KLAAR - Cy-27 - Blue 34 - 641 GuFR

Ronald1903

KLAAR - Cy-27 - Blue 34 - 641 GuFR

Bericht door Ronald1903 » 21 feb 2010, 21:12

Daar zijn we weer.

We gaan aan de slag met een Su-27P om precies te zijn. Een toestel uit de late (32e) productie serie. De Academy kit wordt als basis gebruikt en schijnt prima te zijn als het op accuraatheid aankomt voor deze kist. Ik heb er wel wat resin en PE setjes bij gehaald om de boel wat te detailleren.

Ik ga het volgende gebruiken:

De Academy kit:
Afbeelding
De kit heeft standaard ├â┬®├â┬®n versie, Red 08 met de blauwe haai op de gehele zijkant. Deze decals schijnen erg slecht te zijn qua passing. Daarom heb ik er een setje van Begemot bij gekocht:
Afbeelding

Met deze sheet kun je uiteindelijk 24 toestellen maken. De stencilling zul je van de kit of aftermarket moeten gebruiken. Deze sheet heeft alleen de "Bort" nummers en specifieke markeringen voor elk toestel. Ik gebruik de kit decals voor de stencilling.
Het was eerst de bedoeling om een kist van de Ukrainse luchtmacht te bouwen maar dan moest ik de gehele achterzijde, gunblastshield en nog wat kleine dingen helemaal verbouwen en een "standaard" schema Su-27 wilde ik ook hebben dus zo geschiede.

De sprues:
Afbeelding
Zacht plastic maar mooi gedetailleerd allemaal.
Glaswerk zit er uiteraard ook bij zoals ook een fretje PE voor o.a. de intakes. De banden zijn van vinyl maar daar hebben we wat anders voor.

Resin:
Afbeelding
- Aires cockpit,
- Quickboost pitotbuizen,
- Quickboost antennes,
- Quickboost corrected nosecone

De Aires cockpit is een regelrechte scaledown van de 1:32 versie, exact hetzelfde qua onderdelen. Gelukkig hebben ze de riemen voor op de stoel iets eenvoudiger gemaakt. Ik kan me nog herrinneren dat ├â┬®├â┬®n riem van de 1:32 variant uit 9 delen bestond...
De neuskegel heb ik er ook bij gehaald omdat deze de exacte goede vorm heeft. Het is een klein verschil, oke.
Afbeelding

En deze set zat bij de kit toen ik hem kocht. Het merk ken ik niet en hij is (helaas) incompleet.
Afbeelding
Bijna complete cockpit (kunnen we mooi gebruiken bij een ander project) en waar het mij vooral om ging, de resin wielen.

Voor dit project ga ik weer Gunze gebruiken en Alclad voor de motoren.
Afbeelding

Ik ben al even bezig geweest met de cockpit en dat wordt een beetje hetzelfde verhaal als bij de 1:32 versie: Veel passen voordat er ook maar iets gelijmd wordt. Het gedeelte waar de cockpit in komt, de kit zelf, moet behoorlijk worden aangepast.
De stoel is inmiddels helemaal klaar en kan worden gespoten en gedetailleerd. Ik zal van de week de eerste vorderingen met jullie delen.

Helemaal vergeten te melden: Deze kist krijgt een standaard Flanker schema.

Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald1903 op 11 apr 2010, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Bertvdm

Re: Cy-27 - Blue 34 - 641 GuFR

Bericht door Bertvdm » 21 feb 2010, 21:46

Dat kan wel weer eens een leuk projectje worden.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 21 feb 2010, 22:07

KMC is wel een bekend merk hoor, brachten heel wat detailsetjes uit, en gingen vervolgens dacht ik nogal op de platte b** met hun 1/72 Boeing 727. Daarna nooit meer iets van gehoord. Die Boeing kun je volgens mij nog overal vinden. Vind trouwens het verschil in neusjes wel heel erg klein... ik snap je hang naar accuratesse volkomen, maar ik had die persoonlijk lekker laten zitten. ;)
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 21 feb 2010, 22:20

De neuskegel is inderdaad minimaal, maar voor ├óÔÇÜ┬¼2,75 op de ESM dacht ik, doe 's gek :D De resin neus is iets spitser dan het kit onderdeel, net zoals de befaamde Zacto neus...
Ik kon het merk niet, KMC. Ziet er wel erg fraai uit overigens. Bij de set zit ook nog een neuswieldeur bijvoorbeeld, die gaat er hier ook op.
Nou heb ik de afgelopen weken lopen zoeken naar foto's van deze kist en dat zijn er precies 0,0. Dat geeft mij een beetje artistieke vrijheid maar de zoektocht gaat gewoon verder tijdens het project. Op de sheet staan nog wat aanwijzigingen v.w.b. de kleuren e.d. Ook de RWR delen zijn bijvoorbeeld verschillend van kleur (De witte en groene delen), wat wel weer appart is want meestal is het ├â┬®├â┬®n kleur; Groen of wit en de allernieuwste Flankers hebben dan weer grijs maar ook daar zijn weer allerlei uitzonderingen... Red-01 die ik heb staan was ook een gevalletje groen en wit trouwens.

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 22 feb 2010, 03:43

Hoe kom jij er dan zo bij om Blue 34 te maken als er geen foto's beschikbaar zijn? Gewoon een kleur en een nummer bedacht? ;)
Misschien moet je er een berichtje aan Ken Duffey aan wagen. Misschien heeft hij meer info. Hij zal zich toch niet "flankerman" noemen voor niets?

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 22 feb 2010, 12:50

Deze kist heeft een standaard Flanker schema en die kleuren zijn bekend, ook in FS. Ik zal inderdaad Ken even een mailtje sturen, wellicht weet hij meer.

Op de sheet van Begemot staan de kleuren en schema aangegeven dus dat geeft natuurlijk ook wel duidelijkheid. Qua wheatering ben je wel helemaal vrij zonder foto's.

Ronald

Jens

Bericht door Jens » 22 feb 2010, 21:40

Ronald1903 schreef:Qua wheatering ben je wel helemaal vrij zonder foto's.
Dat hoor ik graag :D
Ik kijk zeker uit naar de resultaten van dit project! Heb zelf deze doos twee maal liggen en overweeg toch om ze beide te houden.
Veel succes met je project! ;)

Jan P

Bericht door Jan P » 22 feb 2010, 22:30

Hey,

Nog geen 2 pagina's?? haha.Dus toch wat "zin" gevonden om dit project te starten?!
KMC is volgens mij over genomen door True details, stond volgens mij ook al op brouwers.
Suc6 maar weer.

Jan

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 22 feb 2010, 22:35

Ik ben al even bezig geweest, zal morgen even wat foto's plaatsen. Ik heb Ken een mailtje gestuurd maar die kon me helaas niet helpen. Ik heb nu Begemot een mailtje gestuurd, wellicht hebben die w├â┬®l de info. We wachten het af maar het gaat in ieder geval wel deze kist worden hoe dan ook.

Ronald

erikztm

Bericht door erikztm » 22 feb 2010, 22:44

Als ze de decals maken lijkt het me dat ze de info ook moeten hebben. Hoe goed is jouw steenkolen-engels? Ik zie dat ze alleen daarin communiceren. ;) En in het Russisch. :mrgreen:

Plaats reactie