1:48 F-100C 32nd TFS -Einde-

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Bertvdm » 23 feb 2010, 22:01

ik zie wel wat er gebeurd, ik zal het geheel eerst wel eens een tijdje laten uitharden voor ik er blanke lak opspuit.

Ik heb de wielbakken wat opgeleukt met evergreen en looddraad.
Ik vermoed dat er niet veel van te zien zal zijn ondanks dat de wieldeuren openstaan.
Maar het is leuk om te doen en anders zo het bijna een recht uit de doos kit worden en dat is ook niet nodig.
Afbeelding

Hier heb ik de parabak deuren ingekrast, die in het echt ook vrij grof zijn en een randje dat daar zit aangebracht.
Ik vermoed dat het randje bedoeld is om water tegen te houden dat anders de parachutebak in zou gaan.
Het bumpertje steekt uit als de wielen uit zijn.
Afbeelding

Ik heb het vizier wat aangepast met een schijfje en wat pe, en daar heb ik het vrij grote vizierglas tussen geplakt.
En dat geheel past strak onder het windscreen.
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door erikztm » 24 feb 2010, 01:17

Moet dat vizier niet een klein stukje verder de cockpit in? Ik zie bovenop zo'n opening die best voor die ronde schijf kan zijn (daar staan trouwens toch witte streepjes en cijfertjes enzo op?) . Kan het me niet goed herinneren van de foto's die ik zag. Denk trouwens wel dat je gelijk hebt over dat randje. Eigenlijk typisch, want het zou toch niet uit mogen maken dat die chute nat is. Ze landden ook weleens in de regen op SSB kan ik me voorstellen. Het blijft Nederland. En die motor stond toch bekend als een uitstekende droogtrommel ;)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Berichten: 1443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 20:48
Locatie: Beekbergen
Contacteer:

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door de Koning » 24 feb 2010, 16:25

www.f-100.org kennen jullie zeker al?

Ziet er allemaal veelbelovend uit. Ik zag vannacht dat Aires nu ook wielbakken en een exhaust heeft voor deze kit.

De -D en de -F staan bij mij ook op mijn verlanglijstje..

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Bertvdm » 24 feb 2010, 17:43

Moet dat vizier niet een klein stukje verder de cockpit in? Ik zie bovenop zo'n opening die best voor die ronde schijf kan zijn (daar staan trouwens toch witte streepjes en cijfertjes enzo op?) . Kan het me niet goed herinneren van de foto's die ik zag. Denk trouwens wel dat je gelijk hebt over dat randje. Eigenlijk typisch, want het zou toch niet uit mogen maken dat die chute nat is. Ze landden ook weleens in de regen op SSB kan ik me voorstellen. Het blijft Nederland. En die motor stond toch bekend als een uitstekende droogtrommel
Het probleem is dat je net echt goed efoto's hebt van dat vizier, de ring heb ik dus wel gemaakt, ik moet alleen proberen of ik er nog wat witte lijntjes enzo op kan krijgen.
Met het canopy systeem kom ik ook niet goed weg dus ik vernoed dat de canopy dicht moet blijven.
Inderdaad is het randje wat vreemd maar duidlijk op detail foto's weer te vinden

www.f-100.org kennen jullie zeker al?
Ziet er allemaal veelbelovend uit. Ik zag vannacht dat Aires nu ook wielbakken en een exhaust heeft voor deze kit.
De -D en de -F staan bij mij ook op mijn verlanglijstje..
Sid


Ja erg mooie site.
wel vreemd dat Soesterberg nergens wordt genoemd, ten minste bij de USAFE eenheden staat het niet.
Aanezien jij ook veel kleine dingen prutst wilde ik dat ook proberen, allen nog even kijken hoe het uitpakt met verf er op.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Ronald1903
Berichten: 1105
Lid geworden op: 01 jun 2009, 08:36

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Ronald1903 » 24 feb 2010, 22:16

Mooi werk in de wielbakken, daar moet ik ook eens wat mee doen.

Ronald

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Bertvdm » 26 feb 2010, 20:20

Ik heb de hele kist geheel zwart gespoten als basis voor de aluminium,zilver laag.
Ondertussen de wielbakken gespoten met interior green, een dunne laag over zwart ziet er prima uit.

Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Bertvdm » 01 mar 2010, 22:03

de beperking die ik heb met vallejo ten opzichte van Alclad is elke keer weer duidelijk aanwezig, het is wel zilverachtig maar daar heb je het dan ook mee gehad.
Mogelijk speelt ook mee dat de onderlaag matzwart is in plaats van glanzend.
Ook de echte verbrande look op het achterste wil na een avondje zweten niet goed lukken

anyway, het moet voor jullie toch een extra drive zijn omdat eens te verbeteren :lol:

Afbeelding

Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door erikztm » 01 mar 2010, 23:55

Ik zie wat je bedoelt. Het is zo meer een "high speed silver" finish. Wel netjes, maar hij mist wat "leven" lijkt het wel. Een beetje zoals met die MB326. Zal na een wash en decals wel beter worden. Ik heb inmiddels alle noodzakelijke AlcladII in huis, inclusief blauw en sepia, maar wie weet stuur ik het hele ding inclusief de potjes naar Stiens, waar de Alclad-specialist huist. :lol: Doet me er trouwens aan denken dat ik bij JT nog even die decals moet bestellen.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Berichten: 1443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 20:48
Locatie: Beekbergen
Contacteer:

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door de Koning » 02 mar 2010, 11:49

Alclad2 is echt niet moeilijk! Gewoon goed de instructies lezen en dàt doen.

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Ronald1903
Berichten: 1105
Lid geworden op: 01 jun 2009, 08:36

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Ronald1903 » 02 mar 2010, 21:28

Net wat Sid zegt, echt niet moeilijk. Er wordt altijd moeilijk over gedaan maar je weet dat pas als je er eens mee gewerkt hebt. Dus gewoon een paar van die flesjes aanschaffen en aanpakken ;)

Voor wat betreft het model, valt me niks tegen en op de achterzijde ziet er prima uit al vindt ik de overgang naar aluminium - achterzijde erg heftig qua contrast. Wellicht dat dit nog met een wash zachter wordt.

Ronald

Plaats reactie