1:48 F-15B/D hasegawa

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

1:48 F-15B/D hasegawa

Bericht door Bertvdm » 26 apr 2010, 21:46

even een vraag.
Ik heb even de S-14 aan de kant gelegd en heb een F-15E gevonden tussen de dozen die ik al ooit eens tweedehands heb overgenomen.
Dit is een Hasegawa kit, waar al aan was begonnen maar niet te veel.
Het is waarschijnlijk een F-15B met wat dingetjes er bij, dus er kan wat aan mankeren.
In de cockpit had ik al gevonden dat er geen joysticks voor de WSO in zaten.
Is er iets met betrekking tot het exterieur waar ik zeker aan moet denken?


Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Ronald1903
Berichten: 1105
Lid geworden op: 01 jun 2009, 08:36

Re: 1:48 F-15E

Bericht door Ronald1903 » 27 apr 2010, 11:51

Ik weet zo de verschillen niet 1-2-3 op te noemen maar je zult zeker wat aan dit artikel hebben:
http://www.arcforums.com/forums/air/ind ... try1879246

Wordt mooi in beschreven hoe een moderne F-15e eruit moet zien. Het is dan wel voor een Revell kit maar er staan best wat hulpzame dingen bij.

Cockpitlayout, is die ook niet anders bij een F-15e?

Ronald

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-15E

Bericht door Bertvdm » 27 apr 2010, 16:42

die link is inderdaad wel makkelijk
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Jan P
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 jun 2009, 11:00

Re: 1:48 F-15E

Bericht door Jan P » 27 apr 2010, 16:42

Hey,

Weet niet of je de Revell "E" hebt, maar die zou je kunnen gebruiken als voorbeeld. En dan inderdaad dat linkje op ARC of Z5 er bij en je kunt een "up to date" E maken. Wielen van Royale resin, misschien een andere pit?

Jan

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 F-15E

Bericht door erikztm » 27 apr 2010, 18:12

Er is in elk geval een setje decals voor de Lakenheath kisten, dus dat mag alvast het probleem niet zijn. Ik ken de Hase E niet maar ik kan me voorstellen dat hij niet zo gek veel zal verschillen met die van Revell. Beter gezegd, het was opvallend dat Revell ineens met zo'n perfecte E komt zonder dat ze een A/C of een B/C/D van dezelfde kwaliteit hadden. Als je een paar sprueshots plaats kunnen we eens iets vergelijken want die van Revell heb ik hier wel liggen.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-15E

Bericht door Bertvdm » 27 apr 2010, 19:04

Ik zal wel wat foto's maken van de onderdelen.
Die gene waarvan de kit was heeft al vrij veel van de spreu gehaald.
Cockpit zat al deels in elkaar die heb ik over geschilderd.
Eerst even koffie drinken. :lol:
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

mike46
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jun 2009, 07:48
Locatie: Hollum

Re: 1:48 F-15E

Bericht door mike46 » 27 apr 2010, 19:41

Ik ken de Hasegawa niet. Dingen die ik zo kan bedenken staan wel in het topic dat Ronald gaf.
Ik zit te denken aan de lanceerrails. De wielen zijn breeder dan zijn air2air broertjes. Je kunt die van RR aanschaffen, ik heb ze liggen en ze zien er goed uit. Het is ook op te lossen door tussen de wiel helften een plaatje evergreen te plakken, zoals ik het zelf bij mijn laatste gedaan heb. Omdat de wielen breeder zijn, zijn de wieldeuren niet vlak maar die zijn dikker dan de originele.
Als je, je echt in de Strike eagle gaat verdiepen dan zijn er ook behoorlijke verschillen in in antennes en het voorste afwerppunt aan de CFT. Alles weer afhankelijk van het block dat je gaat bouwen.
Wel serial gaat het worden?

erikztm
Berichten: 3613
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:48

Re: 1:48 F-15E

Bericht door erikztm » 27 apr 2010, 20:10

Niet alleen de wielen zijn breder. De neuswielpoot is steviger (extra strip erop meen ik) en de hoofdpoten staan iets schuiner. Ook heeft de E een andere antenne bovenop de staart, en de RWR's achterop de puntige gedeelten naast de uitlaten zijn aandachtspuntjes. De backseater van de E heeft allemaal mooie schermpjes, de B-GIB niet. Gezien de electronica zal er in de ventilatie achter de cockpit ook wel het eea veranderd zijn. De CFT's zitten niet naadloos op de romp maar met rubber afdichtstrips die je ziet zitten. Dat was het -uit mijn hoofd- wel zo'n beetje dacht ik.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

mike46
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jun 2009, 07:48
Locatie: Hollum

Re: 1:48 F-15E

Bericht door mike46 » 27 apr 2010, 20:46

Och en als we toch bezig zijn, er zit ook nog een extra gewicht op het neuswiel om trillingen tijdens take-off te voorkomen ;)

Michiel

Bertvdm
Berichten: 2853
Lid geworden op: 16 mei 2009, 21:06

Re: 1:48 F-15E

Bericht door Bertvdm » 27 apr 2010, 20:56

Ik heb het boek van "Jackmetlampy" daar staat ook wel het een en ander in.
Maar al met al ik vrees dat dit Hasegawa kitje slecht een iets geupdate B/D is

Cockpitje lijkt op een E maar klopt niet
Afbeelding

De fairing om de arrestor hook klopt dacht ook niet
Afbeelding

hoogte en richtings roeren zijn dacht ik wel goed
Afbeelding

Inlaat was al in elkaar gezet.
Wel redelijke uitlaten waarvoor PE in de kit zit.
Pods zijn vrij simpel
Afbeelding

CFT, kan wat aan gedetaileerd worden
Wielvelgen lijken op zich wel goed voor een E
Afbeelding

Nog wat spul uit mijn eigen vooraad bak.
Rocketbomb dispender, Sniperpod en pod uit de Hasegawa weapons doos, wat ik kan gebruiken
Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Plaats reactie