Hobbyboss 1/35 Danish Leopard 2 A5DK

Plaats reactie
Niels

Hobbyboss 1/35 Danish Leopard 2 A5DK

Bericht door Niels » 01 jul 2015, 23:57

Hallo leute,

Omdat het merendeel hier over het algemeen alleen vliegtuigen bouwt, dacht ik, laat ik es een tankje tussendoor gooien!

Met dit lekkere weer zit ik graag buiten aan de tuintafel te bouwen, en dat is een tank wel lekker bouwen. Grotendeels in elkaar zetten, en daarna, als alles klaar is de airbrush erover heen!

Dus, trok ik afgelopen dinsdag deze doos uit de kast

Afbeelding

met de volgende inhoud :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het kleurenschema zoals de gaat worden :

Afbeelding

Zodoende begon ik dinsdag middag, lekker in het zonnetje te bouwen. Er werd begonnen met het onderstel, Van tanks het meest geestdodende om te doen eigenlijk, maar het hoort er nou eenmaal bij. Het scheelt, de HobbyBoss delen zijn vrij simpel, en passen goed.

Afbeelding

Hierna werd begonnen aan de bovenkant van de romp, deze werd van de nodige detals voorzien.

Afbeelding

Vervolgens werd de bovenzijde op de romp geplaatst

Afbeelding

Waarna de achterzijde er ook op kan.

Afbeelding

Vervolgens werd de front bepantsering in elkaar gezet. de beugels van de lampen, van PE, komen later.

Afbeelding

En vervolgens werd het pantser op de romp geplaatst.

Afbeelding

waarna ook de pantserplaten op de zijkanten geplatst konden worden.

Afbeelding

Hierna werden de wielen vast in elkaar gezet, samen met het loopwerk het meest geestdodende van een tank bouwen dus. Zit nog wel wat opschoonwerk op her en der.

Afbeelding

Het geen waar altijd wat werk in gaat zitten is de schietbuis, deze bestaat uit 2 delen, en je houdt dus altijd een naad. Dus, plamuren!

Afbeelding

Terwijl de schietbuis lag te drogen, werd debovenzijde toren in elkaar gezet.

Afbeelding

Inmiddels was het plamuur uitgehard, en kon de schietbuis glad geschuurd worden.

Afbeelding

Hierna werd de constructie van de schietbuis verder in elkaar gezet, en werd deze op de onderzijde van de toren geplaatst.

Afbeelding

Hierna konden beide delen van de toren op elkaar gezet worden.

Afbeelding

Als laatste werd de front bepantsering van de toren geplaatst. her en der zit hier nog wat schuurwerk, want lekker passen doet het niet. Maar, deze past al beter dan die op de 1e Leopard die ik gebouwd had.

Afbeelding

Inmiddels was dus te donker geworden om verder te bouwen. Na 2 dagen bij elkaar 8 uurtjes bouwen ongeveer staat er al een aardige tank! Morgen weer verder!

Her en der zit nog wel wat schoonmaak en plamuur schuur werk, maar dat doe ik als laatste.

Cheers,
Niels

PS. Foto's komen van Facebook af, en zijn groter dan ik dacht, als het een probleem is, verander ik ze morgen in kleinere formaten

BasG

Re: Hobbyboss 1/35 Danish Leopard 2 A5DK

Bericht door BasG » 02 jul 2015, 20:43

Knap hoor dat je dit volhoud. Nou mocht ik gelukkig werken, maar hier in de tuin is het niet te harden. Op zolder ook niet trouwens. Ziet er netjes uit, al vind een messing loop wel steeds een mooie toevoeging om te zien.

erikztm

Bericht door erikztm » 02 jul 2015, 21:58

Ik mag me zo nu en dan ook weleens aan iets anders bezondigen. Ik heb deze kit, maar dan de NL versie liggen. En die van revell ook trouwens. Wat mij opviel is dat de NL Leo's in hun laatste jaren ook die hele batterij rookpotten vooraan de toren hadden zitten, net zoals de duitsers. Alleen zitten er verder nog behoorlijk wat verschillen op. Er is ooit een site geweest waarop alle beschikbare walkarounds van zo'n beetje alle NL legervoertuigen stonden, maar ik kan me met geen mogelijkheid herinneren welke dat was. Een van jullie wel?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 05 jul 2015, 14:45

Op de foto's wordt het ook zienderogen donkerder..

Heb je jezelf wel goed ingesmeerd Niels?

Leuk om even wat anders te zien ook!

En Erik, heb je die niet zelf al gedownload?
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 05 jul 2015, 16:22

Nee, want aangezien die site er was dacht ik nog wel even de tijd te hebben... :oops:
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Plaats reactie