1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door Bertvdm » 23 feb 2012, 22:36

het wieltje is niet kapot maar zoek.
Het 0.5 mm asje was niet gefixeerd en hier door kan dat er uitvallen.
Het masterwieltje is gemaakt uit het massief aan het wielpootje gegoten wieltje dat in de kit zit.
Ik heb daar zelf profiel in gedraaid en velgjes in gemaakt, en toen een malletje gegoten.
Het is kleiner als een F-16 voorwiel en het is niet weer te vinden op dit moment.
Een nieuwe is op dit moment van schrijven al aan het uit harden :lol:

Inderdaad hoort aan de canopy een deel te zitten dat een deel van de inlaten is.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door erikztm » 23 feb 2012, 22:45

Ja, dat weet ik, maar waar zit het probleem dan in? Ik heb even zitten te kijken, maar ik vind de kap niet heel beroerd. Het windscreen kan wat beter met een apart ruitewissertje en kapje, maar het geheelis gewoon "passable" hoor.

Bummer van dat wieltje. Nou ja, als het nu aan het harden is heb je morgenochtend een stevige nieuwe.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

pieter
Berichten: 701
Lid geworden op: 03 sep 2011, 22:15

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door pieter » 25 feb 2012, 18:35

Ben het met je eens Bert ,dat hoe meer je weet, hoe meer we willen,en dan soms vast lopen(ik dan)

zo was ik bijv,van plan aan een Tamiya F14 te beginnen
Tweede hands voor een beetje op de kop getikt,
eens de inhoud bekeken tja .....
dus maar een avionix cocpit gekocht,en het daco boek....
nu heb ik al zoveel gezien wat ik wil verbouwen en rescribben dat ik het hele projeckt maar even heb opgeschoven.

maar zoals jij je harrier bouwt vind ik mooi,
je moet het toch maar fff doen, een vleugel los breken,omdat tie een fractie scheef zit.

Mooi werk

Gr Pieter

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door Bertvdm » 25 feb 2012, 20:10

Het klinkt gek maar een scheve kist die in de vitrine staat blijft irriteren.
Hoewel ik het nooit helemaal 100% krijg probeer ik dat wel zo danig te doen dat het er goed uit ziet.
In dit geval zat het in de linkervleugel ten opzichte van de romp, ik had al een vermoeden maar pas toen de pootjes er onderstonden kon ik het meten.

Vandaag trouwens voor het eerst Pickwick thee gaas gebruikt voor de uitlaatjes in de staart conus, leuk spul !

Bedankt Erik en Sam.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door erikztm » 25 feb 2012, 20:37

Geen dank :)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door Bertvdm » 29 feb 2012, 20:16

Ik heb de Harrier even in een doos aan de kant gelegd.

Ik ga even "snel" een Tornado in elkaar zetten om even de zinnen te verzetten.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door erikztm » 29 feb 2012, 20:19

Niet onverstandig. verandering van spijs enzo... welke Tornado?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door Bertvdm » 29 feb 2012, 21:01

1:48 Italerie/Revell en dan een Italiaanse ECR, dat is het makkelijkst.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door erikztm » 29 feb 2012, 21:40

Flaps & slats?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 Harrier Gr3 Airfix

Bericht door Bertvdm » 29 feb 2012, 21:50

nope, ik trok eerst een Tornado doos open waar wel de set in zit, maar die heb ik snel weer dicht gedaan.
Alleen een Nomega cockpit en wat kleine dingen, de vleugels naar achteren en resin wielen.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Plaats reactie