AFV Club Q series Mirage 2000

Plaats reactie
erikztm

AFV Club Q series Mirage 2000

Bericht door erikztm » 01 okt 2011, 02:06

Ik heb laatst een leuk serietje nieuwe eitjes gekocht als geinige tussendoor projectjes nu het zo druk met werken is dat ik weinig tijd heb voor de langere projecten. Ik heb besloten het Mirage eitje als eerste te tackelen. Dit verschilt nogal in opzet van de Hasegawa eitjes, in de zin dat het meer een karikatuur is, geen echt eitje. Ik had bedacht hem gewoon als franse mirage te maken zonder fratsen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus had ik dit in gedachten:

Afbeelding

Dit is de basic shape waarmee gewerkt ging worden:

Afbeelding

En aangezien er geen enkele modificatie heeft plaatsgevonden aan de basisbouw gaan we meteen maar door met het eindresultaat. Bijzonderheid is trouwens dat dit apparaatje voor de eerste keer in mijn leven volledig met waterverf is aangepakt. Vallejo en Gunze. Verdund met glassex. Ik moet duidelijk nog heel wat oefenen met dat spul, maar het droogt wel lekker snel allemaal, en dus is de hele verflaag in 1 avond afgerond.
Anyway, dit is wat het uiteindelijk is geworden: Morgen maar even wat zwarte tijgerstrepen bijwerken want de Microscale matlak heeft wat breukjes opgeleverd.

Afbeelding

Het serienummer klopt natuurlijk niet. Dat moet 330-AX zijn, maar ik kreeg dat niet voor elkaar met verf en ik beschik nog niet over een kleuren laserprinter. De roundels, warning stencils en het serial zijn decals, de rest is verf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet mijn beste werk tot nu toe, maar wel geinig om een keer gedaan te hebben en daar gaat het tenslotte om.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

BasG

Re: AFV Club Q series Mirage 2000

Bericht door BasG » 01 okt 2011, 04:24

Die paintjob is waanzinnig gedaan en petje af daarvoor. De canopy oogt wat slordig her en der, das jammer. Toch vind ik dit eitje, of wat het ook mag zijn, wel heel erg leuk gedaan hoor. Ik hou wel van een beetje karikatuur.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 okt 2011, 07:18

Harstikke leuk ding.

Erg goed dat het figuurtje een Franse helm heeft, dat zie je vrijwel nooit in bouwdozen.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 01 okt 2011, 09:59

Geweldig!

Ik heb wel zo'n printer.. dus als je wat nodig hebt..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 01 okt 2011, 11:01

@Sid: Die printer staat hier ook nog op het verlanglijstje. Niet perfect, maar je kunt er toch wat dingetjes mee doen doe ik nu simpelweg niet kan. Ik zal het in gedachten houden; bedankt voor het aanbod!

@Bas: Er zijn wel wat meer slordigheidjes hoor. Het is tenslotte niet te serieus allemaal. Die kap is weer een avontuur geweest met Parafilm M. Vraag me niet hoe het kan, maar er waren wat issues met bleeding in een hoekje en wat rafeling aan de randjes. De bleeding heb ik weggehaald met nagellak remover (dat tast gek genoeg het plastic totaal niet aan). Let wel, die was nadat ik het hele ding in de muscle en daarna de remover heb gehad omdat mijn eerste Vallejo-stapjes niet best afliepen.

@Bert: Viel mij ook op. Als het aan de kitmakers ligt vliegt vrijwel iedereen nog met een HGU-2 of P-4. Gelukkig zijn er wat uitzonderingen en is er in resin nog wel wat te vinden. Zelfs 1/32 pilootjes met de duitse helm van de F-4 jongens.

Bedankt voor de reacties!

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 01 okt 2011, 20:02

Daar is ie weer met z'n eieren. Weer erg leuk hoor. Knap werk met die beschildering. What's next? Ik verwacht eigenlijk nog wel een Hunter of iets in die trant in een dergelijke vorm ;)

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 01 okt 2011, 20:25

Je zou er voor de gein eens eentje moeten proberen. Perfect om een break te nemen van gefrustreerd op een modelletje te zwoegen in de hoop zo min mogelijk te verpesten, maar jou kennende heb jij daar (nog?) geen last van. ;)

Ik dacht aan een Hunter dual, maar dan hoef ik niets te verbouwen. Ik heb eerst mijn zinnen gezet op een ei-104.

pieter

Bericht door pieter » 02 okt 2011, 09:00

Geinig ding hoor.
Beschildering vind ik erg knap gedaan.

gr pieter

Plaats reactie