20 yrs RAAF Hornet in 48

Plaats reactie
darka76

20 yrs RAAF Hornet in 48

Bericht door darka76 » 29 jul 2009, 10:16

In navolging van Fighter falcon op MB heb ik ook besloten een aussie hornet te bouwen.
Het demo model van 20 jaar f-18 in australie heeft voor mij een erg gaaf schema en het mooie was dat Aussie decals daar een mooi setje van op de markt bracht:

Afbeelding

Deze had ik al een tijd thuis liggen en het wachten was eigenlijk op een geschikt moment om de doos zelf aan te schaffen, want wees eerlijk. bijna 70 euro voor een hasegawa doos is niet niks. Ik klop het niet even uit mn broek.
De keuze is uiteindelijk gevallen op:
Afbeelding
Dit is een f/a 18c. Waar australie mee vliegt (vloog, ze hebben geloof ik de eerste E of F al binnen) is de 'a' Ik heb dit bewust gedaan omdat her en der de A versies uitverkocht waren. Ik wilde niet de hobby-boss versie omdat ik daar slechte verhalen over las, dus het moest een hasegawa worden.
Leuke bijkomstigheid is het witmetalen landingsgestel en een klein fretje PE.
Ben al kort bezig geweest met het kantoor en wat knip en schuurwerk.

De doos zelf zal op de decals na OOB worden gebouwd. Vanmiddag even wat foto'tjes knippen en dan morgen uppen.

(ff off topic, foto's uppen even zelf een plekje vinden om je foto's te dumpen en dan hier uppen???)

oh ja, hoe moet t worden???

Afbeelding

oh ja2, voor de slimme lezers.... heb nog een setje decals over en heb eigenlijk nog geen idee wat ik er mee ga doen.

Ronald1903

Re: 20 yrs RAAF Hornet in 48

Bericht door Ronald1903 » 29 jul 2009, 15:43

Hee, leuk onderwerp kerel. De blauwe vlakken op het toestel moeten gespoten worden neem ik aan? Veel succes in ieder geval en ben benieuwd wat dit gaat worden.

Ronald

Roudou

Bericht door Roudou » 29 jul 2009, 19:55

Ik weet niet precies wat er mis is met de HB F18-C. Ik heb net eentje achter de rug (schweisse luchtmacht) en ben best tevreden over HB. Nou ja, success ermee. Ben benieuwd of je last van decals silvering krijg als het zover is ... met zoveel grote decals.

erikztm

Bericht door erikztm » 29 jul 2009, 22:21

(ff off topic, foto's uppen even zelf een plekje vinden om je foto's te dumpen en dan hier uppen???)
Niet nodig; vanaf de homepage zie je een button "Forum" en een button "album". Werkt identiek aan het systeem op MB. Succes met deze kit, ben benieuwd of je veel moet wijzigen van een C naar een A.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

darka76

Bericht door darka76 » 30 jul 2009, 07:23

@ Ronald, Dat blauw moet inderdaad gespoten worden, net als de zwarte walkways naast het kantoor. Kwestie van goed kijken waar de scheidslijn straks komt tussen grijs en blauw.

@ Roudou, Ik bedoelde de HB f18 A die in ieder geval op MB problemen gaf. Ook meende ik op ARC gelezen te hebben dat ie niet helemaal jofels past vergeleken met een Hase.doos

@ all. De gehele kist zal gloss worden, op de radome na, daar is later een vroegere versie op gezet, dus die zal mat worden.
Volgens wiki is het verschil tussen de C en de A voornamelijk intern, andere radar, avionics en een aantal wapen ophangpunten. Deze laatste zal ik niet gebruiken, alleen 2 (weet nog niet wat het zijn) sidewinders aan de vleugels.

Verder zit er een andere plof-sofa in, dus ik zal even bij de LHS aankloppen of ze een Martin-Baker NACES (Navy Aircrew Common Ejection Seat) hebben (citaatje wiki) kunnen leveren.
Verder is er weinig verschil. dus simpel knutselen

Jan P

Bericht door Jan P » 30 jul 2009, 20:28

Denk je wel om de IFF antenna's op de neus.
Verder een mooie kist!!

Suc7

Jan

Plaats reactie