Sverige Prakt: J-35J draken "Johan Blä"

Jan P

Re: Sverige Prakt: J-35J draken "Johan Blä"

Bericht door Jan P » 20 jul 2009, 11:27

Netjes geworden Ronald! Jammer van de decals, maar als je het niet weet, dan zie je het ook niet.
De vlieger zal wel wat moeite hebben om in de kist te komen denk ik, of zie ik het nu verkeerd?

Op naar het volgende project??

Jan

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 20 jul 2009, 16:18

Bedankt Jan.
De ladder zit er inderdaad wat ongelukkig voor maar zo hoort ie wel te zitten. Mijn volgende project ben ik nog niet over uit, dat kost altijd even wat tijd. Het is maar net waar ik zin aan krijg. Maar kandidaten zat.. 1:48 Su-25UBK van OEZ lijkt me wel wat maar daar zit flink wat werk in verwacht ik of een Hasegawa F-18F in een VF-2 CAG jasje heb ik ook wel zin aan. Binnenkort meer in dit theater.

Ronald

mike46

Bericht door mike46 » 20 jul 2009, 16:49

Mooi model geworden hoor. Kan me verder alleen maar aansluiten bij de vorige sprekers qua decals enz. Ik ben niet zo van de showkisten dus zul je zoiets niet snel op de plank zien bij mij. Ben eigenlijk wel benieuwd naar een F/A-18F van jou Ronald..

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 22 jul 2009, 15:49

Ik vind het een briljant model geworden! Een mooie kleurrijke onderbreking tussen alle grijze grauwe kisten.

De onderkant, en met name de Alclad2 vind ik erg mooi en subtiel aangebracht.
Daarentegen mis ik een beetje de washes in de tail gear wheel bay (of hoe je het ook noemt). En persoonlijk geef ik de naden rondom de flight controls een zwarte wash om die controls wat te accentueren.

En jammer dat Zotz er niet op wijst! Misschien moet je Eli er een mailtje over sturen..

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 22 jul 2009, 21:33

Ehm ja. Ik heb ├â┬®├â┬®n kleur voor de wash gebruikt. En nu komen de excuses... Het blauw op de foto overheerst erg op foto en zie je de paneellijnen niet zo goed helaas, wat wel het geval is. Mochten jullie het toestel nog eens in het echt bewonderen dan begrijpen jullie wat ik bedoel. Ik heb ├â┬®├â┬®n foto waar het w├â┬®l duidelijk te zien is en dat is deze:
Afbeelding
Hier zie je dat de wash wel degelijk aanwezig is en redelijk goed contrast. Kan ook aan mijn camera liggen maar ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe. Is dat wat jij ook bedoeld over de wash Erik?

@Michiel: Eerst nog even de F-15e op brouwers afmaken. De F staat al op het bureau...

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 22 jul 2009, 21:42

klopt. de wash had iets meer door het decal heen mogen lopen; dan was die meteen een beetje "toned down" geweest. Zie overigens wel een klein lichtpuntje. letterlijk. Wat is dat?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 22 jul 2009, 21:46

Foto's buiten maken - ├â┬®├â┬®n drup regen :o Is inmiddels weg. Bedankt heren voor de reacties.

erikztm

Bericht door erikztm » 22 jul 2009, 22:07

Ja dat kan natuurlijk altijd. Ik dacht dat het iets heel speciaals in de verf was waar ik eerder overheen gekeken had. Setting solution ofzo. Overigens klinkt het gek, maar als je dit kitje een jaartje buiten in de tuin op een tafeltje zet, weathert het vrijwel net zoals de echte... (proefondervindelijk uitgevogeld toen ik nog jong en onbezonnen was) alleen het mos is niet in verhouding. :lol:

Maar al met al, mooi voorbeeld heb je neergezet. De lat ligt meteen lekker hoog voor alle volgende Drakens...

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 28 jul 2009, 16:03

Op brouwers werd ik er op gewezen dat de trap verkeerd is (Wat Bert ook al noemde). Als ik het goed bekijk is alleen het bovenste deel, met dichte deel, verkeerd. Dat naar beneden zetten en ik heb een goed trappie. Wat zeggen jullie daarvan?

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 28 jul 2009, 20:27

Zo te zien moeten de bovenste twee treden (dus inclusief die met die "plaat") wat naar beneden gezet worden. Op die manier hebben de treden boven en onder allemaal dezelfde afsstand tov elkaar. Die plaat zit dan horizontaal denk ik. Eduard had het dus mis. Maar ja, het was mij ook niet opgevallen hoor, en ik heb dat boek ook nog eens. Blijkbaar leidt de kist af van de trap. Bert was ook de enige die die kaart doorhad. Dat zien ze dan weer niet op MB... ;)

Plaats reactie