1:12 Honda RC211V EINDE !!

erikztm

Re: 1:12 Honda RC211V zijsprongetje

Bericht door erikztm » 14 feb 2013, 20:37

dat ligt meer aan jou ben ik bang... na een tijdje (minder dan 10 jaar!) zijn ze echt wel op.

Dat is ook wel zo, maar a: ik gebruik het nauwelijks, ook niet toen ik alleen nog maar met gif spoot, en b: heb ik hem altijd netjes in het plastic zakje bewaard buiten het gebruik om.
C: Het gebrek aan reukvermogen kan een gevolg van a zijn, maar gek genoeg ben ik altijd degene die al jaren overal aan moet ruiken of iets nog eetbaar is, omdat anderen dat niet kunnen en niets bijzonders ruiken. Ik heb blijkbaar een selectief reukorgaan :lol:
Het enige waar ik echt last van heb zijn dampen van superlijm (ogen) en Tamiya primer in spuitbus. Dat trekken mijn longen echt niet.
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 14 feb 2013, 21:52

erikztm schreef:Kunstig hoor. Wat vind je er zelf van, nu je het een keer gebruikt hebt? Lekker snel droog?
het is wel erg fijn om mee te werken, droogt snel en is hard.

Je moet wel twee spuiten hebben omdat de oplosmiddelen de restjes acryl verf nu wel oplossen en die deeltjes komen dus mee.
Maar het ruikt minder sterk als dat spul uit het witte flesje dat Sid mee heeft gebracht, dat is zo goor!
Maar dat spul werkt weer prima om de Tamiya verf te verdunnen die ik in blauw en oranje heb aangebracht.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

erikztm

Bericht door erikztm » 14 feb 2013, 22:08

Dan moet je je airbrush beter schoonmaken. Na het spuiten van acrylverf spuit ik er een beetje Revell Airbrushcleaner doorheen, haal hem dan uit elkaar en maak hem schoon. Dan weer in elkaar, nog een beetje cleaner er doorheen spuiten, en klaar. Ik heb wel iets geks. Bij mijn evo lekt er nu wat lucht tussen de body en het conische stuk er voorop. Dat stukje wat zo op het eerste gezicht niet los te krijgen is. Gek genoeg is het dat wel, en zit er ook geen rubber afdichting om de zaak af te sluiten. Ik denk dat ik een braampje heb veroorzaakt toen ik het er met een tang afdraaide. Ik heb ook gemerkt dat er nog wel wat verf mee terugkomt met de naald, dus achter dat sproeier-achtige dingetje met rubber ringetje diep in de body waar de naald doorheen gaat. Zo af en toe haal ik het hele ding uit elkaar en leg de hele body dan in de cleaner.

de Koning
Contacteer:

Bericht door de Koning » 14 feb 2013, 23:41

Met een ultrasoonreiniger heb je hetzelfde resultaat.. en een stuk minder dampen en krassen.. :lol:
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Bericht door erikztm » 14 feb 2013, 23:48

Mijn ultrasoon werkt prima, maar hij lost geen acrylverf op. De laatste keer probeerde ik het met een scheutje schoonmaakazijn. Nu heb ik een airbrush die geen chroomlaag meer heeft... Maar hij doet het nog prima.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 15 feb 2013, 17:10

Ik heb mijn ultrasoon uitgeleend. ik zal hem wel eens een keer terug laten komen.

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 15 feb 2013, 23:11

het geheel in elkaar gedraaid met schroefjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

erikztm

Bericht door erikztm » 15 feb 2013, 23:45

Doet u mij de sleuteltjes maar even, dan rijd ik even een rondje.
Heel mooi gemaakt hoor. Heb je ook carbon aan de binnenkant van de voorkuip geplakt?
Die gaten, zijn die voor de spiegels die volgens mij niet op de racer horen?

Bertvdm

Bericht door Bertvdm » 16 feb 2013, 00:03

nee ik heb geen carbon binnen in die kuip geplakt.
De gaten zijn voor twee steunen die de kap in bedwang moeten houden want die zit schijnbaar alleen vooraan achter het schermpje gefixeerd.
Die twee steunen kunnen samen met de kickstarter en voet steun aan het eind gemonteerd worden als de decals geplaatst zijn.

erikztm

Bericht door erikztm » 16 feb 2013, 00:13

Ik geloof niet dat er een kickstarter op zit hoor. Deze motoren hebben zoveel compressie dat je er met vier man op zou moeten springen en daar kan zo'n pookje niet tegen. :lol: Je kunt ze niet eens aanduwen en ze hebben geen startmotor en maar een hele kleine accu.
Nee, met twee voetsteunen, schakelpookje en achterrem is het wel bekeken. En die achterrem is vaak ook vervangen door een duimknopje op het stuur. Wordt sowieso nauwelijks gebruikt.

Ben je nou een beetje tevreden nu je weer eens wat anders hebt gebouwd? Of heb je hierdoor juist weer zin gekregen in een vliegtuig?

Plaats reactie