foto's uploaden

Alles wat je wilt weten over de werking het forum!
Bertvdm

foto's uploaden

Bericht door Bertvdm » 12 feb 2012, 22:03

Dank zij de een nieuwe update van Coppermine is het uploaden van meerder foto's te gelijk niet meer mogelijk.

Ik kan het niet fixen in elk geval
Mooi rottig, begin er sterk over te denken de plug er uit te trekken.
Elk keer is er wat anders, en kan er niks mee.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Re: foto's uploaden

Bericht door erikztm » 12 feb 2012, 22:22

Er is een remedie voor las ik op het net; het zou gaan om het toevoegen van wat code in een script. Een en ander had te maken met het overschrijven van de album permissies waardoor het lijkt alsof er een tweede ingelogde sessie wordt opgestart of de eerste ingelogde sessie alweer is afgelopen. Google maar eens op "Error 403 upload". Het komt me wel een beetje voor alsof Coppermine elke keer een (beta?) update uitbrengt of doet, waarbij niet of niet voldoende is getest, zodat ze door de gebruikers de bugs kunnen opsporen. Dat is goedkoper dan het eerst zelf testen en fixen, maar enorm veel gebruiksonvriendelijker. Mocht je zelf deze aangeleverde update hebben gedaan, dan zou ik met de volgende in elk geval een tijdje wachten totdat ook op internet iedereen ervan overtuigd is dat het werkt. We willen denk ik niet nog eens de halve inhoud van het forum verliezen. Ik vraag me toch af hoe ze dat op andere fora, met andere software, oplossen. ARC en Britmodeler bijvoorbeeld. Ik wil het forum in elk geval niet missen, dus als je een ledenbijdrage wilt om duurdere, betere of stabielere stoftware te kunnen gebruiken, dan ben ik voor.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 13 feb 2012, 18:02

Die error is 1 probleem, het tweede is de schijfruimte.
Het data verkeer stelt niks voor alleen de te gebruiken schijfruimte is vrijwel opgebruikt.
Ik kan wel naar een ander hosting pakket, dat kost een paar tientjes meer per jaar.
Wie een donatie wil doen mag dat sturen naar mijn paypal rekening :lol:

ik heb maar direct een upgrade aangevraagd, ben benieuwd wat dat opleverd.
Alleen vermoed ik dat dit voor het uploaden van de foto's nog niet echt gaat helpen.
Dan zal er eerst een nieuwe update voor Coppermine moeten komen.

BasG

Bericht door BasG » 13 feb 2012, 19:56

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid imageshack. Dat lijkt me dan ook een prima alternatief hoor.

erikztm

Bericht door erikztm » 13 feb 2012, 23:09

Het heeft wel wat om alles op 1 plek te houden en het niet web-based te doen. Zo kun je ook de permissies wat beter regelen; als Imageshack morgen hotlinking verbiedt, dataverkeer gaat beperken of berekenen en dat ook met hosting doet, dan moet je per s├â┬® weer verkassen. Zelf de zaak in de hand hebben lijkt me onafhankelijker en dus beter. Alleen kom je dan zo nu en dan voor dit soort problemen te staan.

@Bert; ik bedoelde meer een totaal ander programma. Mogelijk dat een iets duurdere suite een betere ondersteuning biedt dan Coppermine. Als je serieus bent over die donatie, PB mij dan even het adres wat je voor Paypal gebruikt.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 13 feb 2012, 23:20

Ik heb er niet genoeg vestand van maar ook geen zin in om diep in die materie te duiken.
Het systeem werkte prima, en opzich werkt het nog steeds.
iets wat goed werkt zou je niet moeten veranderen, maar daar is blijkbaar niet iedereen mee eens.

Als er iemand is die graag eens in de instelling wil kijken dan mag dat best maar dan moet je me een e-mail sturen.

erikztm

Bericht door erikztm » 13 feb 2012, 23:33

Ik ben het met je eens. If it ain't broken... je ziet het helaas vaak met updates. Nieuwe features die erbij komen waardoor het allemaal zwaarder, gecompliceerder en -meestal- trager en ongemakkelijker wordt. Ik ben wel benieuwd naar de instellingen. Ik heb er ook geen verstand van, maar wie weet kan ik op onderdelen verder zoeken bij andere gebruikers die deze problemen hebben en anders zeuren we Coppermine gek om een oplossing. Schijfruimte veroorzaakt dit probleem niet, en het is natuurlijk prachtig dat we die mooi vullen. Anders staat het maar te verstoffen in mapjes op onze eigen PC's. Mail me even via wie je dit Coppermine pakket hebt aangeschaft. Niet geschoten enzo...

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 18 feb 2012, 12:26

Het uploaden vana meerdere foto's tegelijk gaat weer prima bij mij.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 18 feb 2012, 12:40

Dat is het belangerijkste.
De layout is niet meer het zelfde maar kan dat niet meer zo krijgen als het was.

erikztm

Bericht door erikztm » 18 feb 2012, 16:18

Ik dacht dat alles nu weer een beetje in het reine was.
Kunnen jullie dat even testen?

Plaats reactie