1/32 F-16I Sufa Academy

Bertvdm

Re: 1/32 F-16I Sufa Academy

Bericht door Bertvdm » 17 sep 2011, 19:43

Ik vind het resultaat tot hier prima Bas, de manier van fotograveren is ook erg mooi voor deze kist.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

pieter

Bericht door pieter » 18 sep 2011, 12:10

heel mooi resultaat,mooie matte finnish,en een kleurijk geheel
erg mooi

gr pieter

BasG

Bericht door BasG » 18 sep 2011, 19:02

Bertvdm schreef:Ik vind het resultaat tot hier prima Bas, de manier van fotograveren is ook erg mooi voor deze kist.

En dat met een goedkoop hoeslaken van de Hema en een sluitertijd van meer als een seconde. Ik heb hier hetzelfde euvel als veel bouwers en dat is standaard te weinig licht, maar dit is wel een aardige modus zo.

erikztm

Bericht door erikztm » 19 sep 2011, 01:01

De Hema wordt onderschat. Terwijl je daar de beste hoeslakens voor fotografie koopt. Tsss.
Ik ben ook geheel van het flitsen afgestapt en gebruik een klein statiefje en de zelfontspanner. Is er tenminste iets ontspannen hier :lol: Moet mezelf er alleen voortdurend aan herinneren de witbalans goed te zetten. Automatisch kiest hij nog weleens iets mafs.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Ronald1903

Bericht door Ronald1903 » 19 sep 2011, 21:04

Erg mooi Bas! Ziet er strak uit allemaal en de verwering/wash/pastelkrijt hoeveelheid is precies goed zo denk ik.

Ronald

BasG

Bericht door BasG » 25 sep 2011, 17:35

Hmm, de Mossad moet het op mijn topic hebben voorzien, want ik had een laatste update gepost, maar die is spontaan verdwenen.

Nogmaals:

Aan alles komt een eind en zo ook aan deze rakker. Ik ben er in ieder geval klaar mee.

Het is een kit waar echt wel wat van te maken is, maar er gaat in elk onderdeel wel aardig wat werk zitten. De passing is prima, al had ik bij de vleugels wel flink wat werk. Voor de rest is het een complete kit.

Een aantal zaken voor mezelf waar ik niet zo tevreden mee ben.

-De kleur groen op de horizontal stabilizers. Ik heb een aantal pogingen gewaagd om de kleur hetzelfde te krijgen, maar ik had ze gewoon gelijk met de romp moeten spuiten. Echter viel er tijdens het spuiten van de romp een druppel levelling thinner op een van de stabi's waardoor deze wel later gespoten moesten worden.

-De passing van canopy. Deze sluit gewoon niet mooi aan. Ik had hem ook liever open willen zetten, maar kreeg niet onder de knie hoe Academy dat had willen doen.

- Op beide GBU's heb ik een naad over het hoofd gezien.

Zo zijn er nog wel een paar kleine zaken, maar dit waren wel de hoofdpunten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 25 sep 2011, 18:09

Ik kan echt niet anders zeggen dan dat je werkelijk waar een prachtkist heb neergezet!!

Wat een plaatje! Subtiele weathering, lekker 'druk' en gewoon goed afgewerkt. Mooi man!!

Ik hoop op ESM hem te zien.. en jou ook trouwens.. weet nog niet of het lukt om er bij te zijn.
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 25 sep 2011, 19:25

Indrukwekkend geheel, zeker met die grote tanks er onder.
Vind het spuitwerk ook erg goed gelukt.
Inderdaad kan je verschil zien met de hoogteroeren, maar goed in het echt worden die dingen af en toe ook wel eens uitgewisseld.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 25 sep 2011, 23:13

Ik wilde net zeggen; ik vind t wel wat hebben eigenlijk. Mooi zo laten dus :)
Indrukwekkende bak zo hoor! Je bent er foto-technisch goed in geslaagd de foutjes te verbergen, dus zo op t oog is hij prachtig!
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

BasG

Bericht door BasG » 25 sep 2011, 23:50

erikztm schreef:Ik wilde net zeggen; ik vind t wel wat hebben eigenlijk. Mooi zo laten dus :)
Indrukwekkende bak zo hoor! Je bent er foto-technisch goed in geslaagd de foutjes te verbergen, dus zo op t oog is hij prachtig!
Tis een echt halve meter model geworden. Die term heb ik eerder gehoord hier. Ik zal alle foutjes laten zien tijdens de ESM onder het genot van een bak koffie.

En Sid, wel je best doen om erbij te zijn, want ik ben je vorig jaar ook mis gelopen.

Plaats reactie