1:24 Minolta Toyota 88c-v, tamiya

Plaats reactie
darka76

1:24 Minolta Toyota 88c-v, tamiya

Bericht door darka76 » 23 jun 2016, 18:28

was het niet dit jaar dat Toyota bijna z'n eerste Le Mans overwinning te pakken had ? Man wat scheelde het weinig, 6 minuten voor het eind hadden ze geen vermogen meer en reden ze met 'slechts' 200 km/h over de baan.
Ik had het ze zo gegund.Ik weet niet waarom, maar toyota heeft een zwak bij mij en le mans auto's. Ik vind dat ze aantal jaren verdomd mooie auto's gebouwd hebben. Dat is buiten het circuit wel anders. Dan wil je dood nog niet gevonden worden in zo'n hok..

Reden voor mij om onlangs mijn vliegtuigen even in de wilgen te hangen en een uitstap naar de raceauto's te maken. Het verhaal van Ronald en mij met de 24 uur van Le Mans kennen jullie denk ik.
Eerder al was ik als "oefenobject" met deze kit begonnen:
Afbeelding

qua kit absoluut niet 1 die je voor een 24 uur sessie moet gaan bouwen. Hij wordt geleverd met motor en interieur. Ook het motorblok bestaat weer uit een x-aantal onderdelen die ook ieder een eigen kleur hebben. Andere kleuren dan wat een militaire vliegtuigbouwer in huis heeft. Ik doe het grotendeels met wat ik heb en kleuren die veel terugkomen of dusdanig in het oog springen schaf ik wel aan.

Deels kun je de cockpit en het motorframe wat opbouwn wat in de zelfde kleur komt.
Afbeelding

Daarna met de airbrush en kwast aan de gang. Leermomenten voor de volgende keer komen nu al snel naar boven. Volgende keer moet ik hier even om denken.Uitlaten beter nakijken. Ophanging vooraf net andersom spuiten. Het gaat allemaal wat minder automatisch dan bij een vliegtuigje.
Afbeelding
Afbeelding

Zo zal het er ongeveer uit gaan zien.
Afbeelding

Velgen zijn ook gespoten:
Afbeelding

Met de body er naast staat het er momenteel zo bij. Body is iets opgeschuurd en de binnenzijde is grotendeels klaar. Dashboard verdient nu aandacht en de ramen worden afgeplakt. Daarna kan het geheel dicht denk ik.
Afbeelding

Nu weer lekker bouwen. Heb de smaak te pakken met deze auto.

de Koning
Contacteer:

Re: 1:24 Minolta Toyota 88c-v, tamiya

Bericht door de Koning » 23 jun 2016, 18:38

Leuk onderwerp! en leuke variatie! Tamiya bouwt altijd wel lekker..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Plaats reactie