1/48 MDD F/A-18C Hornet "Beavis" Nickel 01/VMFA122 Crusaders

Bertvdm

Re: 1/48 MDD F/A-18C Hornet "Beavis" Nickel 01/VMFA122 Crusaders

Bericht door Bertvdm » 13 apr 2010, 20:04

Mooie update.

Ik heb zelf die dozen al zolang niet meer in de hand gehad dat ik eigenlijk niet meer weet of de metalen wielpoten in de kit zitten of niet?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 14 apr 2010, 04:55

De main gear struts zijn van witmetaal, en past vooralsnog ook goed in Aires.

De Mo-tip kreeg ik van een vriend van me, die zweert erbij. Dus ik ben benieuwd. Ik heb het nog niet gebruikt i.c.m. scriben, maar ik laat het je weten. Ik ben zelf ook op zoek naar goed spul, juist voor het scriben.

Ik zit nu in Tokyo, en ben pas morgen weer terug. Updates zullen nog even moeten wachten...

Gr.
Sid
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 14 apr 2010, 18:04

Zoveel ruimte aan boord, zo lang op de AP en dan niet je bouwspullen meenemen... :lol:
Ik neem aan dat jij dat Tamiya Light Curing Putty al getest hebt?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

BasG

Bericht door BasG » 14 apr 2010, 18:23

erikztm schreef:Zoveel ruimte aan boord, zo lang op de AP en dan niet je bouwspullen meenemen... :lol:
Ik dacht het en jij schrijft het. :lol:

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 15 apr 2010, 02:15

Sinds een paar jaartjes doe ze bij sekjoeritie wat moeilijker over mesjes en chemische stofjes..

Ruimte aan boord klopt wel :D

Nee Tamiya Light Curing Putty ken ik niet. Ben wel van plan Mr.Putty te gaan proberen wanneer ik het kan vinden.

Gr.
Sid

erikztm

Bericht door erikztm » 15 apr 2010, 17:14

Flauwe lui. Bovendien hoort het meeste wat wij gebruiken zonder meer in een weluitgeruste EHBO koffer. Scalpels, tangetjes, zaagjes, masking tape en superlijm.... Zelfs voor de compressor en airbrush (inclusief naald) kan ik nog wel wat medische redenen verzinnen. De verf wordt lastig maar ach; acryl moet wel kunnen in de handbagage.

MrPutty is een prima putty maar droogt ook gewoon als putty op. Heb het weleens gebruikt. Het is hetzelfde spul als hun dissolved putty, maar dan een stuk droger. Ik dacht dat die LC Putty meer gel-achtig was. Ik weet dat je prachtig kunt scriben en fijn kunt schuren op Bison 2-comp lijm, maar dat is als vuller weer niet ideaal en het droogt 3 dagen lang...

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 16 apr 2010, 20:15

Zeker flauw, met name als je weet dat wij twee vreselijk scherpe bijlen in de cockpit hebben liggen.. en bovendien is, denk ik, het grootste wapen dat we behoorlijk goed kunnen mikken met een 74.. ach, het is jammer.. dan maar speurwerk op internet en boeken lezen op mijn werk..

Mr. Putty heeft twee nieuwe putties uit.. PRO-H en PRO-L.. die wil ik nog te pakken krijgen..

Vandaag dan de nose-gear wheel well bay van Aires passend gemaakt. Paste toch weer -als vanouds- heel slecht..
Rekening houdend met de bovenkant romp en de neus. Een hoop dryfitting dus. Enfin, het zit er wel in. Er is nog wel een klein stukje restauratiewerk nodig.

Ook zojuist nog wat geschuurd.

En de bestelling is ook binnen.. 7 dagen later..

Gr.
Sid

Isracast Litening Pod en LAU-117/A Launchers..
Afbeelding

Big ED en Aires SJU-17 stoel..
Afbeelding

Aires nose-gear wheel well bay.. (de 'hap' moet nog gerestaureerd worden)
Afbeelding

dryfit..
Afbeelding

schuurwerk..
Afbeelding

oude vents dicht geplamuurd..
Afbeelding

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 apr 2010, 20:46

Dat resin materiaal mag dan niet altijd goed passen, maar die gasten krijgen het wel voor elkaar om prachtige details te maken in die wielbakken en het ook nog eens te produceren.
Wat een mooi setjes antennes heb je daar bij elkaar gezet, ben je niet bang dat je die er tussentijds afstoot?
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 16 apr 2010, 21:18

Och, je bent nu sowieso een paar dagen vrij, dus je kunt lekker doorgaan.

Ik zie in die Aires wells inderdaad allerlei dingen die ik zonder schotje voor onmogelijk houd. Zeker nu ik iets soortgelijks heb geprobeerd te maken en te gieten. Geen idee hoe ze het doen maar ik kan het -nog- niet.

Je zult neem ik aan wel een adapter moeten maken voor die Litening pod of zit er nog iets bruikbaars in het zakje? Ik neem tenminste aan dat hij geen standaard AIM 7/120 aansluiting heeft.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 17 apr 2010, 07:47

Dat setje met antennes moest ik wel plaatsen. Het zit vast aan de inmiddels dichtgeplamuurde vents daarnaast. Heel ver steken ze gelukkig niet uit, dus hopelijk gaat het goed..

De Litening pod komt onder station 5, het c/l station. En hangt volgens mij (moet ik nog wel checken) zo zonder LAU-xx aan de c/l pylon. En die pylon zit in de Hase doos. Alhoewel, Hase heeft de oude pylon geleverd, ik moet er nog een schuine voorkant aan maken.

Dit weekend de kids, dus nog even geduld..

Gr.
Sid

Plaats reactie