Revell f/a 18e super hornet 1/144

Plaats reactie
pieter

Revell f/a 18e super hornet 1/144

Bericht door pieter » 05 okt 2011, 18:44

Het hoeft niet altijd groot te zijn om een mooi modelletje neer te zetten.
Toen ik pas bij de lhs was liep ik tegen dit kitje aan

Afbeelding

De boxart sprak me wel aan en voor die 6 euri's gingen we niet moeilijk doen.

De Boeing F/A-18E/F Super Hornet is een aanvalsjager die opereert vanaf vliegdekschepen. Het toestel is een doorontwikkeling van de F/A-18 Hornet. In 1992 bestelde de United States Navy het toestel bij McDonnell Douglas, dat inmiddels is overgenomen door Boeing. De eerste vlucht vond plaats in 1996 en de eerste landing op een vliegdekschip in 1997. In 1999 werd hij in dienst genomen ter vervanging van de Grumman F-14 Tomcat. De Super Hornet heeft de bijnaam 'Rhino'

De inhoud viel zeker NIET tegen,de tijd dat de kleinere kitjes vage aftreksels waren van de echte kisten,is zeker voorbij
De onderdelen zijn zeer mooi gegraveerd en de decals zeer uitgebreid voor zo'n klein kitje
Verder is dit het eerste kitje in 1/144 waar ik een complete cocpit in tegen kwam met losse stoel en zelfs een losse stuurknuppel :brouw:
Om te beginnen had ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om wat exstra's met dit kitje te doen,door de vleugels op te vouwen.
Afbeelding
Hier de twee romphelften,die dus verzaagd gaan worden
Afbeelding
hier dus de onderdelen los gezaagd
Afbeelding
ook de flaps en slats los gezaagd,en deze foto als handleiding gebruikt om alles terug te plaatsen
Afbeelding
Het enige vervelende aan deze kit was de onderzijde,daar liepen de onderste vleugel helften dwars door de paneellijnen
Dus voor het zaagwerk van de flaps moesten die verlijmt zijn omdat ik het in een keer los wou zagen
Afbeelding
dat is dus een puntje waar een berg werk ik ging zitten,maar eest de zaag erin :D
Afbeelding
De slats heb ik niet helemaal doorgezaagd, maar toen de zaagsnede diep genoeg was in de juiste positie gezet
Afbeelding
Afbeelding
Hier zat erg veel werk in en na drie rondes plamuren was het nog niet geheel netjes
en uiteindelijk na het spuitwerk tekenen zich nog enkele plekjes af :oops:
van de verdere bouw heb ik verzuimt foto's te maken :(
Dus gaan we gelijk maar door mmet de eind foto's

Afbeelding

Afbeelding
De foto's zijn niet zoals ze zouden moeten zijn ,maar met die micky mouse camera van mij is voorlopig dit het best haalbare
Afbeelding
Bij het landingsgestel nog leidingen gemaakt,evenals wat detailwerk aan de cocpit kap.
Afbeelding
ondanks dat het 1/144 is heb ik toch wel verwering aangebracht,omdat het naar mijn idee het steriele van een model afhaalt
Afbeelding
de uitlaten zijn met alclad gedaan
Afbeelding
de decals waren subliem,zelfs voor de bewapening,zaten er voldoende bij :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Tja ....zo groot dus....
Afbeelding
Ook in de hoofd wielbakken nog wat leiding werk gedaan

Dat waren ze weer,
Revell heeft hier geweldig werk vericht,en het zal zeker niet de laatste kleine kit zijn die ik maak
het zijn prima anti bouw dip kitjes
ik heb zelf nog wat kleine puntjes waar ik mee aan de gang moet
en mischien hebben jullie er ook nog wel een paar.....

Gr pieter

Bertvdm

Re: Revell f/a 18e super hornet 1/144

Bericht door Bertvdm » 05 okt 2011, 19:15

Voor een 1:144 kitje heb je een erg leuke kist neergezet.
En een mooi schema
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 05 okt 2011, 19:33

Wat Bert zegt, een heel erg leuk kitjes. Zelf vind ik de Dragon kitjes ook wel veel waar voor hun geld en daarnaast er leuk uitzien, maar dit smoelt minsten zo goed. Ik zie niet zoveel minpuntjes hoor, alleen dat de stores niet helemaal evenwijdig aan elkaar lopen.

Ps, als je toch knipt en plakt tussen diverse fora, zorg dan wel dat je tekst een beetje aanpast aan het betreffende forum. :brouw: ;)

erikztm

Bericht door erikztm » 06 okt 2011, 02:48

De stores horen niet evenwijdig te zitten op een E en een F. Ik vind het ook een stom gezicht maar het zal aerodynamisch wel kloppen verwacht ik, al is het vreemd om te beseffen dat de luchtstroom rondom de stores deze richting heeft tijdens de vlucht. Ik zou nog eerder de andere kant op verwachten.

Revell maakt tegenwoordig hele mooie 1/144 kitjes en je hebt deze zeker recht gedaan.
Jammer dat er maar zo weinig van zijn eigenlijk. Ik zoek die C ook nog een keer om als single te maken, maar die is nergens meer te vinden. Leuk om te zien dat er ook een AIM-9X in de kit zit. Ik zou er nog zo'n uitklaptrapje bij hebben gepield denk ik. Briljante vondst vind ik dat.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 06 okt 2011, 03:17

Voordeel is natuurlijk ook dat je er veel van kwijt kan op hetzelfde plankje..
Waanzinnig hoe klein dat oogt in vergelijking met 1/48! Je kan natuurlijk ook heel grote handen hebben..

Leuk kitje hoor!
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 06 okt 2011, 16:23

Zit netjes in elkaar. Het is mij te klein allemaal maar jij hebt er iets fraais van weten te maken.

Ronald

Plaats reactie