1/48 MDD F/A-18C Hornet "Beavis" Nickel 01/VMFA122 Crusaders

de Koning
Contacteer:

Re: 1/48 MDD F/A-18C Hornet "Beavis" Nickel 01/VMFA122 Crusaders

Bericht door de Koning » 22 apr 2010, 17:27

Nadat de primer droog was, verder gegaan.

De BB instrumentenpaneel is onbruikbaar. Het is niet correct voor een -C. Maar aangezien ik ook de Eduard Precolored PE setje heb voor de cockpit, ga ik deze gebruiken. Deze is wel correct.

Tijdens het wegschuren is de afdekplaat achter de cockpit van BB gesneuveld in de stofzuiger. Dat geeft me mooi de kans om ook dit gedeelte van Eduard en BB te combineren. En tot zover, gaat alles voospoedig.

Ook in de BB tub mist e.e.a. Met als grootste eyecatcher de kachel. Deze zat links achter de schietstoel. Deze heb ik zelf gescratched van 0,2 mm looddraad. Eerst omwikkeld om een rond staafje, staafje eruit, plat reepje plastic erin, en platgedrukt. Vastgezet met superlijm, et voila.
Verder heeft de stick aan de onderkant nog een horizontale stang en twee airco-leidingen. En zit er voor de stoel nog een borgingsmechanisme voor het een of ander.
De vloer bij het voetenstuur moest verhoogd worden, en een rail voor het verstelmechanisme is ook gemaakt. Het voetenstuur van PE kan straks op het stangetje gemonteerd worden.

Gr.
Sid

aan de slag..
Afbeelding

de kachel..
Afbeelding

de tub..
Afbeelding

so far.. (net ligt nog los)
Afbeelding
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

mike46

Bericht door mike46 » 22 apr 2010, 17:42

Keurig werk lijkt me. Geeft toch weer een beetje extra zo'n PE netje ipv gewoon plastic.

Michiel

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 22 apr 2010, 19:30

lekker creatief bezig.
Zit dat borgings ding zeg maar nog tussen de stoel en de stuurknuppelstang in?
Volgens mij zit die een beetje ouderwets aandoende horizontale stang van de stuurknuppel nooit in een kit terwijl dit toch wel zichtbaar en een makkelijk te maken detail is
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 02 mei 2010, 19:57

Ja, die borging zit tussen de stoel en de knuppel in. Misschien om de stoel zelf op zijn plaats te houden?

Maar wat is er verder gebeurd? Behalve een hoop zaken buiten, o.a. een 100 jaar oude treurwilg uit mijn tuin laten halen en laten wegfrezen, maar weinig concrete modelbouwgerelateerde zaken.. Anyway..

- Het net opgerold. Eerst het PE verwarmd met een aansteker, daarna is het goed op te rollen. Niet te ver opgerold, dan valt het niet zo op dat de BB avionicabay behoorlijk te klein is.
- Scratchbuilden van een canopy draaipunt, goed zichtbaar als de kap open staat. er moeten nog een aantal details aangebracht op het zwarte gedeelte overigens.
- Spuiten van zwart (Gunze 77 Tire Black) voor de cockpit.. en dat vond ik te licht. Inmiddels zit er een laag Modelmaster A/C Interior Black overheen.
- Navigatielichten aangebracht bovenin de LEX en de 2 flap hinges. Geschilderd, vastgelijmd en passend geschuurd.
- Ondanks dat Hasegawa een zeer goed gelijkend instrumentenpaneel levert, heb ik toch gekozen om de Eduard set hiervoor te gebruiken. Ik weet dat wanneer de instrumenten uit zijn, het gewoon zwarte schermpjes zijn, maar ik kon deze schermpjes niet weerstaan..
- De Aires riemen gemaakt. Nogal omslachtig, ze zijn zo ongeveer werkend.

Gr.
Sid

het net..
Afbeelding

canopy draaipunt..
Afbeelding

Afbeelding

uit de bijbel..
Afbeelding

Hasegawa.. erg goed!
Afbeelding

zwart.. en nav.lights
Afbeelding

de tub.. te licht
Afbeelding

Eduard PE..
Afbeelding

Afbeelding

Aires PE..
Afbeelding

BasG

Bericht door BasG » 02 mei 2010, 20:14

Ik begrijp dat je kiest voor de Eduard PE. Wat een plaatje zeg. Maar zou je niet het luikje voor de external power open kunnen zetten en daar een stekker met kabel aan kunnen maken. Dan heb je toch wat spanning op de kist.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 02 mei 2010, 21:25

echt mooie details.
Dat net is leuk bedacht maar daar moet dan haast wel een crewchief bij komen die daar mee bezig is.
Maar verder echt strak gemaakt.
Toch is dat wel knap van het Eduard team dat ze niet alleen verf op dat PE drukken, maar dat het ook zichtbaar is dat er wat opstaat,bijvoorbeeld bij de MFD's

erikztm

Bericht door erikztm » 02 mei 2010, 22:02

Toch jammer hoor. Van die treurwilg dan. 100 jaar is niet niks. Maar goed, zo'n mooie boom is het nou ook weer niet. Wel weer lekker bezig hier. Interior black is een mooie kleur, maar na een wash enzo zou tyre black ook wel donker genoeg zijn denk ik. Ik heb begrepen dat dat net sowieso niet altijd even goed vastzat, ook niet tijdens de vlucht. En een crewchief kan natuurlijk altijd even de noodzaak voor een klein priv├â┬®-momentje hebben gehad. De schermen zijn machtig mooi. De Hornet heeft een APU dus ook zonder kabel kan het volgens mij wel.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 09 mei 2010, 17:52

Moet ik natuurlijk wel de APU exhaust goed uitboren... :P

De Aires stoel is het meest gelijkend op een SJU-17. Echter zeker niet helemaal correct. De Leg-retainer straps zitten er niet bij, eveneens ontbreekt het groene lusje? aan de linkerkant van het zitvlak. En het metertje aan de binnenkant van het linker thigh-pad is er niet. Uiteindelijk ook de riemen van Aires redelijk erop gekregen.

Tevens wat handletjes gemaakt in de cockpit en alle knopjes etc. een kleurtje gegeven.

Nu nog een drybrush om het geheel te blenden en dan denk ik dat de pit wel klaar is.

Gr.
Sid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 09 mei 2010, 19:00

Mooie details allemaal.

Het groene lusje wat jij zegt is waarschijnlijk net als bij de F-16 een stalen ring die via een staalkabeltje verbonden in met de zuurstoffles aan de stoel.
Een ruk hier aan en de zuurstof uit de flesgaat via een dun slangetje naar de koppeling aan het harnas en dan naar het masker.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 09 mei 2010, 19:47

Lekker strak weer en de riemen liggen er mooi op, dat blijft altijd een gepruts vindt ik. De rode over het zijpaneel vindt ik altijd erg mooi zo.

Ronald

Plaats reactie