1:48 F-5B TuAF classic Airframes

erikztm

Re: 1:48 F-5B TuAF classic Airframes

Bericht door erikztm » 26 feb 2013, 22:01

2 schone onderbroeken, een paar extra sokken, tandenborstel en een flesje aftershave...voor de rest wordt door de ontvangende partij gezorgd verwacht ik... ik denk dat de meeste ruimte ingenomen wordt door de sjaaltjes, vlaggetjes en overige merchandising die ze altijd meezeulen naar die shows. Maar goed, maakt ook niet uit. Het ziet er wel uit als een napalmcontainer, maar dan eentje zonder externe ontsteking.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

erikztm

Bericht door erikztm » 27 feb 2013, 15:34

Ik kwam ineens dit plaatje tegen...

Afbeelding

Wat in tegenspraak lijkt te zijn met de eerder gevonden info van die stoel, want ik zie toch echt een parachute op de rug van deze aspirant-vlieger op Sheppard èn een kist met deze headbox-stoelen. Blijft over dat er destijds wellicht een stabilizing chute in gezeten heeft?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 27 feb 2013, 17:18

ik heb geen idee wat het precies is, op deze foto kan je in de kast kijken, maar of daar een stabilisatie parachute in moet of wat ook kan ik er niet van maken
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 27 feb 2013, 17:38

Zo te zien in elk geval een parachute. Die riemen lijken mij ook van die vertragingsbandjes te hebben om de schok geleidelijk te dempen. Dat verwacht je wel op een abseil-lijn of iets dergelijks voor mensen, maar niet op een stabilizing chute. Wie weet komen we er nog eens achter, maar voor de bouw heb je die info gelukkig niet nodig ;)

pieter

Bericht door pieter » 27 feb 2013, 21:26

mooi onderwerp weer!!
mooie camo,zal mooi staan tussen al dat grijze geweld.
ik vind zo'n tweezitter toch ook wel erg mooi hoor!

pieter

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 27 feb 2013, 21:52

Het is wel zo als je eenmaal de Kinetic gedaan hebt, dan is dit maar een simpel stuk plastic
Uiteindelijk zal er wel een F-5 staan maar ik moet nog wel wat onderdelen er bij zoeken zoals bijvoorbeeld de wieltjes

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 28 feb 2013, 08:48

Wat is er mis met de wielen vraag ik me meteen af?
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 28 feb 2013, 17:41

ik heb royal resin wielen voor de F-5E besteld, als ik ze nog kan krijgen doe ik die er onder want die lijken gewoon beter dan de plastic rondjes uit de doos
En ik heb ook een Eduard Kinetic PE setje gekocht voor de wieldeuren enz.
Er zitten erg mooie take-off deuren in die je los kan zetten, die onderdelen ga ik gebruiken voor de Kinetic kit die in DoubleDutch uitvoering gaat worden.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 03 mar 2013, 20:32

wat plaatjes van werkzaamheden

Vleugels in elkaar gezet en de LEF er uit gezaagd, daarna met een stripje evergreen weer beter passend gemaakt.
Bij de TEF is het bobbeltje vervangen door een iets ander stuk plastic dat de actuator moet voorstellen.(op de foto nog niet aanwezig)
Afbeelding

Instrument paneeltjes zijn simpel zoals die in de F-5 simpel zijn, maar wel veel klokjes in verband met de twee motoren.
De rudder/rem pedalen zijn nog niet aangebracht.
Afbeelding

In de neus zie je een twee componenten putty die nodig is om de wielbak in de juiste positie te zetten en vast te lijmen.
Nergens in de kit zie je uitlijning pinnetjes of wat dan ook.
De neus wielbak moet je dus maar zien te fixeren en dat gaat met putty of welk zacht materiaal dan ook prima.
De cockpit kuipjes zijn gedetailleerd, met een mooie trotlle en stickboot en kaartenbak.
De achterste cockpit is het zelfde als de A met een B type instrumentpaneel.
Afbeelding

De achter onderkant heeft twee vreemde gaten die gedicht zijn en twee inlaten die gefabriceerd zijn.
De Turkse F-5B heeft geen remhaak en geen luchthappers zover ik kan vinden.
Afbeelding

BasG

Bericht door BasG » 03 mar 2013, 20:51

Hou je in die neus nog wel genoeg plek over voor wat lood, of is al dat resin en putty voldoende om het neuswiel op de grond te houden?

Mooie strakke ip's trouwens.

Plaats reactie