Foto's op het forum plaatsen, een How-to.. versie 2.0

Alles wat je wilt weten over de werking het forum!
Plaats reactie
Remy

Foto's op het forum plaatsen, een How-to.. versie 2.0

Bericht door Remy » 22 feb 2016, 19:46

Gezien het nog niet voor iedereen duidelijk is wat de beste, en makkelijkste, manier is, hierbij een korte workflow.

Onder het tekstvak wat je gebruikt voor het schrijven van je tekst bevindt zich een veld waar je foto's (bijlage's) kunt selecteren welke op je harde schijf staan.

Klik op -> bestand kiezen -> selecteer de foto welke je wilt uploaden -> klik op openen.

Klik nu op add the file en je zult zien dat de geselecteerde foto wordt ge-upload, er opent een pop-up schermpje waar je de status van het uploaden kunt zien.
Als de upload klaar is sluit het pop-up scherm.

Nu bevindt er zich een kopje Attachments onder je tekstvak, hier zie je ook je, laatst ge-uploade, foto staan met een knop Place inline.

Zorg ervoor dat de cursor zich op de plek in het tekstvak bevind waar je je foto wilt plaatsen en klik vervolgend op Place inline.
In het tekstvak, op de plek van de cursor, komt het volgende te staan: attachment=0]jouwbestand.JPG[/attachment]

Uiteraard zijn er nog andere mogelijkheden om foto's te plaatsen, bijvoorbeeld via Flickr waar je de BBcode van de foto in het tekstvak kan plakken.
Mocht ├®├®n van jullie hier meer van willen weten, laat mij het weten en ik zal daarvoor ook een How-to plaatsen.

Aanvullingen / correcties zijn meer dan welkom!

Remy.

Marco_Lips

Re: Foto's op het forum plaatsen, een How-to.. versie 2.0

Bericht door Marco_Lips » 20 mar 2016, 23:07

Bedankt voor het plaatsen van deze work flow Remy. Ik heb verder niet gelet op waar de cursor stond bij het uploaden van mijn foto's. Daarom stonden ze in verkeerde volgorde, ik zal er op letten de volgende keer.

darka76

Re: Foto's op het forum plaatsen, een How-to.. versie 2.0

Bericht door darka76 » 21 mar 2016, 15:19

Is er een mogelijkheid om je tekstvak altijd zichtbaar te hebben waar je bezig bent? Ik moet nu de website scrollen en het tekstvak is buiten beeld. Althans dat waar je typt. Dat werkt zeker met grotere berichten vaak lastig

Plaats reactie