1:48 F-15B/D hasegawa

Bertvdm

Re: 1:48 F-15B/D hasegawa

Bericht door Bertvdm » 30 apr 2010, 09:52

Zo zie dan maar.
Wel mooi dat je ze eens naast elkaar kan leggen.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 30 apr 2010, 10:06

Ik heb zelf de Academy C/D ook nog liggen en dat is een prima kit. Ik heb een tijd terug ook eens een C gebouwd van Academy, met die draak. De Academy heeft alleen als puntje dat de motoren iets te hoog liggen op de romp, de ronding daarvan is iets te bol en zou vloeiender moeten lopen. De intakes vond ik dan wel weer goed qua constructie en de motoren (zonder feathers) zijn erg fraai voor een standaard kit.

Ronald

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 30 apr 2010, 16:21

kleine update op deze natte en kille koninginnedag

Het E frontpaneel is nu veranderd in iets wat meer op een C/D type lijkt. dit doormiddel van wat Mike Grant instrument decals.
Deze decals, die ik met mijn punch and die setje uit het decal velletje tik zijn ook op het achterste paneel te zien
Je ziet dat ik het rooster van de heatexchanger heb beschadigd, moet ik wel een PE rooster op zien te krijgen.
Afbeelding

Dryfit van de rechter inlaat, met een beetje werk kan dat best goed worden
Afbeelding

Ik moet zeggen zo valt het nog niet tegen, en is dit wel wat ik voor ogen heb.
Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 30 apr 2010, 16:35

De zon is hier vanmiddag zo ver doorgebroken dat er een ijsje aan te pas moest komen om Sam wat op te frissen na een rondje wandelen. Ziet er netjes uit die cockpit, alleen vraag ik me af hoe je de schade aan dat roostertje voor elkaar gekregen hebt. Ik hoop dat de staart nog los op de kist staat? Ik zat trouwens net een filmpje te bekijken van de start-up van een F-15. Die inlaten bewegen nog aardig rap moet ik zeggen. Een keer knipperen en je mist het.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 mei 2010, 11:40

Ik heb de Two Bobs decals binnen, maar of ik dat nu wat aan heb weet ik niet.
Voor de LN kist kan ik mischien beter de DD Soesterberg decals gebruiken.
Ben al wel bezig geweest om nieuwe launchers met adapter te maken zoals die nu aan de F-15 zit.
Ik zou ze bij Shull24 kunnen bestellen maar dan ben ik weer anderhalve week verder.
De grap is dat op de site van Shull24 de handleiding van die launchers precies in 1:48 is dus ben ik zelf maar aan het klussen geslagen.
Nu de master klaar is kan ik ze gaan dupliceren want ik moet er wel 4 hebben in totaal.
En dan kan de lading bestaan uit 1 ACMI pod rechtsbuiten, twee AMRAAM aan de binnenste rails en 1 AIM-9 aan de linker buitenrail en twee brandstoftanks.
Centerline blijft leeg.

Jan P

Bericht door Jan P » 01 mei 2010, 14:27

Heb zelf de LN decals van Afterburner, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Launchers zijn inprincipe Lau 129's, alleen waar bij de lau129 een uitsparing is voor de adapter is de Lau128 vlak. Heb je de adapter (Bru nog wat) tussen pylon en launcher zelf gemaakt? (ja dus lees ik net) Adapter is iets anders dan de adapters die in de doos zitten.

Suc6 maar weer.

Jan

erikztm

Bericht door erikztm » 01 mei 2010, 14:36

Ik neem aan dat je de launcher wel al had en dat je alleen het adaptertje hebt hoeven te maken? Trouwens wel typisch dat de 9x een ander attachment point heeft dan de 9L. Hij maakt wel heel mooi spul, die Shawn Hull. De launch rails hebben echt veel detail, net zoals de pylon voor de korte ALQ die hij ook heeft.
Ik zag trouwens tot mijn grote verbazing dat de vorige eigenaar van de Hase F15C er nog vier tanks uit een andere kit bij had gedaan. Heel goed. Die kun je nooit genoeg hebben.
Ik hoop dat ik nog genoeg rubber heb straks voor een paar exemplaren in 1/32. Voorlopig gaat er heel veel in die Harrier zitten, maar ik heb de onderdelen bijna klaar.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 mei 2010, 15:00

Adapter is iets anders dan de adapters die in de doos zitten.

Er zit wel zodanig veel verschil in de adapter dat ik dat perse wel moest aanpassen, het was op zich niet zo moeilijk te maken.

Ik neem aan dat je de launcher wel al had en dat je alleen het adaptertje hebt hoeven te maken? Trouwens wel typisch dat de 9x een ander attachment point heeft dan de 9L. Hij maakt wel heel mooi spul, die Shawn Hull. De launch rails hebben echt veel detail, net zoals de pylon voor de korte ALQ die hij ook heeft.
De launcher had ik al wel van Shawn, de adapter niet.
Inderdaad hij maakt mooi spul, daar wordt je soms wel een een beetje hebberig van.

Ik zag trouwens tot mijn grote verbazing dat de vorige eigenaar van de Hase F15C er nog vier tanks uit een andere kit bij had gedaan. Heel goed. Die kun je nooit genoeg hebben.
Ein ik dacht dat ik er nog een over had van de F-15C die ik heb staan met alleen de center line tank er onder, maar ik kan een deel niet weer vinden.
Nu blijkt dat ze tegenwoordig toch heel veel met alleen de winktanks vliegen dus heb ik genoeg.

erikztm

Bericht door erikztm » 01 mei 2010, 15:41

Die adapter is een splintertje plastic zo te zien. Valt nagenoeg weg tegen de rest ook nog. Ik moest echt twee keer kijken voordat ik zag dat hij zijn eigen puntje heeft.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 01 mei 2010, 18:58

Een niet zo'n moeilijke opgave volgens mij.
origineel boven, schoongemaakt resultaat onder. je kan wel zien dat het een Lau-129 betreft maar met een beetje plamuur kan zelfs dat weg gepoets worden.
Afbeelding

Onder tussen heb ik al een doosje met onderdeeltjes van rest resin.
Afbeelding

Plaats reactie