1/48 Hasegawa RF-16a Klu KLAAR

Bertvdm

Re: 1/48 Hasegawa RF-16a Klu KLAAR

Bericht door Bertvdm » 15 mei 2012, 21:01

Een van de juist bepalende dingen bij de KLu F-16 is het schema.
Het donkere grijs loopt in een bocht van het punt van de canopy naar het begin van de LEF.
Bij jouw zit dat te ver naar voren zodat het ejection driehoekje op de rand zit, op de foto kun je zien dat die juist voor het donker grijs zit.
Juist die vroege kisten hebben dat.
Zoals je mischien wel gezien hebt op enkele foto's van een tijdje geleden hebben de Yanks daar iets mee gedaan en hebben een kist in de USA gespoten die er nu wat anders uit ziet.
Maar goed jij noemt al veel punten op die hoef ik niet meer te herhalen.

Wat de EF2000 betreft dan zou ik zeker voor een RAF versie gaan met hun squadron kleuren, die Duitse kisten zijn vreemd van kleur.

Met name deze vind ik zelf wel wat hebben. die kan je dus ook vol hangen met bommen en een targeting pod als dat nodig is.
Royal Air Force Typhoon FGR4 from 11sq. (ZJ933/DF), on final for RWY24 after another mission during Frisian Flag 2012. Note the 36x Paveway II mission marks applied below the cockpit from the recent "Operation Ellamy" campaign over Libya tekstje heb ik er even bijgezocht voor de info
Afbeelding

Afbeelding
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

BasG

Bericht door BasG » 15 mei 2012, 22:44

Bertvdm schreef:Een van de juist bepalende dingen bij de KLu F-16 is het schema.
Het donkere grijs loopt in een bocht van het punt van de canopy naar het begin van de LEF.
Het is wel juist gespoten, maar ik ben er achter dat wat je ziet slijtage is. Op dat punt, tot aan de LEF, pak ik hem vast met mijn jatten. Hij loopt iets te ver door naar voren en dat is zonde inderdaad.

Die Engelse Typhoons worden wel mooi vies en de verf verweerd inderdaad wel iets. Op beide kisten zie dat een paneel, aan de zijkant achter de cockpit, iets lichter is als de rest, met daarachter een mooie vieze rand. Dat is wel mooie informatie en geeft wat mogelijkheden. Ik heb op reviews wel gelezen dat de inlaat een uitdaging gaat worden, daar maar wat gas terug nemen en kijken of ik dat knap kan aanpakken.

erikztm

Bericht door erikztm » 16 mei 2012, 03:33

Ik bedoelde de witte decals op de zijkant van de radome en de beide zwarte rondjes op de linkerkant van de intake, ongeveer daar waar de air data probe hoort te zitten die ik eigenlijk mis op het model. Nou ja, mis...pas nadat ik de vergelijkende foto heb bestudeerd hè. We moeten wel realistisch blijven. Als je nou echt een uitdagend en origineel schema voor die typhoon wilt, dan kan ik mat zwart aanbevelen. De eerste productiekist van de Engelsen heeft enige tijd zo rondgevlogen en het is een uitdaging om daar iets realistisch van te maken. Maar ook het palet aan kleur wat elke kist tijdens testvluchten bij de bouw heeft is zeker origineel en erg de moeite waard met al die vlakken in dat geinige primerkleurtje of onbehandeld boron en wat die meer zij aan exclusieve materialen. En je hoeft niets te verweren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of wees de enige in het land (wellicht zelfs in de westerse wereld) die deze uitvoering maakt:

Afbeelding

Decals kun je zo te zien prima gebruiken uit de Revell Tornado kit.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 16 mei 2012, 08:59

Buiten de eerder genoemde puntjes zou ik willen toevoegen dat je misschien ook nog wat panellines had mogen accentueren. Iig bij het kanon, rondom de kap en het neuswiel. Ook de rode RBF buis om het neuswiel zou er in deze fase niet op zitten schat ik in.
En de anticollision lights en de bobbels aan weerszijde van de neus lijken er niet onder de goede hoek/afstand op te zitten, maar dat kan in het model zitten (dat weet ik niet). Verfrand rondom de kap is wat rafelig door de micro-opname.

Maar dat neemt niet weg dat hier toch best een knap staaltje Neerlands trots staat! En ik heb nog steeds geen Viper gemaakt..

Op naar de volgende!
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

pieter

Bericht door pieter » 16 mei 2012, 15:46

Ik hoef weinig meer toe te voegen aan de al geleverde comentaren.
dus erg veel orginals heb ik dan ook niet te melden
ik vind het opzig een nette kist maar jij kan beter.
succes met je eurofigter!

gr pieter.

Remy

Bericht door Remy » 17 mei 2012, 12:48

Ook ik moet mij aan sluiten bij de eerdere spreekers..
Ik had er toch net iets meer van verwacht.
Een iets donkere wash zal al heel veel doen, zeker bij het landingsgestel, dat is nu wel erg wit.

Op naar de EF!

Remy..

BasG

Bericht door BasG » 18 mei 2012, 10:07

Een wash, daar heb ik ook over nagedacht hoor, maar dit toestel stortte al na 10 dagen in dienst en 5 vlieguren neer. Dat is gewoon splikspplinternieuw en daarom heb ik de keuze gemaakt om hem helemaal schoon te houden.

De RBF om het neuswiel en de witte stickers op de radome. Die waren wel degelijk aanwezig, evenals de RBF op de tanks.

Zie hier:
Afbeelding

Die Saudi's hebben trouwens een prachtig schema op hun EF zitten. Het kan dus wel.

erikztm

Bericht door erikztm » 18 mei 2012, 15:04

Je hebt gelijk vwb die witte tekst op de radome. Het is alleen een andere als die hier als decal erop zit, maar dat mag de pret niet drukken. Hij was me op de eerdere foto's geheel niet opgevallen. Ik vind het wel opvallend dat op deze laatste foto de kleuren van de squadronbadge heel aardig overeenkomen met het decal.

Al met al wel een vreemde foto, configuratiegewijs dan. Geen wheelchocks, vlieger in de kuip, en RBF streamers op plekken die je niet zou verwachten in bijvoorbeeld een last chance area. Misschien moest het er allemaal operationeel uitzien voor de foto. Ik zie trouwens een pieletje onderaan die Orpheus wat ik niet kan thuisbrengen.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 18 mei 2012, 16:45

en heb je dat andere pieletje ook gezien aan de inlaat links, die heeft Bas ook niet omdat hij die mogelijk heeft geplaatst op de huidige plaats
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

Remy

Bericht door Remy » 18 mei 2012, 21:24

Bertvdm schreef:en heb je dat andere pieletje ook gezien aan de inlaat links, die heeft Bas ook niet omdat hij die mogelijk heeft geplaatst op de huidige plaats
Dat is gewoon een Air Data Probe, niet heel veel bijzonders.
Volgens mij is deze na de MLU update komen te vervallen.

Remy..

Plaats reactie