Sverige Prakt: J-35J draken "Johan Blä"

Ronald1903

Re: Sverige Prakt: J-35J draken "Johan Blä"

Bericht door Ronald1903 » 13 jul 2009, 06:46

Afbeelding
Hier zie je 2 gaten, ook een onder het windscreen, al is die een stuk kleiner van diameter. Wel een typische slijtage ook ,onder de canopy release.

Wel een iele constructie lijkt het me. Bedankt voor het meedenken.

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 13 jul 2009, 17:57

Tja, het blijft lastig om exact te zien zonder zelf het laddertje van de kist af te halen. Er staat in elk geval geen tekst die lijkt op "ladder" op bovenstaand plaatje.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 17 jul 2009, 19:11

Glans aangebracht al was het voor de blauwe kleur bijna niet nodig. Lak gebruikt van Gunze, perfect.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de hele dag vrij, vrouw aan het werk en geen plannen verder dus als het lekker regent, waar het op lijkt, dan komen morgen de decals d'r op. Ik zit alleen nog even na te denken over een eventuele wash (kleur).

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 17 jul 2009, 19:54

Mooie lak hoor, die Gunze. Ik hoop op een berg regen morgen.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 17 jul 2009, 20:36

ik denk dat je voor de wash gewoon de Vallejo bassalt kan gebruiken.
of toch beter ook weer een donkere basiskleur
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 18 jul 2009, 11:41

Waarom?

Afbeelding

Afbeelding
Let wel: Hier doet de SOL zijn werk op dat moment...

Maar we zijn natuurlijk niet voor een gat te vangen dus:

Afbeelding

Afbeelding

Het deel op de staart is een los stukje anders krijg je dat natuurlijk nooit om die staart heen. Mooi bedacht maar het past van geen kanten. Op de eerste foto ook duidelijk te zien dat de lijnen en dergelijke never nooit niet gaan aansluiten. De grote decal past er maar op een manier op anders ga je over de airscoops heen en dat is niet zo, ook conform de instructies van Zotz. Naar achteren kan ook niet anders ga je met de grote decal op de staart zitten. Flink wat SOL erover heen gekieperd en maar afwachten hoe een en ander werd. Prachtig strak getrokken. Ik heb daarna heel, heel voorzichtig met zwart en witte humbrol de decal "gerepareerd en dat is aardig gelukt al zeg ik het zelf. Nog een paar puntjes maar dit kan zo wel. Nog een paar decals erop en dan is dat klaar. De decals zijn flinterdun maar gaan er wel perfect op en de SOL werkt prima hierop.

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 18 jul 2009, 12:56

Tja, het maken van goed passende decals op deze grootte is vakwerk dat Zots nog niet helemaal in de vingers heeft zo te zien. Voor het overige prima natuurlijk, maar dit is wel de reden dat ik nooit zo van die enorme decals hou. Altijd wel ergens een probleempje. Ik snij de zaak meestal op het papier al in beheersbare stukken en vogel die op het model wel weer bij elkaar. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat na de sealing, wash en satin cote. Ik denk net als Bert ook aan basaltgrijs.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 18 jul 2009, 14:16

een beetje bij werken moet altijd wel met dit soort dingen, maar op mijn scherm ziet het er netjes strak uit.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 18 jul 2009, 15:33

Dat ziet er al met al toch heel goed uit?! Basalt grey is bijna altijd goed om te washen.

Succes,
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 18 jul 2009, 17:13

Misschien te overvloede maar alles zit erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De doodskop is uiteindelijk erg fraai geworden en de reparaties zijn nauwlijks zichtbaar. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand het ziet als ik 'm eens meeneem naar een regiodag van de IPMS.
De SOL heeft de decals prachtig strak getrokken. Op bovenstaande foto's kun je de blauwe kleur nu ook goed zien. Nog een flinterdun laagje lak en dan gaan we washen.

Ronald

Plaats reactie