twee afmaken voordat ik de rest giet.

Afbeelding

Afbeelding

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 09 mei 2010, 21:48

Ik doe het je nog niet na.. terwijl ik dat eigenlijk wel moet gaan doen.. mijn pylons zijn incorrect..en wel identiek..

Succes!

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 09 mei 2010, 21:55

Pylons zijn nog wel te overzien, speciaal als je slechts iets kleins moet aanpassen. Maar aan het hele proces zitten gewoon een hoop haken en ogen waardoor je enorm veel respect krijgt voor de echte aftermarket pro's. Ik in elk geval wel. Maar al doende leert men denk ik maar. Die jongens zijn ook ergens begonnen.

Inmiddels heb ik via-via iemand benaderd op Boscombe Down die als het goed is first-hand kennis heeft van de VAAC kist. Ik hoop dat het gaat werken, want de achterste cockpit blijft behoorlijk mysterieus.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 09 mei 2010, 22:00

Dat tweede stoeltje is toch veel beter gelukt.

Toch wel mooi dat je op deze manier steeds meer connecties krijgt.
Het is alleen te hopen dat die man jouw gegevens kan,wil en mag geven.

Heb je trouwens een idee hoe je dat gaat doen in de 'pit, ga je met plaatjes werken waarop de knopjes zitten of alles gewoon per stuk aan brengen?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 10 mei 2010, 05:57

Het is jammer dat die jongens geen KLu-kisten bouwen want dan kon ik de andere kant op ook eens wat doen. Het is een beetje eenrichtingsverkeer nu.

Ik was van plan om verschillende plaatjes te maken die helemaal voorzien zijn van wat ik voor mekaar kan krijgen. Op die manier kan ik die er zo in zetten. De voorste IP's zijn in veel gevallen zodanig lijkend dat ik er daar tenminste 1 van kan kopieren.

erikztm

Bericht door erikztm » 13 mei 2010, 16:27

Ik heb 1 (achterste) stoel af. Ik heb meer riemen toegevoegd en wat geverfd enzo. Door de extra riemen pas na het gieten toe te voegen kan ik nog wat varieren qua neerleggen. Wat denken jullie ervan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie