1/48 MDD F/A-18C Hornet "Beavis" Nickel 01/VMFA122 Crusaders

erikztm

Re: 1/48 MDD F/A-18C Hornet "Beavis" Nickel 01/VMFA122 Crusaders

Bericht door erikztm » 17 apr 2010, 12:00

De kids boffen maar met die aswolk. Hoe doet de KLM dat eigenlijk met kisten die nu in het buitenland staan te wachten op de retourvlucht naar EHAM? Zijn er standaard kamers doorlopend gereserveerd of moet de crew elke dag weer op zoek naar een kamer voor een nachtje?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 17 apr 2010, 18:41

Op elke bestemming zit sowieso altijd 1 of meer crews. Elke dag zijn er dus x kamers voor ons. Als er geen andere/nieuwe crew binnenkomt kan de oude altijd hun kamer gewoon behouden. Geen probleem dus.

Wat wel een probleem is, is dat wij recht hebben om na 24 uur vertraging naar huis te gaan. Hoe dan ook. Er zijn collega's die al taxi's/boten/treinen nemen om naar huis te gaan... dat geeft weer problemen, als de boel weer opstart..

Niet leuk. Maar morgen weer een kans..

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 17 apr 2010, 19:19

Het recht hebben is 1 ding, maar ik neem niet aan dat de KLM dat ook gaat financieren. En zo'n "john Cleese" loopt aardig in de papieren als je in Sjanghai zit ;)
Ach, ik hoor net dat de KLM inmiddels alweer een kist in de lucht heeft gehad dus het zal wel weer loslopen. En het beroemde verhaal van flight 9 van BA geeft natuurlijk ook al aan dat het -al is het duur- niet altijd meteen kommer en kwel hoeft te zijn zelfs al vlieg je dwars door de dikste concentratie heen: http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 17 apr 2010, 19:35

Yep, KLM financiert dat.. Er zijn natuurlijk ook best wel goede redenen te bedenken dat men toch naar huis wil..

En de KLM heeft ook, net als BA, zo'n akkefietje gehad met de BFC.. Mount Redoubt..

erikztm

Bericht door erikztm » 17 apr 2010, 19:45

Dat hebben jullie dat toch leuk voor elkaar! Had ik niet gedacht trouwens. Het vliegeroverschot zorgt doorgaans wel voor afkalving van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Wel bizar. Je zal maar in Sydney zitten. Dan doe je een dag over het eerste stuk richting huis, en een week over het tweede. Alleen had je twee dagen in die tweede week alweer moeten beginnen op Amsterdam. Lastig. Nou ja, het komt natuurlijk niet maandelijks voor. Hoorde nog wel een leuke op het journaal over de testvlucht van de Lufthansa: "Op die hoogte (3000m) is het onmogelijk om passagiers mee te nemen". :lol: Ik zou het niet hebben voorgelezen als ik Sacha de Boer was.

Edit: Er wordt hier net een opmerking gemaakt: Als je met je kist in China vastzit omdat je niet terug kunt komen (de kist van de heenreis is nog wel weggekomen met de vervangende bemanning) en je gaat na 24 uur met de taxi oid naar huis, dan staat het toestel nog in China en alle bemanningen zijn in Amsterdam. Hoe organiseer je dat dat ding daar weer vandaan komt op het moment dat het luchtruim weer wordt vrijgegeven? Staat het ding daar dan een extra dag stil omdat er eerst een KLM-er met een andere maatschappij richting China moet?

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 18 apr 2010, 10:19

Inderdaad...

erikztm

Bericht door erikztm » 18 apr 2010, 12:19

Duur hoor. :shock: Pakweg 50 kisten die op "1-dag verwijderde" bestemmingen stil staan en geen revenue maken. Maar een mooie kans om wat vergelijkend marktonderzoek te doen.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 20 apr 2010, 20:15

Nog een beetje progressie.. het meeste van de tijd gaat op aan schuren om de SS intakes passend te krijgen..
Hiervoor moet ook een deel van de vleugels worden gezaagd.

Tevens de louvres aan de bovenkant gemaakt van PE. Niet helemaal correct overigens, het horen 5 louvres te zijn, en Eduard heeft er 11 ingestopt.

En de staartvlakken gecorrigeerd. E├â┬®n uitstulping op de linkerkant verlengd, en voor de rechterkant voorbereidingen voor een heklicht? getroffen (bovenste is nu een gat geworden). Tevens de afdekplaatjes gemaakt die aan de buitenkant zaten voor de interne verstevingingsribben.

Verder ben ik wat uit mijn 'hum' door een vervelend mailtje van iemand.
Hebben jullie uit mijn teksten opgemaakt dat ik 'specifiek' dè LHS beschuldig van de lange levertijden van mijn Big Ed setje?

Gr.
Sid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 20 apr 2010, 20:32

Volgens mij heb je de LHS niet eens genoemd, ik herkende toevallig de prijsstickertjes. Beroepsdeformatie denk ik. Overigens ken ik de LHS of hun personeel niet als een instelling of mensen die rancuneuze mailtjes rondsturen. En voor wat het waard is; ik zou 7 dagen eerlijk gezegd ook lang vinden. Erg ruim genomen zou ik zeggen: Bestelling ontvangen: 1 dag. Orderpicking: 1 dag. Verzendklaar maken en verzenden: 1 dag. Bestelling door TNT of wat dan ook: max 2 dagen anders zijn ze hun geld niet waard. Maar het is goed mogelijk dat er omstandigheden zijn geweest waardoor e.e.a. langer heeft geduurd. Ziekte, verlof, rogue postbestellers... het is allemaal mogelijk.
Ik huldig daarom doorgaans het motto dat ik het zelf haal als het enigzins aan te rijden is. En de LHS is voor mij enorm aan te rijden, dus ik heb nog nooit iets vanaf daar laten verzenden.

Overigens, volgens mij is het inderdaad een heklicht. Ik had wel een iets naadlozere oplossing verwacht van SS trouwens. Stukken uit de vleugel zagen? :shock:

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 20 apr 2010, 21:10

Ik had niet verwacht dat er een stuk uit de vleugel gezaagd moet worden.
Dat wordt dan voor mij ook zagen
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Plaats reactie