Sverige Prakt: J-35J draken "Johan Blä"

Bertvdm

Re: Sverige Prakt: J-35J draken "Johan Blä"

Bericht door Bertvdm » 18 jul 2009, 17:24

mischien zie ik het verkeerd maar heb je de kaart op de staart er nu goed op zitten?

Afbeelding

Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 18 jul 2009, 17:54

Hm. Dat lijkt niet in orde. Maar ik vind de onderkant toch mooier. Jammer dat dat zo'n lullige manier van tentoonstellen is.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 18 jul 2009, 21:04

Klinisch Uitermate Teleurstellend.

Knap van je dat je dat weer ziet, was mij dus nog niet opgevallen. Hoe kan dat nou zul je je afvragen? Nou, op de andere kant zit de kaart w├â┬®l zo en de Zotz decals hebben alleen dat zij aanzicht natuurlijk. Er van uit gegaan (daar gaat het mis :( ) dat de andere ook zo zat. Weer een mooi schoolvoorbeeld van de 5 p's... De kaart eraf halen wordt 'm niet dus het zij zo...

Wel is het zo dat het geen dramatische gevolgen heeft en dat het model verder wel oke is. Nu ik het zelf weet vind ik het irritant maar ik denk dat de gemiddelde kijker het niet in de gaten zal hebben zonder de referentie foto's.

Ronald (koekenbakker (of is het koekebakker?))

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 18 jul 2009, 21:42

het is koekenbakker tegenwoordig :D
er zullen er inderdaad erg weinig zijn die die kist ooit hebben gezien laat staan exact weten hoe die kaart er op hoort
Gewoon verder gaan.

En als je zou weten hoe ik hebben zitten rotzooien om de aluminium verf op mijn Kaasjager te krijgen dan zou je nu al weer helemaal opknappen daar is jouw geval niks bij.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 19 jul 2009, 19:06

Klaar!

Vandaag de laatste dingetjes gedaan en vanavond tussen de buitjes door even wat plaatjes geschoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg leuke kit om te maken en het hele proces ging eigenlijk zonder moeilijkheden op de decals na maar dat is opgelost. Alles gespoten met Gunze en de onderzijde met Alclad. Heb er eigenlijk niet zoveel meer over te vertellen. Een leuke, en geslaagde toevoeging in de collectie.

Bedankt voor de aandacht en brand maar los met uw commentaar.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 19 jul 2009, 19:16

de kist is erg leuk geworden, zeker nu met de matt lak laag

de trap die zeker een prima toevoeging aan de kist is klopt niet.

ben elke keer weer onder de indruk hoe jij met oogenschijnlijk gemak een kit in elkaar zet en tot een goed eind brengt.

erikztm

Bericht door erikztm » 19 jul 2009, 19:17

Ik vind hem mooi geworden maar ik had wat meer van de wash verwacht... hij blijft wel aan de onderkant mooier ;)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Roudou

Bericht door Roudou » 19 jul 2009, 20:12

Ronald, eerlijk gezegd, het is technisch gezien een hoogstandje maar vanuit een esthetisch hoek, vind ik de bovenkant eentonig en de decals te aanwezig. Aan de andere kant vind ik de onderkant een beauty. Je zou eigenlijk het model onderste boven moeten tentoonstellen ;)

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 19 jul 2009, 20:20

Bedankt heren.
De onderzijde is inderdaad wel interessant wat dat betreft. Ik denk dat ik er een klein spiegeltje voor koop en 'm daar op zet. De wash was best nog tricky; Ik heb 'm redelijk donker gehouden. Ik had eerst een lichtere kleur aangebracht maar dan schreeuwden de panellines je zo tegemoet en wordt het net zo'n diecast model wat nergens op lijkt. De decals springen er inderdaad wel uit, vooral het geel. Ik heb nog gedacht om dat te temperen door een kleurtje door de eindlak te doen maar toch niet gedaan doordat je dan wel kans loopt dat het blauw (plaatselijk) ook meegaat. Ik denk zelf wel dat het geen speelgoedmodelletje is geworden, dat had zomaar gekund.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 19 jul 2009, 20:54

die decals moeten ook aanwezig zijn dat was ook de bedoeling van de Zweden.
Geslaagd project naar mijn idee.

Plaats reactie