1:48 F-100C 32nd TFS -Einde-

Bertvdm

1:48 F-100C 32nd TFS -Einde-

Bericht door Bertvdm » 15 feb 2010, 21:07

Ik start maar eens een topic op voor de F-100C.
Hoewel ik de decals best mooi vind die door Jan Terlouw zijn gemaakt heb ik hem toch een email gestuurd om te vragen of hij wat nieuws kan maken met de groene strepen die veel donkerder zouden moeten zijn.
En als ik de foto's bekijk dan hoeft ik geen AAR probe en geen arresterhook te monteren.
Er moet ook wat van de staart af, geen idee of dat zichtbaar is wat denken jullie?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Re: 1:48 F-100C 32st TFS

Bericht door erikztm » 15 feb 2010, 23:33

Ik zal eens even in de collectie plaatjes kijken. Die refuelling probe lijkt me wel weg te kunnen. Voor zover ik weet is die nooit gebruikt dus waarom zouden ze hem dan laten zitten. Mogelijk is de aansluiting zelf echter wel op de vleugel gehandhaafd, dat weet ik niet. De arrestorhook lijkt me er wel op te horen, maar ik zal eens kijken. Ze hadden voor zover ik weet toch een kabelinstallatie op SSB? Lastig dat die kleuren niet kloppen. Ze leken mij ook aan de groene kant, op de meeste foto's lijken die strepen wel zwart. Je zou natuurlijk een zwarte onderlaag ter plekke kunnen doen, maar als hij bereid is om de kleuren te wijzigen is dat wel zo makkelijk. Ik denk hoe dan ook dat ze nog wel wat lichter worden iv, de doorschijnendheid op dat zilver. Wat bedoel je precies met de staart?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 feb 2010, 17:44

de arrester hook werd vaak in het veld aangebracht, op de foto's zie ik hem niet, net als de AAR probe

De vorm van de staart is niet geheel correct, blijkbaar moeten er enkele mm van af want hij is te hoog.

erikztm

Bericht door erikztm » 16 feb 2010, 19:16

Ik heb ze beide niet kunnen ontdekken op foto's, maar dat is niet zo vreemd want zowel de onderkant van de vleugels als de onderkant van de achterromp blijven overal netjes buiten beeld. Die arrestorhook is 1 ding, maar ik heb wel mijn twijfels bij de fairing waar de pijp op moet worden aangesloten. Helaas is die dus ook nergens te zien. Heb jij ook ergens een bron voor die staartafmetingen?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 feb 2010, 20:19

Ik denk trouwens dat ik er maar een ACESII stoel in ga zetten, moet toch kunnen tegenwoordig :shock: :shock:

Maar eh het een en ander is al uitgezocht op ARC, in hoever dat exact klopt weet ik niet maar het schijnt dus de grote van een F-100D te zijn met een F-100C vorm.

Afbeelding

op deze foto van Scharringa, die trouwens erg veel van dat spul blijkt te hebben kun je zien dat er nog niks geen AAR materiaal aan de wing zit
Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 16 feb 2010, 20:56

Het foutje an sich snap ik al niet, maar de manier waarop het gebracht werd: Deze moet je hebben en voor verdere vragen weet je me te vinden... ik had die Gerald gezien zijn productie toch wat hoger ingeschat en ik snap ook niet dat Heico er zelf niets van zei. Nou ja, het zij zo. Het is mijn model niet.

Ik heb die foto ook op de schijf staan, maar ik kan onmogelijk zien of er een bultje onderaan de vleugel zit. Er zijn blijkbaar uit deze periode niet teveel plaatjes overgebleven.

Ik vind het verschil in de staart trouwens minimaal. Zal die van Monogram er eens naast leggen. Qua vorm en grootte vind ik het in elk geval niet storend.

Bertvdm

Re: 1:48 F-100C 32nd TFS

Bericht door Bertvdm » 18 feb 2010, 22:16

Al weer lekker bezig met deze kit.

mooi te zien op deze foto is dat er langs de hele legte van de romp een opvallende naad loopt.
Net of ze van het origineel de onderkant hebben afgehaald en daarna een nieuwe onderkant er onder geplakt hebben.
Afbeelding

De hele romp heb ik "dood"geschuurd, daarna de slots voor de hoogteroeren dicht gemaakt zodat ik daar een aluminium buisje in kan maken.
Mooi ook te zien is de streep kleine blokjes bij de uitlaat, die zit er niet aan de rechterkant zowel in het echt als in de kit.
Afbeelding

Boekje van Bert Mckinzy, prima voor de details.
Afbeelding

Hele lange inlaat die heel strak in de zijkant van de romp moet komen.
De cockpit kuip komt daar weer boven op.
Ik denk dat ik er nog een motor deel achterplak, voor het gecval iemand met een zaklampje in de inlaat schijnt. :lol:
Afbeelding

De cockpit wat aangepast, hier bij dankbaar gebruikmakend van mijn puns en diesetje dat mij ├óÔÇÜ┬¼ 5.- euro heeft gekost.
Het lijkt wat grof maar daar door heb ik straks de kans nog wat detail te zien in die krappe cockpit.
Afbeelding

darka76

Bericht door darka76 » 18 feb 2010, 23:08

die cockpit wordt op zich wel leuk. misschien een beetje t├â┬®.
Ik vind de body van de kit wel typisch trumpeter. een overdadigheid aan rivets. Bij deze wel overduidelijk aanwezig.

Dat doodschuren ga ik voortaan ook doen.. Wat dacht je... Die mustang gaat mij niet gebeuren??? haha

erikztm

Bericht door erikztm » 19 feb 2010, 11:36

Die van mij heeft die naad ook... heel typisch. Lijkt ook niet echt op een rubber-mal-naad oid. Geen idee wat het kan zijn :?:
Ben trouwens wel erg benieuwd hoe jij aan een P&D setje komt voor 5 euro. Ik dacht dat ik geen dure had met 60, al ben ik kwijt of dat euro's of guldens waren. Denk euro's eigenlijk. Heb je toevallig een kennis die machinebankwerker is?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 19 feb 2010, 17:46

Luchtvaart beurs Lelystad, uit de nalatenschap van een modelbouwer.
Ik weet niet of het origineel is, maar je kan er ronde schijfjes mee slaan die op stof lijken.
Wat ik hiet gebruikt heb is 0.5mm ongeveer dat is nog wel handelbaar.

Plaats reactie