1:48 NF-5A Kinetic 315sqn

Bertvdm

Re: 1:48 NF-5A Kinetic 315sqn

Bericht door Bertvdm » 31 aug 2012, 19:59

Het is inderdaad bruin met wat groen, het grijs is het zelfde met wat lichtgrijs er door.
Het ziet het er weer niet iets anders uit.
Op de centerline tank kun je de "originele" kleuren zien.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 31 aug 2012, 22:56

Hij is zelfs nog wat uitbundiger gespoten als de Kinetic, maar het staat hem verdomd goed.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 03 sep 2012, 21:49

weer een update vanavond.

Een sludgewash zit er op, donkergrijs heb ik daar voor gebruikt
De deurtjes er aan gehangen, het deurtje aan de voorwielpoot moet nog verder aangepast worden.
Het kan trouwens zijn dat ik het niet helemaal bij het rechte eind heb wat dat deurtje betreft maar daar ben ik nog niet 100% zeker van.
De RB-dipender heb ik voor de foto even er onder gehangen, die kan er ook zo weer af.
Door middel van twee pennetjes hangt hij er onder.
Maar nog zat te doen.

Ik heb LBoerman gevraagd of hij de licht grijze versie ook uitbrengt, dit is zijn reactie:

grijze komen ook nog wel, ik heb ze natuurlijk eerder uitgebracht, maar de 'grijze' liepen een heel stuk minder dan de 'tradionele' outfit.
Ik kon nog niet over het model beschikken toen ik aan het voorbereiden was, en ik moest stoeien met de ruimte vandaar.

Met name voor de laatste jaren heb je de witte decals wel nodig.

de plaatjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze heeft nu ook de decals er op
Afbeelding

BasG

Bericht door BasG » 03 sep 2012, 22:54

Bert, het is werkelijk een wonderschoon model aan het worden. Die dispencer is mooi geworden en staat er goed onder.

En nu, nu ben ik er ziek van dat ik hetzelfde model bouw als jij, want jij zet gewoon even de standaard neer hier. Iets als master en apprentice, maar Bert, ik schik mij in die rol hoor en heb gelukkig veel bij je kunnen spieken.

erikztm

Bericht door erikztm » 04 sep 2012, 01:35

Daar is-ie toch mooi van opgeknapt. Schitterend! Zonder twijfel de mooiste NF-5A die ik tot dusverre in model gezien heb en ik heb er in de jaren toch ook heus wel een paar voorbij zien komen. Wat Bas al zegt, jij legt hier de lat weer wat hoger hoor.

Ik zou trouwens niet weten wat er met dat deurtje loos is. Zo te zien klopt dat gewoon. Dat kleintje dan hè, die grote zal een iets ander binnenwerk hebben gok ik. Ik gok dat de landingslichten ook uitgeklapt gemonteerd worden?

Maak jij trouwens nog dat alu randje vooraan de zwarte intake-plaat?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 04 sep 2012, 08:57

Heel erg mooi inderdaad. De postshading is bijzonder goed gelukt! Het geeft het geheel zoveel meer 'echts'. Ook de oude NF-5 is behoorlijk opgeknapt vwb levendigheid. Fraai!!

Kan niet wachten tot het duo af is..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 04 sep 2012, 16:55

BasG schreef: En nu, nu ben ik er ziek van dat ik hetzelfde model bouw als jij, want jij zet gewoon even de standaard neer hier. Iets als master en apprentice, maar Bert, ik schik mij in die rol hoor en heb gelukkig veel bij je kunnen spieken.
Niet overdrijven, behoudens de tiptanks en de dispender is er niks bij wat jij of een ander niet zou kunen doen want het zit allemaal in de kit.
Het spuiten in deze is ook niet moeilijk want je kan het schema gewoon afplakken, het is een strak patroon.
Ik vermoed dat die van jouw straks er net zo uit ziet.
erikztm schreef:Ik zou trouwens niet weten wat er met dat deurtje loos is. Zo te zien klopt dat gewoon. Dat kleintje dan hè, die grote zal een iets ander binnenwerk hebben gok ik. Ik gok dat de landingslichten ook uitgeklapt gemonteerd worden?
Maak jij trouwens nog dat alu randje vooraan de zwarte intake-plaat?
Op dat deurtje kom ik terug. (met foto's)
de lampen worden uitgeklapt geplaatst maar moeten nog iets aangepast worden, met een plaatje er achter.
Het aluminium randje komt er ook op.

BasG

Bericht door BasG » 04 sep 2012, 18:28

Niet zo bescheiden Bert, dat ding van jouw is zo strak gemaakt, daar kan ik niet aan tippen. Compliment accepteren en doorbouwen, haha. En ik ga mijn best doen.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 04 sep 2012, 19:49

De meeste kisten hebben een deurtje dat lijkt op de onderste foto.
Dat is trouwens een NF-5B poot.

Op de eerste foto lijkt het of er een hapje uit de onderste strip is, en het lijkt mij dat het deurtje uit de kit ook dat hapje uit de onderste strip heeft.

Het is niet makkelijk te zien, en op foto's van de kisten van de Turkisch Stars zie ik ook rechte openingen in de deurtjes.
Maar op enkele foto's van Millspotters zijn ook die aparte deurtjes te vinden.

Afbeelding

Afbeelding

pieter

Bericht door pieter » 04 sep 2012, 20:18

werkelijk een prachtig duo!!!

heb ook wel zin eens zoiets te doen ,de kleuren combi is fantastich!!

pieter

Plaats reactie